Gå til innhold

Bilen bare sloknet når jeg tok av startkabler! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topic sier mye! ;P

Jeg å en kompis skulle starte bilen etter at den hadde stått en stund.

Vrir om nøkkelen uten startkabler, å får strøm i alt av lys og motoren sviver såvidt men ikke nok. Så kobler vi på startkabler og starter den. Den starter med en gang og går fint og på tomgang. Etter noen sekunder tar vi av startkablene selvom vi godt kunne ventet litt. MEN da sloknet bilen nokså fort.

Det som er saken da, er at nå er bilen helt død. Startkabler funker ikke, lada batteriet også. 0 strøm i hele bilen. Ingen dashlys, tute, taklys ingenting fungerer. Hva kan det være? Må jo bare være en bagatell. Kan jo heller ikke være noen småsikringer som gjør dette heller. Dessuten er ingen gåene! ;P

Det gjelder BMW E30 325i med batteri baki.

Håper på hjelp! :/

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg vet ikke. Hva tenker kan ha kortsluttet da? Gjorde igrunn ikke noe gærnt heller. Det er ikke en stort sikring som gjelder hele eller selve hovedstrømmen på bilen? Sikringene i sikringsboksen er fine di. Dessuten kunne jo ikke en sånn en stansa ALT sammen. Starteren får heller inget strøm.

Kunne bytta batteri jo, men når jeg bruker startkabler blir det vel som batteriet ikke skulle være der? Siden kablene er koblet på og direkte på et batteri som funker liksom.

Skrevet
Trudde at selvom batteriet var ødelagt skulle det bli noe liv med startkabler? Siden man da kobler på et "nytt" batteri.

Nei, hvis batteriet er kortsluttet funker ikke det, strømmen går jo uansett gjennom batteriet, var/er det nok vann på batteriet?

Skrevet

Det skal være fint med vann osv ja. Men kan jo prøve et annet batteri ja. Prøver det i morra tidlig jeg. Ser du skriver at det går i mellom batteri. Men det går like mye "til bilen" som det går "til batteriet" siden du setter det på lednignene til bilen som deretter står på batteriet. Så trudde liksom det skulle bli litt liv værtfall.

Skrevet

Biltematesten :P Neida, det er vel ikke alt på biltema som er ubrukelig.

Men ON TOPIC: Har du prøvd å trillstarte bilen ?

Skrevet

hvis det ikke gnistrer når du setter startkablene på batteriet er det ikke kortslutning. Det kan ikke være batteriet som er gåent! Glem det! Noe annet er galt, kontaktfeil et el annet sted. For hvis du kobler til startkabler og alt er i orden så vil det bli liv i bilen hvis det batteriet du har andre enden av kablene på er bra.

Så her er det garantert ikke batteriet sin feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...