Gå til innhold

Traversforinger e39

tmp
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel bare 2 foringer bak på e39 ???

Må gjøres på verksted hvis du ikke har tilgang på spesialverktøy.Gummiforingen må presses ut med en slags avtrekker.Du kan borre ut foringen selv hvis du har erfaring med å skru (og banne) ,ellers anbefaler jeg at verksted gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en tidkrevende jobb, nå vet ikke jeg om dette er likt som på E28 men der måtte jeg ned med hele bakakslingen å brenne foringene ut, men jeg mener det skal gå å få tak i noe terse verktøy, eventuelt lage selv, det enkleste er å høre med ett Bmw verksted om de kan skaffe dette verktøyet, det er sikkert ikke billig, men er nok uansett billigere enn hvis de skulle ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 er ganske grei å skifte på, trenger ikke ut med hele bakstillinga. Men foringene må brennes ut og slåes ut unnenfra med en glidehammer (trorjegdetheter). Så spesialverktøy trengs..

Vet ikke hvordan det er på E39 desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 er ganske grei å skifte på, trenger ikke ut med hele bakstillinga. Men foringene må brennes ut og slåes ut unnenfra med en glidehammer (trorjegdetheter). Så spesialverktøy trengs..

Vet ikke hvordan det er på E39 desverre.

Det er samme fremgangsmåte på e39,behøver ikke ta ned bakaksel,må borres og helst brennes ut.Har bare gjort det på sedan som har 2 stk foringer,jeg gjør det ihvertfall ikke en gang til.Hvis touringen har 4 stk foringer så er det nesten håpløst å gjøre det selv desverre (uten rett verktøy)Zalo eller glidemiddel med silikon fra kondomeriet er et must når det skal monteres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle E39 har 4 foringer sedan og touring.

Beklager det var gummi kuleledd bakakseloppheng jeg skiftet på min bil for 1 år siden,forvekslet det med traversforinger da jeg leste innlegget skjønner ikke hva jeg tenkte på så du har helt rett,har ikke byttet traversforinger men kan tenke meg at de er like problematiske å få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...