Gå til innhold

bmccn til helga (26-27 mai)

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp mintex-klosser da vel. Funker finfint på 330'n selv med r-dekk...

Har alltid med et ekstra sett klosser til både foran og bak, orker ikke avbryte dagen pga bremser!

Si fra hvis jeg skal ta med et sett.

Jeg har bestillt Ferodo 2500 fra en svenske, og han har sendt de i helga, så de er vel i posten om ett par dager. Har du noen erfaringer med dem?

Kjørte med noen mintex-klosser jeg kjøpte på Mekonomen for ett par år siden, og de holdt ikke en dag en gang.. Men det var sikkert de billigste/dårligste utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt Ferodo 2500 fra en svenske, og han har sendt de i helga, så de er vel i posten om ett par dager. Har du noen erfaringer med dem?

Kjørte med noen mintex-klosser jeg kjøpte på Mekonomen for ett par år siden, og de holdt ikke en dag en gang.. Men det var sikkert de billigste/dårligste utgaven.

Klossene jeg bruker er Mintex standard OEM-klosser. Har fått klossene til å ryke i depoet selv etter nedkjølingsrunden uten å touche bremsen, men bremsene var brukbare hele tiden!

Har ikke prøvd ferrodo-2500 selv, men Linn sier at de funker helt supert på bane (på E30'n).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser vel på å møte med foto og videokamera om været er pent!

Får se om det blir kjøring.

Jeg er litt skeptisk med tanke på på venstre brems forran (blir mye varmere enn høre side), men skal prøve å komme meg innom Trondrud, som tok overpris for å bytte det, og få de til å sjekke/fikse GRATIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":37k2rez9]Jeg satser vel på å møte med foto og videokamera om været er pent!

Jeg er litt skeptisk med tanke på på venstre brems forran (blir mye varmere enn høre side), men skal prøve å komme meg innom Trondrud, som tok overpris for å bytte det, og få de til å sjekke/fikse GRATIS.

Vil tippe at glidepinnene har rust/dritt på seg som gjør at calippern kan henge, helt vanlig feil. Ellers kan det og være at klaven og calippern trenger en liten puss med sandpapir der klossen sklir mot delene. Det er ofte litt rust der som gjør at ting kan henge. Jeg pleier alltid å slipe glidepinnene og klave/calipper slik at det ikke er noe mer å henge i for klossen, samt sjekke med klossen i riktig posisjon før montering for å sikre at den ikke henger. Glidepinnene blir også satt inn med kobberpasta slik at ting går smooth inni der. Husk å sjekke om støvkappene utenfor glidepinnene er tilstede, det kan forårsake mye rust og drit hvis de mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":bnxotggp]Jeg satser vel på å møte med foto og videokamera om været er pent!

Vil tippe at glidepinnene har rust/dritt på seg som gjør at calippern kan henge, helt vanlig feil. Ellers kan det og være at klaven og calippern trenger en liten puss med sandpapir der klossen sklir mot delene. Det er ofte litt rust der som gjør at ting kan henge. Jeg pleier alltid å slipe glidepinnene og klave/calipper slik at det ikke er noe mer å henge i for klossen, samt sjekke med klossen i riktig posisjon før montering for å sikre at den ikke henger. Glidepinnene blir også satt inn med kobberpasta slik at ting går smooth inni der. Husk å sjekke om støvkappene utenfor glidepinnene er tilstede, det kan forårsake mye rust og drit hvis de mangler.

Takk for tips!

Er det ikke litt rart at jeg ikke merker noe til dette under kjøring / bremsing? Oppdaget det når jeg vasket bilen til 17.mai, da jeg hadde kjørt litt før jeg vasket den. Vannet fordampet / kokte på den ene siden, mens den andre bare var lunken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1skho62g]

Takk for tips!

Er det ikke litt rart at jeg ikke merker noe til dette under kjøring / bremsing? Oppdaget det når jeg vasket bilen til 17.mai, da jeg hadde kjørt litt før jeg vasket den. Vannet fordampet / kokte på den ene siden, mens den andre bare var lunken.

Det er bare klossen som ligger inntil med et lite trykk, men det er nok til en masse varmgang.

BMW bruker vel 1/10 sek med lett trykk på bremsen hvert 10. sekund når regnsensoren er aktivisert, og det er nok til at vannet fordamper fra bremsene. Tenk deg da et jevnt trykk hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, hvor skal folk parkere da? De som er ikke-medlemmer?

Tja, det er jo et treff for medlemmer. Vi leier jo bare plassen innenfor kafeteriaen, med unntak av go-kart parkeringa. Vi har desverre ikke så mye å tilby ikke-medlemmer på det området, da må de parkere utenfor hovedporten. Vet ikke hvor strenge Rudskogen er på håndhevinga, men vi kan få ekstra faktura hvis folk parkerer på de andre parkeringsplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være medlem for å kjøre, men alle kommer inn både med og uten bil om de ikke skal kjøre?

Kun for medlemmer inne på depo-parkeringen, men gratis å komme inn å se på. Ikke-medlemmer må parkere på utsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må være medlem for å kjøre, men alle kommer inn både med og uten bil om de ikke skal kjøre?

Kun for medlemmer inne på depo-parkeringen, men gratis å komme inn å se på. Ikke-medlemmer må parkere på utsiden.

Medlemmer som heller ikke skal på banen, må betale for å parkere inne.

Ifølge Kjetil er det ikke lenger lov å parkere utenfor, da vil klubben bli fakturert for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...