maxmix Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Hehe, regn med opp mot 10 000kr. Hartge skulle ha 4500kr for leppe til M5 fangeren min ulakkert.. Hvor mange av disse kronene får man igjen når bilen skal selges om 3-4 år (det er vel anbefalt eiertid i Norge også hvis man ikke ønsker et alt for stort tap på bilen) ? Sant nok, men man kan jo ikke alltid tenke sånn Man skal jo være fornøyd med bilen når man har den, og om det koster meg 30000,- og få drømmebilen stylet, fixet slik jeg vil ha det, så bryr det egentligt ikke meg om jeg ikke får noe av de 30000 igjen når jeg selger om 5år, Jeg har fått nok valuta for pengene med at jeg har fått den spesielle/råe bilen jeg ville ha Bil er, og kommer alltid til og være en tapsinvestering!
Chriso Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Bil er, og kommer alltid til og være en tapsinvestering! Som min revisor-onkel sier; "Bil er den beste investeringen jeg gjør!" Og han mener da selvsagt ikke økonomisk sett. Jeg sier; Word!
Fredrik Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Sant nok, men man kan jo ikke alltid tenke sånn Man skal jo være fornøyd med bilen når man har den, og om det koster meg 30000,- og få drømmebilen stylet, fixet slik jeg vil ha det, så bryr det egentligt ikke meg om jeg ikke får noe av de 30000 igjen når jeg selger om 5år, Jeg har fått nok valuta for pengene med at jeg har fått den spesielle/råe bilen jeg ville ha Bil er, og kommer alltid til og være en tapsinvestering! Jeg er litt enig med deg (mest fordi man ikke alltid kan være like fornuftig), men etter 3-4 år her inne er jeg ganske skremt når det gjelder folks økonomiske disposisjoner vedr. bil. Da jeg var ung hadde jeg mange fine biler, men de ble ikke stylet etter alle kunstens regler... og den bilen som ble mest endret var faktisk en 1987 E30 320i jeg hadde i 1988. Den fikk fire nye 15" BBS felger, originale BMW sportseter, M-Tech ratt og tilhørende gearspake. Når folk legger ut 10-15 tusen kroner (ofte mer) for felger/dekk, 10-15 tusen kroner (sikkert mer) i plastikk, 10-15 tusen kroner (sikkert mer) i stereo... blir det hurtig mange penger som man aldri får tilbake... i tillegg til bilens alminnelige verditap som på en nyere bil kan være så mye som 20-30% årlig...
zephyr23 Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Skjønner hva du mener Frederik, men hvis du hele tiden skal tenke på at du gidder ikkje legge i penger i bilen siden du kommer ikkje til å få de igjen, da suger du jo gleden ut av det å pusse opp bilen slik du vil ha den selv, menge her som sier at så lenge de får bilen slik de vil ha den så bryr de seg ikkje om at de går i minus på bilen, det er jo verdt det som sagt hvis du lager ''drømmebilen din'' driver selv med en E30 nå som kommer til å brukes sikkert allt for mye penger på, men jeg syntes det er verdt det!
borte Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Skjønner hva du mener Frederik, men hvis du hele tiden skal tenke på at du gidder ikkje legge i penger i bilen siden du kommer ikkje til å få de igjen, da suger du jo gleden ut av det å pusse opp bilen slik du vil ha den selv, menge her som sier at så lenge de får bilen slik de vil ha den så bryr de seg ikkje om at de går i minus på bilen, det er jo verdt det som sagt hvis du lager ''drømmebilen din'' driver selv med en E30 nå som kommer til å brukes sikkert allt for mye penger på, men jeg syntes det er verdt det! Enig med deg der.. Driver på å pusse opp en E34 selv, og det har gått en del penger på den så langt, og den forlanger ennå mye mer.. Men verdt det!
BalleKnalle Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Ehm.... kjøpte min E30 i sin tid for 50.000,- Den ble stjålet og ødelagt, jeg bygde den opp igjen. Brukte ca 120.000,- som jeg har kvitteringer for, solgte den for 70.000,- Økonomisk? Nei! Morsomt? Ja! Når du i tillegg får realisert bilen du går rundt og har i hodet ditt 100% er det verdt det spør du meg. På en bruksbil ville jeg ikke gjort dette, men på en "søndagsbil/solskinnsbil"; Go for it! Livet er for kort til å være fornuftig i allt en foretar seg.
borte Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Livet er for kort til å være fornuftig i allt en foretar seg. Godt sagt!
Dr_S Skrevet Mai 20, 2007 Skrevet Mai 20, 2007 Koster å være kar, for å si det sånn. Hvis ikke hadde vi vel alle kjørt Yaris.
Ågedal Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 OT OT OT OT OT OT OT OT OT Var deili den første bilen i tråden
Christian V Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Hehe, regn med opp mot 10 000kr. Hartge skulle ha 4500kr for leppe til M5 fangeren min ulakkert.. Hvor mange av disse kronene får man igjen når bilen skal selges om 3-4 år (det er vel anbefalt eiertid i Norge også hvis man ikke ønsker et alt for stort tap på bilen) ? Jeg må si meg enig med Fredrik - Keep it simple. Man trenger etter mitt syn ikke å friske opp en original BMW-front.
eriklepe Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Man trenger etter mitt syn ikke å friske opp en original BMW-front. 100% enig, så lenge det er en m-tech front
S. Gunstad Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 Hehe, regn med opp mot 10 000kr. Hartge skulle ha 4500kr for leppe til M5 fangeren min ulakkert.. Hvor mange av disse kronene får man igjen når bilen skal selges om 3-4 år (det er vel anbefalt eiertid i Norge også hvis man ikke ønsker et alt for stort tap på bilen) ? Jeg må si meg enig med Fredrik - Keep it simple. Man trenger etter mitt syn ikke å friske opp en original BMW-front. Men en IS leppe på den der er ikke å forakte
Hans Thomas Skrevet Mai 21, 2007 Skrevet Mai 21, 2007 For noen blir bil en hobby, ikke bare et transportmiddel. Hva får man igjen for å være en forrytter f.eks? betaler 7-800kr (om ikke mer) i mnd kun for å få ri en hest? Etter et par år blir dette en del penger som man ikke får igjen, men man beholder minnene! Man kan ikke bare tenke penger hele tiden, og hvor mye det koster..! Bil er en av mine hobbyer, og det er jeg villig til å bruke penger på! Minnene og stoltheten vil være igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå