Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er m40b16 :( har gådt greit men nå er den veldig slapp i bakker mister den all fart og må gire ned og på flata erre såvidt den accelerer, og den bruker ca 1 liter på mila.. hva er galt montro? kan d være lmm

er lixom null respons i den

Skrevet

kammen er nesten ny, så er nok ikke den men skal teste å dra ut lmm'n på tomgang eller bare ta den fra den andre bilen først å håpe på d beste

Skrevet

j, slet med en 316 jeg hadde. prøvde me greier, til slutt ville jeg prøve mengde måleren, men fant ut at slangen mellom mengde måleren og spjeldhuset hadde mindre diameter... Men husker ikke om det var i begge ender eller bare mot lmm....

Skrevet

Men... Problemet med min den gangen var at bensinpumpen holdt på å ta kveld... Brukte og mye, og tok ikke mye gass. Og gikk rævdårlig... maks 50, kanskje 60 i nedoverbakke...

Skrevet

nå var jeg akkurat ute å testa å dra ut plugggen på lmm'n mens den var på tomgang og da daua motorn med en gang

Skrevet

Ok, da var det ikke den.

Den koster endel så positivt av den grunn da.

Da er nok lambda neste ankepungt, men hvordan du ska få testa det uten å gå til verksted aner jeg ikke

Skrevet

Min hadde feilkode på blandingsforhold for magert ved def bensinpumpe, dette kan og tyde på def lambda...

Don't jump the conclusions...

Skrevet

Det kan være tett katalysator. Har akkurat hatt det problemet på min 320 e36. Akkurat samme symptomene som du har. Spesiellt siden du sier at den bruker mye bensin.

Når katalysatoren er tett vil det begynne å dra dårlig når det bygges opp trykk inne i den. I verste fall begynner motoren å fuske.

Går den pent og uproblematisk på tomgang, så er det nok et typisk tegn på tett katalysator. (sammen med de andre symptomene)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...