Gå til innhold

Min E34 540ia stopper noen ganger ved nedbremsing til 0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når jeg bremser ganske hardt ned fra foreksempel 60 til 0, så stopper bilen. Den klarer altså ikke å gire ned fort nok eller noe sånt. Hva kan være grunnen til dette? Bremser jeg sakte og fint ned, så stopper den ikke. Også skjer det ikke alltid heller. Kan det ha noe med de plastkulene i girkassa som folk sier må byttes ved 150.000-200.000?

Takk for svar :)

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt... Men jeg stusser over at du har hatt mye problemer med bilen din, stemmer?

Skrevet

Nei, har visst om de fleste feilene egentlig. Fikk vite alt før jeg kjøpte den. Så er ikke overrasket. Har jo ikke vært noen veldig alvorlige feil. Bare litt sånn småtteri som man kan regne med når du kjøper en så gammel bil.

Den går på bare 400-500RPM på tomgang, så kanskje dette som er feilen. Hvordan stiller jeg opp tomgangen på den? Vet jeg kan stille på gasswaieren, men det blir jo feil..

Skrevet

Har drevet og testet ut litt nå, og bilen stopper kun hvis jeg holder inne bremsen hele tiden fra foreksempel 60km/t i tredje giret og ned til 0. Men hvis jeg slipper opp bremsen en eller to ganger fort, så stopper den ikke.

Tenkte jeg skulle prøve å stille opp tomgangen for å se om det er det som gjør det, men er det noen her som vet hvor tomgangskruen sitter?

Skrevet
Har drevet og testet ut litt nå, og bilen stopper kun hvis jeg holder inne bremsen hele tiden fra foreksempel 60km/t i tredje giret og ned til 0. Men hvis jeg slipper opp bremsen en eller to ganger fort, så stopper den ikke.

Tenkte jeg skulle prøve å stille opp tomgangen for å se om det er det som gjør det, men er det noen her som vet hvor tomgangskruen sitter?

Uten at jeg skal si noe for sikkert, kan det være noe med bremsekraft forsterkeren kanskje? falsk luft eller ett eller annet, tenkte siden det var i forbindelse med bremsing.

Skrevet

Litt lav tomgang ja.

Åssen er oljetrykket ditt på god og varm motor en sommerdag med den tomgangen der egentlig?

Er vel egntlig ingen tomgangsjustering ute og går, men ville tro du finner en mulighe for jukejustering der gasswiren din er festa til motoren et sted.

Har du prøvd og putte kassa i N for så og foreta en hard nedbremsing da?

Skrevet

Du har vel på denne motoren en oljeåndeventil/motorutlufting i bakkant av innsuget, ikke helt uvanlig med falskluft der.Der er vel også der bremsekraftforsterkern henter vakuum fra .Lytt etter susing med motor på tomgang prøv litt med startgass i bakkant også se om den ruser seg opp.

Skrevet

Kanskje dette har sammenheng med den suselyden du hørte tidligere som jeg lurte på kunne være vakumlekkasje?

Skulle du være interessert i feks belg eller noe må du si ifra i løpet av helga.

Tirsdag går 540en min til pressing 8)

Skrevet
Litt lav tomgang ja.

Åssen er oljetrykket ditt på god og varm motor en sommerdag med den tomgangen der egentlig?

Er vel egntlig ingen tomgangsjustering ute og går, men ville tro du finner en mulighe for jukejustering der gasswiren din er festa til motoren et sted.

Hvordan får jeg sjekket oljetrykket? Har jo ingen måler på det jeg. Har kun en lampe som lyser hvis det blir dårlig.

Nei, har ikke prøvd å putte kassa i N også bremse. Skal prøve det etterpå jeg.

Ske1eton Skrevet: Fre Jun 01, 2007 22:55 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Kanskje dette har sammenheng med den suselyden du hørte tidligere som jeg lurte på kunne være vakumlekkasje?

Skulle du være interessert i feks belg eller noe må du si ifra i løpet av helga.

