alvenbjarne Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 hei, jeg har et problem med min nylig innkjøpte 92 mod 520i.. når jeg bremser litt brått i ca 60km/t eller fortere rister det veldig forran.. er ganske grønn på dette, så er veldig takknemlig for alle svar.. har fått tips om at det kan være endeledd, eller noe med en bærebru, tror ikke det har noe med bremsene og gjøre, siden det kun ved litt større hastigheter.. har hatt bilen i 2 dager og den virker for øvrig veldig bra:) erik
MrBrum Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 Du bør få sjekket forstilling og bremser. Kan være kast i skiver. Men ut i fra egen erfaring så kan det også være slark i bærekuler (broer), stag mellom bærebro og stabilisator stag. Og foringer i bærebroene. Og endeledd. Evt. slark i disse delene kan du finne selv ved å jekke opp bilen og finne deg noe å bryte på delene med. Brekkjern eller noe.. Har du forresten lagt merke til om du hører ramling i forstillingen i enkelte humper? Eller rister rattet i enkelte humper?
S.Arnesen Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 sliter med det samme selv også. rister sinnsykt i rattet på noen humpler... hva kan det være?
alvenbjarne Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Skrevet Mai 28, 2007 Du bør få sjekket forstilling og bremser. Kan være kast i skiver. Men ut i fra egen erfaring så kan det også være slark i bærekuler (broer), stag mellom bærebro og stabilisator stag. Og foringer i bærebroene. Og endeledd. Evt. slark i disse delene kan du finne selv ved å jekke opp bilen og finne deg noe å bryte på delene med. Brekkjern eller noe.. Har du forresten lagt merke til om du hører ramling i forstillingen i enkelte humper? Eller rister rattet i enkelte humper? takker, tror ikke det er kast i skivene, har ikke merket noe til det siste du sier, men det skal jeg prøve å kjenne etter fremover;)
MrBrum Skrevet Mai 28, 2007 Skrevet Mai 28, 2007 sliter med det samme selv også. rister sinnsykt i rattet på noen humpler... hva kan det være? Da har du garantert slark i noen av delene jeg nevnte over. Antakeligvis slark i bærebro(er) og stag inn til stabilisatorstag. Om du får skiftet ut noen av disse delene så blir ristingen borte. Men det vil nok også vise seg på neste EU-godkjenning hvilke deler som slarker....
ptel Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Har samme problemet! Hadde bilen inne på EU forrige mandag, da viste det seg at nedre bærearm forran var gåen. Så tipper det er det som er mitt problem hvertfall
alvenbjarne Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Skrevet Mai 29, 2007 Har samme problemet! Hadde bilen inne på EU forrige mandag, da viste det seg at nedre bærearm forran var gåen.Så tipper det er det som er mitt problem hvertfall ok, har du fått fiksa det eller? eller fått no pris på det? takker for svaret:)
jornenge Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Har noenlunde samme problemet med min e 34. Rister endel fra 100 ned til 80, så gir det seg helt, ikke antydning under 80.. Har funnet slakk i ytre endeledd og stabbstagforing. Deler er bestilt så får se om det blir borte når jeg har bytta dem.
Frode H. Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Risting ved nedbremsing kan ofte kureres med 4-5 kraftige nedbremsinger fra 80-90 til nesten stillestående.
Towwy Skrevet Mai 29, 2007 Skrevet Mai 29, 2007 Jeg hadde slik risting i e34'n, det var casterstag foringene...
Stephan.s Skrevet Mai 31, 2007 Skrevet Mai 31, 2007 Har samme med min. Fikk den jekket opp og sjekket og ble konstatert at det var en blanding av slitte endeledd og slark i snekke.
Alpina B10 Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Har hatt samme problemene på min E34 og skifta alt som er under av foringer og kuler men der er en liten ting som ikke alle verksted vet om som jeg fant jeg ut. Hvis du har Heinz sin verksteds manual på E34 så står det noe søkt om at det skal sitte 3 personer i bilen når du skrur til boltene som går igjennom foringene på bære armene. Dette høres selvfølgelig ut som en vits men hvis du sjekker dette så stemmer det. Hvis du skal gjøre dette på gulvet i garasjen kommer du opp i et litt kinkig problem fordi når du setter bilen ned på gulvet på hjulene får hjelp av 3 tilfeldig forbipasserenede til å sitte i bilen finner du ut at du ikke kommer til boltene du skal skru til. Så jekker du bilen opp igjen og skrur til boltene og tenker "faens idioter dette går jo ikke ann". Så kjører du lykkelig ut av garasjen og alt er så mye bedre. MEN når du kommer over 100 km i timen så sporer faeskapet som den aldri har gjort før. Så etter litt banning og steiking så kjørte jeg inn i garasjen igjen og jekka opp bilen på bærarmen/kingbolten og komprimerte fjæren løsna boltene i foringene og tighta de til igjen, samme på begge sidene og kjørte ut en ny tur og sporingen var så og si vekke. Nå har jeg 235/40/18 dekk forran så all sporing kan jeg nok ikke forvente skal forsvinne men det hjalp betraktelig. Og et annet lite tips, hvis de sier at du må kjøpe hele bærearmen så må du ikke det kulene selges løst og det gjør foringene også du må bare shoppe litt rundt. Lykke til....... Har hatt driten av og på flere ganger så hvis det er noe du lurer på må du bare spørre!!
thomlau Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 kjenner du det i rattet også? risting i ratt? da er d garantert kast i bremseskivene dine..
alvenbjarne Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Skrevet Juni 2, 2007 Har hatt samme problemene på min E34 og skifta alt som er under av foringer og kuler men der er en liten ting som ikke alle verksted vet om som jeg fant jeg ut. Hvis du har Heinz sin verksteds manual på E34 så står det noe søkt om at det skal sitte 3 personer i bilen når du skrur til boltene som går igjennom foringene på bære armene. Dette høres selvfølgelig ut som en vits men hvis du sjekker dette så stemmer det. Hvis du skal gjøre dette på gulvet i garasjen kommer du opp i et litt kinkig problem fordi når du setter bilen ned på gulvet på hjulene får hjelp av 3 tilfeldig forbipasserenede til å sitte i bilen finner du ut at du ikke kommer til boltene du skal skru til. Så jekker du bilen opp igjen og skrur til boltene og tenker "faens idioter dette går jo ikke ann". Så kjører du lykkelig ut av garasjen og alt er så mye bedre. MEN når du kommer over 100 km i timen så sporer faeskapet som den aldri har gjort før. Så etter litt banning og steiking så kjørte jeg inn i garasjen igjen og jekka opp bilen på bærarmen/kingbolten og komprimerte fjæren løsna boltene i foringene og tighta de til igjen, samme på begge sidene og kjørte ut en ny tur og sporingen var så og si vekke. Nå har jeg 235/40/18 dekk forran så all sporing kan jeg nok ikke forvente skal forsvinne men det hjalp betraktelig. Og et annet lite tips, hvis de sier at du må kjøpe hele bærearmen så må du ikke det kulene selges løst og det gjør foringene også du må bare shoppe litt rundt. Lykke til....... Har hatt driten av og på flere ganger så hvis det er noe du lurer på må du bare spørre!! tusen takk:) fullt mulig at jeg spør deg ved senere anledning også nå bare venter jeg på hva de sier på verkstedet.. har fått bestilt en full sjekk av for- og bakstilling..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå