Geir Anders Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Det er bare å begynne å legge av penger egentlig. Når man først er på en sånn tur er det greit å ha litt penger på bok, så man slipper å tenke på budsjettet hele tiden. Det er det værste jeg vet. 20 lapper er nok ikke helt borti natta om man skal nyte turen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Prisen stopper meg iaf. Da er det bedre å reise på eget initiativ og kjøre sammen med de du evt tar med deg. Billigere er det og. Syns 1200 euro er for mye penger egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Skal vi satse på at hagenisse, Steffan, Geir Anders, Magnus og jeg er klar til neste års kurs da eller? Ikke umulig att jeg skal nedover til neste år også, så en felleskjøring ned hadde vært morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Nesten 2,1 mill. kr. til arrangøren viser hvor magnetisk denne banen er for de som er villig til å betale. Dete finnes sååå mange web-sider som tar for seg idealspor, og som sikkert forklarer det samme som instruktørene gjør*, og hvor man kan lese seg til. (Eks.: http://www.bmw.com/generic/com/en/fasci ... hleife.pdf ) Playstation og Gran Turismo er også meget lærerikt om man slår av alle krykkene spillet har. Så kan man svi av de 1200 Euroene på 87 runder i stedet. IMHO! *Jeg har ikke deltatt på kurset, og er selvsagt ut på tynn is her. Men jeg har kjørt ringen med B10'en og GSX-R'en. Og har det SÅÅ gøy sammen med gode venner - og med generell respekt for banen, som de fleste her ser ut til å ha, går det bra. Man kan aldri gardere seg mot alle andre villmenn som er der på samme tidspunkt, den faktoren elimineres ved et slikt kurs. Håper det blir god mat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Trotto, at folk deltar gang på gang, år etter år, må jo bety noe... Velvel gutter, da får vi satse på tur - sett av en tusing i måneden fra nå da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Ja, det betyr sikkert noe... Her er forresten en rapport av Ben Lovejoy fra forrige kurs... http://www.nurburgring.org.uk/trip_repo ... index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Skjelseth Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 Nesten 2,1 mill. kr. til arrangøren viser hvor magnetisk denne banen er for de som er villig til å betale. Dete finnes sååå mange web-sider som tar for seg idealspor, og som sikkert forklarer det samme som instruktørene gjør*, og hvor man kan lese seg til. (Eks.: http://www.bmw.com/generic/com/en/fasci ... hleife.pdf ) Playstation og Gran Turismo er også meget lærerikt om man slår av alle krykkene spillet har. Så kan man svi av de 1200 Euroene på 87 runder i stedet. IMHO!*Jeg har ikke deltatt på kurset, og er selvsagt ut på tynn is her. Men jeg har kjørt ringen med B10'en og GSX-R'en. Og har det SÅÅ gøy sammen med gode venner - og med generell respekt for banen, som de fleste her ser ut til å ha, går det bra. Man kan aldri gardere seg mot alle andre villmenn som er der på samme tidspunkt, den faktoren elimineres ved et slikt kurs. Håper det blir god mat... ...meget tynn is. Det er ikke uten grunn folk deltar år etter år. Arrangøren (BMW Club Mülheim a.d. Ruhr) kjører dette arrangementet til selvkost. De har til og med tapt penger på kurset! Denne banen er ekstremt dyr å leie (i tillegg til mange andre kostnader), og med den ekslusive råderetten man har disse dagene er det absolutt verdt prisen. Jeg har selv PS2/GT4, og det kan overhodet ikke sammenlignes. Kan til nød benyttes for å huske hvliken vei neste sving går. Ringrever ler stort sett av dette "spillet". Jeg synes det derimot er både morsomt og tar litt av brodden på ventetiden mellom besøkene på ringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Å sammenligne GT4 med å kjøre der i virkligheten er ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 @ hagenisse: -Jeg sammenligner ikke, men prøver etter fattig evne å si at man kan dra lærdom av banens utforming, og sammen med et utall ring-forklaringer på nett, er mye gjort allerede før man reiser - og med ytterligere 87 runder, som man får for 1200 Euro, vil de 87 rundene gi MEG mye glede. @ mr. Skjelseth: -Har du deltatt mange ganger på denne førertreningen? Selvsagt er dette "spillet" en vits for ringrever, men det gjelder de færreste som leser dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Skjelseth Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2007 @ mr. Skjelseth: -Har du deltatt mange ganger på denne førertreningen? Selvsagt er dette "spillet" en vits for ringrever, men det gjelder de færreste som leser dette. Ikke så mange ganger som sjåfør, kanskje 7-8 ganger. Har ellers vært med som passasjer/fotograf ytterligere ca 7-8 ganger. Det finnes de som har deltatt 30 ganger. Man lærer alltid noe nytt, og så er det sabla gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg har hørt det du sier her før, og ja det er bra at du tror du får mye ut av 84 rundene hvis du kjøper 25 klippskort eller 63 runder kjøper du en tur om gangen. Det som er forskjellen er at på kurset kan du få rettet opp alle feilene, og bli en bedre sjåfør, mens slik du snakker, vil du ikke forbedre deg som sjåfør. Og nei det med all den teorien, eller disse spillene, i mine øyne lærer du ingenting annet enn hvordan banen er, og mange av de som har ulykker er slike som deg, som tror du lærer det meste med og lese, og dataspill. Og ja jeg har hatt endel kurs på denne banen, og tar nye hele tiden. mvh Thorleif @ hagenisse: -Jeg sammenligner ikke, men prøver etter fattig evne å si at man kan dra lærdom av banens utforming, og sammen med et utall ring-forklaringer på nett, er mye gjort allerede før man reiser - og med ytterligere 87 runder, som man får for 1200 Euro, vil de 87 rundene gi MEG mye glede.@ mr. Skjelseth: -Har du deltatt mange ganger på denne førertreningen? Selvsagt er dette "spillet" en vits for ringrever, men det gjelder de færreste som leser dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg kan bekrefte at du er påmeldt, og i systemet. mvh Thorleif Når får vi som har meldt oss på en bekreftelse da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg kan bekrefte at du er påmeldt, og i systemet.mvh Thorleif Wohoo! Gleder meg som en unge! Hvor mye dekk sliter man på kurset? Har vel 3/4 til 2/3 igjen av Ecsta MX dekkene mine, tror det skal holde. Er du medlem av BMW Club Mülheim-Ruhr e.V. nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg kan bekrefte at du er påmeldt, og i systemet.mvh Thorleif Wohoo! Gleder meg som en unge! Hvor mye dekk sliter man på kurset? Har vel 3/4 til 2/3 igjen av Ecsta MX dekkene mine, tror det skal holde. Er du medlem av BMW Club Mülheim-Ruhr e.V. nå? Ja det holder nok. Nei jeg er ikke medlem enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mai 30, 2007 Share Skrevet Mai 30, 2007 Og ja jeg har hatt endel kurs på denne banen, og tar nye hele tiden. mvh Thorleif Ser du noe særlig til dieselbiler på banen når du er der...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå