Gå til innhold

Hva har brent kabler i min E34 520i 24v?


Jan E-28
 Share

Anbefalte innlegg

Har som alle andre en M50B20 som fusker, og går sporadisk urent :lol:

Har sjekket de fleste av tingene som folk foreslår rundt om (coiler, lambda, svingsensor etc.)

Eneste tilleggsproblemet jeg har er at den har begynt å brenne hjerner også. Med det følget at den dør helt ut. Har brent 2 stk nå med noen mils kjørring mellom :(

Så tok den på diagnose. Men de fikk ikke kontakt med bilen. De oppdaget da en brent ledning inn til diagnosekontakten...

Har splittet opp kabelbuntene mellom diagnose og motorekontakten. Og åpnet den lange kabelbunt-boksen på langs ved torpedoveggen.

Her er det en hvit m. gul stripet kabel som er helt nedsmeltet :shock:

Denne kabelen går mellom hjernen, diagnoseplugg nr: 15, og motorkotakt nr: 16.

Hva går den hvite/gule kabelen videre til ut i motoren?

Haynes boken er helt på trynet, og ingenting stemmer med ledningsnettet mitt.

Men i følge bentley manualen for 525i 24v kan det se ut som at den går til tomgangsregulatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en av de heldige da:)

Syntes når det er snakk om motorer som fusker, og en ikke klarer å finne feilen uansett hvor mye en prøver. Så er M50 / M52 overrepresentert :lol:

Og Bentley for 520i finnes ikke. Den starter på 525i. Men de burde være ganske like i det elektriske.

Tror heller ikke bilen min har fått nullstilt noe på aldri så lenge.

Vet oversikten er lagt ut her på Bimmers, men klarer ikke å finne noe her. Eller på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hørtes ut som den feiltente litt på tomgang, og droppet i turtall.

Og noen ganger stoppet den.

Når jeg kjørte kunne den være fin lenge, for så plutselig hakke til noen sekunder.

Det var vanskelig å dra den forbi 4000? uten at den fusket. De fleste gangene var den umulig å dra helt ut.

Den fusket spesielt ved igangsetting, og akselerasjon.

Og andre ganger kunne den være fin. For så å hakke til kraftig en gang hvor det nesten kjentes ut som om den tente når stempelet var på vei opp.

Byttet veivsensor, og lånte noen coiler. Samt målte lambda, uten å finne noe.

Jeg håper at det er den brente ledningen (når den smeltet har den smeltet små hull i kablene rundt) som har knisset borti noen av de andre som forårsaker hakkingen. Og de brente styringsenhetene.

Problemene var ekstra kraftig under regnvær.

Men det er en grunn til at den kabelen har smeltet. Så må finne ut hva den går til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med falskluft da? noen løse vakuum slanger?

Kan det være nok at det regnet en del inn i motorrommet da jeg byttet vannpumpe, -og at det da kan ha kommet vann inn ved plugghullene?

Bilen fusker aldri under vanlig kjøring eller på tomgang lenger, men den blir litt buldrete/fuskete ved fullt gasspådrag i lave turtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel coiler som er det store temaet når de motorene fusker tror jeg.

Jeg kan desverre ikke hjelpe stort her, siden ingen av mine M50/52 motorer har hatt det problemet. Ennå... :)

Sjekk opp tomgangsregulatoren også.

Det hjelper IKKE på fusking under kjøring, men er bilen løen på tomgang, så kan det hjelpe med en rens der..

Ellers kan vel muligens lambda sonden gi helt på trynet verdier til hovedenheten.

Men om den kan være med på og gi info slik at bilen vil fuske vet jeg igrunn ikke.

Kan prøve og koble ut lambdasonden og se hur den oppfører seg uten den.

Bare for og se liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...