Tirsdag går 540en min til pressing

Ja, det kan jo hende! Har gått og trodd det var filteret i automatkassa jeg, så jeg hadde tenkt å kjøpe nytt filter og sånt til den i dag og bytte det. Men da skal jeg først sjekke opp dette.

Sender deg PM om belgen jeg :)

M6 Bjørn Skrevet: Fre Jun 01, 2007 23:26 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Det kan jo være denne berømte membranen da,les denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=membran

Tror jeg kjøper belgen og bytter den hvis Ske1eton ikke skal ha så mye for den. Er det mye jobb å bytte den? Og hva er en sikker metode for å finne ut om den virkelig må byttes? (Skal se litt rundt på Autopower.se om dette også)

Skrevet
Litt lav tomgang ja.

Hvordan får jeg sjekket oljetrykket? Har jo ingen måler på det jeg. Har kun en lampe som lyser hvis det blir dårlig.

Nei, har ikke prøvd å putte kassa i N også bremse. Skal prøve det etterpå jeg.

Trodde det kanskje var måler i bilen.

Men er lampa slukket uten og blinke i det hele tatt, så er det sikkert greit.

Burde være det ihvertfall.

Men er lavere enn hva jeg hadde likt.

Ser for meg at det kan bli dårlig smøring i toppen/ventiler.

Skrevet

Den har ikke blinket eller lyst noe, så har ikke vært dårlig. Men skal prøve å finne den tomgangsjusteringa som en pratet om her, så får vi se. Vil ikke stille opp på gasswaieren, fordi det blir jo litt feil, blir det ikke?

Skrevet

Jo, det blir feil og gjøre det på waieren ville jeg tro.

Har ikke noe kjennskap til den motoren du har, men ville tro den er som stort sett alle andre.

Hvilket vil si t de regulerer tomgang selv, og ikke er til og justere.

Sliter igrunn med samme problem på en Cherokee jeg har.

Der har jeg renset tomgangsregulator og ohmet alt av følere med mer.

Men nå er jeep og bmw to forskjellige biler da. HELDIGVIS!!

Har ikke muligheten til og ta en diagnose/avlesning av bilen din da.

Den kan om du er heldig, gi deg viktig info om hva som kan være galt.

Ellers har vi jo den omtalte startgass testen for og sjekke om den suger falsk luft.

Skrevet
Jo, det blir feil og gjøre det på waieren ville jeg tro.

Har ikke noe kjennskap til den motoren du har, men ville tro den er som stort sett alle andre.

Hvilket vil si t de regulerer tomgang selv, og ikke er til og justere.

Sliter igrunn med samme problem på en Cherokee jeg har.

Der har jeg renset tomgangsregulator og ohmet alt av følere med mer.

Men nå er jeep og bmw to forskjellige biler da. HELDIGVIS!!

Har ikke muligheten til og ta en diagnose/avlesning av bilen din da.

Den kan om du er heldig, gi deg viktig info om hva som kan være galt.

Ellers har vi jo den omtalte startgass testen for og sjekke om den suger falsk luft.

Hmm, så det er ingen måte å få regulert tomgangen på selv utenom gasswaieren?

Automatkassa mi driver å går i nødprogram noen ganger, og da må jeg skru av og på bilen. Har skjedd noen ganger nå. BMW forhandleren min tror det er bare en føler, og de skulle ha 800-1500kr for en diagnosetest. Men jeg har funnet diagnose utstyr på en norsk side for 1000kr + frakt, så da kjøper jeg heller utstyret. Tror jeg kommer til å gjøre det.

Mener du å la bilen stå å gå på tomgang, sprute litt startgass inn i luftfilteret/luftmengdemåleren og se om den ruser seg opp?

Skrevet

Håpe det utstyret du kjøper er ok da.

La bilen stå og gå ja, også sprayer du start gass med måte vel og merke...

Rundt om på forskjellige plasser der du ser slanger og slikt.

Ikke inn i luftinntaket/filteret!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...