Gå til innhold

Politisk engasjert? - co2 svindelen

Share

Anbefalte innlegg

jeg er nå så pisslei av dette klimatullet, uten å ha altfor mye kunnskap om temaet så klarer jeg ikke å bry meg med å redusere noe som helst. klimaendringer har det vært i alle år, men det kommer aldri fram i media, da er det dommedag som er den store overskriften. politikerene bukker smiler med en gang de kan stå å si de vil sløse med penger for å kjøpe klimakvoter, redusere ditten og datten og blablabla, lille norge skal redusere klimagasser med 30% eller hva det var, for det merker verden! 4,5mill inbyggerer er en liten by i den store verden.. får lyst å brenne dekk av hele greia..

edit: fant en overskrift på vg nettopp.. er det pokèmon det er snakk om? "hvor mange stjerner har du da?", "jeg har fiiiire", "åååååå jeg har bare tre!"

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=140218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne filmen, men en annen film laget av BBC i 2001 tror jeg det var. Der forklarte de grundig og nøye om hvordan SOLEN! var skyld i klima endringer på jorden, og at dette har skjedd før på jorden. Det de konkluderte med var at det eneste vi hadde gjort med CO2 utslippene hadde vært å akselerert det bittelitt, men knapt nok merkbart.

Så alt som heter klimakvoter og slikt er bare tull... Man kan ikke kjøpe seg vekk fra soloppvarming uansett... :P

Og det som skaper stormer og orkaner er en økning i solstormer... ;)

Derfor er Al Gore bare bullshit kar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne CO2 hypen i det siste er ganske så mediaskapt. Problemene med global oppvarming per dags dato tror jeg har ytterst veldig lite med biler som vår kjære stat skal ha det til. Og nå har de fremmet forslaget om å forby bensinbiler i 2015. Værste er at staten har ikke råd til å miste avgiftene på å forby det de tjener mest på pr. år.

Er bare et spm. om tid før regjeringen må ta seg selv i nakken og forstå at vi lever i et demokrati og forstå at de kan ikke styre det hele og altet på egne premisser. De burde forstå dette selv disse naive tullingene før vi får franske situasjoner her til lands som for alt vi vet kan ende i revolusjon.

Tror at ved neste valg er den rød-grønne regjeringen ferdig med tanke på at en stor del av norges befolkning er bilintressert, eller avhengig av bil for å komme seg fra a-til-b. Jeg skal vurdere annen transport da de forbedrer kollektiven her i landet.

Problemene ligger nok mer hos USA og Kina enn småland som Norge (som forøverig mange amerikanere tror er hovedstaden i Sverige, og ikke et eget land). Blir feil av regjeringen og tro at vi skal stå frem som et godt eksempel i miljøpolitikken når vi kun bidrar med en promille av verdens utslipp.

Tenk også på fotosyntesen der alt det grønne på vår jord er med å omdanne CO2 til O2 med hjelp av sollys, men en ting som enda ikke er nevnt er at syntesen reverseres når sollys ikke er til stedet: O2 til CO2.

edit: Samme tullet som jeg skrev på bilforumets tråd. Er ikke så engasjert i politikk, men etter alt regjeringen skylder på oss bilistene nå om dagen blir jeg ganske så irritert.

edit2: Vel og merke egne meninger, og kan ikke støtte opp noe av det jeg har skrevet med artikler skrevet av "Dr.No".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten tvil om at klimaet enkelte steder på jorden viser store forandringer, men om disse forandringene utelukkende er menneskeskapte hersker det stor tvil om. Problemet er at jordens klima er en svært kompleks størrelse som for alt vi vet kan være inne i en slags syklisk forandring lik den lille istid (ofte omtalt som fimbulvinteren) i middelalderen. Det nye er at menneskeskapte aktiviteter (i kraft av at vi er flere enn noen gang som påvirker miljøet) kan virke som en turbo på forandringene... og at klimaet dermed kan komme ut av kontroll/balanse på en måte som bl.a Al Gore forsøker å fortelle oss.

Jeg har ikke sansen for dommedagsprofetier og/eller dommedagsfilmer, men disse filmene og den politiske retorikken er hovedsakelig myntet på et annet publikum enn det norske (europeiske). Den alminnelige amerikaner vet knapt hva miljøavgifter, biofuel eller moderne dieselbiler er. De tror at det er en folkerett å ha 4-5 biler og en bensin som er billigere enn vann... og at alle som bare antyder at man bør tenke på miljøet er kommunister. Ergo virker bl.a Al Gore´s tanker ikke rasjonelle i Norge. At så enkelte norske politikere og/eller miljøforkjempere kynisk fisker i opprørt vann må vi dessverre bare leve med. Det avgjørende er at vi er oppmerksomme på klimaforandringene og at vi alle viser en holdningsendring som gavner miljøet og at vi fokuserer på livskvalitet i et større perspektiv enn stadig mer penger og en ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...