Gå til innhold

Et par nybegynner spørsmål.

Bernt
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har et par spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på. Antageligvis har dere svart på de før, men jeg er lite data kyndig og fant ikke svar når jeg lette.

Jeg er også lite bil/bmw kyndig, så det kan hende dere faller av stolen når dere leser, men det kan jeg leve med!

1. Jeg har sett flere bmw'er med M merker festet bak og i grillen forann. Personlig er jeg sterkt imot alle 316-328'er som har f.eks M3 bak på bilen. Men om det skulle ha seg slik at bilen din er "M-tech" bil, har du da "lov" til å feste f.eks et diskre M merke i grillen? Eller står M kunn for M3(osv)?

2. Jeg vurderer og lakkere bilen i candyblå /m grønn perlemor. De fleste har nok sett Wheelman sine tidligere biler (falt pladask) og vet hva jeg mener, kan hende jeg har navnet på lakken feil. Hvor får man kjøpt slik lakk? Er det visse butikker som er mye rimligere enn andre? Burde jeg la lakkerer ta seg av dette? Har nemmelig hørt at lakk jobben blir betraktelig billigere om jeg skaffer lakken selv.

Alle svar blir satt meget pris på! Som sagt, jeg er helt ny på biler og kan generelt meget lite. (Ja, jeg er en allmenn gutt men kommer meg).

Mvh, Bernt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at så lenge bilen er levert originalt fra fabrikk, dvs. M-sportsbakke er det greit med et M merke, men ikke noe tall bak igjen. M merke er forsåvidt greit for biler med M-pakke etc. Et annet tips er at du kvitter deg med punktumene imellom 3.28 etc. for det nemlig ikke noe som heter det. 316-328.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker å pirke av alle merker både i grillen å på bagasjeluka og kjøre clean stil. men de runde BMW emblemene på panseret og bagasjelokket må få stå i fred da.

ellers så synes jeg også fargen på wheelman sine biler er rå

hvilken bil er det du skal lakkere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene!

Bilen som skal lakkeres er en 1992, 325 som skal hentes i tyskland om noen uker når min far kommer hjem. Gleder meg som en unge!

Ja, er vel antageligvis lurest å få lakkerer til å ta seg av den saken. Selv om jeg har lyst å spare kroner, om det skulle være mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///M og ///M-Motorsport er to forkjellige ting. En bil med M styling kan helt fint ha en ///M på seg.

///M sportpakke leverer BMW som ekstra utstyr til alle sine modeller mens BMW-Motorsport leverer M3, M5, M6 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret, Al Bundy!

Da konkluderer jeg nesten spørsmålet med at jeg kan få "lov" til å ha en diskre M i grillen, hehe. Synes det ser vanvittig tøft ut, men ville ikke gjøre intrykk av at det er mer under panseret enn det faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg ///M-emblemer er wannabe uansett om bilen har M-utstyr eller ikke.

Bilen blir verken raskere eller penere med ///M-emblemer, man har hva man har, og bør være fornøyd med det eller kjøpe noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg ///M-emblemer er wannabe uansett om bilen har M-utstyr eller ikke.

Bilen blir verken raskere eller penere med ///M-emblemer, man har hva man har, og bør være fornøyd med det eller kjøpe noe annet.

jooo...men det er jo faktisk noen av ///M delene som er penere, f.eks sidelister til e-36, dørterskellistene etc. Jeg har iallefall ikke kjøpt alle ///M delene mine bare for at det stod M på dem :P (men det der jo bedre ut det og :wink: )

Når det gjelder emblemer(bare en M på bakluken) så syntes jeg ikke så mye om det...

Men dette har vel blitt diskutert noen ganger..Samme gjelder jo Audi S-line ol...

Hvis du vil spare penger på lakk, så pusser du ned bilen og slikt selv..! Selve lakken er nok greit at lakkeren ordner så får han den lakken han vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Det at bilen blir penere eller ikke er jo smak og behag. Det å få den til å virke raskere var aldri planen. Personlig synes jeg bilen blir ganske snerten av en liten M i grillen. Ikke bak på bilen, vel å merke. Men jeg antar man kunne diskutert dette temaet uendelig lenge uten å komme frem til en endelig avgjørelse på hva som er riktig eller ikke.

Så lenge lakkerer finner den lakken jeg vil ha, uten å skal ha vanvittig mye ekstra penger for den "jobben", er det helt greit for meg. Trodde bare det var noen lapper og spare på å finne/kjøpe lakken selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooo...men det er jo faktisk noen av ///M delene som er penere, f.eks sidelister til e-36, dørterskellistene etc. Jeg har iallefall ikke kjøpt alle ///M delene mine bare for at det stod M på dem :P (men det der jo bedre ut det og :wink: )

Når det gjelder emblemer(bare en M på bakluken) så syntes jeg ikke så mye om det...

Jeg snakker om ///M-emblem på bakluka og i grillen. M-tech greier er såklart greit (fangere, girkuler, osv.), det er jo pent, men emblemene er bare emblemer og medfører ikke noe annet pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...