Gå til innhold

Mens jeg venter på å få igjen 328CI'n :)

Share

Anbefalte innlegg

BMW'en står på verksted å får utbedret den der subframe skaden. de bytter alt der bak på goodwill. Så har den vell tilbake over helga! :)

Trasig å være uten godbilen nå i finværet!

Men kan jo glede meg til at når jeg får den tilbake så venter dette på å bli montert! Innsug og gasspjeldt fra M54B30 :)

6197.jpg

6198.jpg

Men gruer meg litt til monteringen, siden det er så mye greier her, men regner med jeg ikke skal bruke alt?

Til sist ett lite mimre bildet, nå med sommerdekk og moderat tonede ruter.

6199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fin coupe du har der..

Men de innsuget hadde da utrolig tynne luftkanaler. Må da være tykkere på det innsuget du har på nå. Er da dobbelt så tykke på et M50B25-innsug.. Ikke at jeg vet hvordan det er på nyere motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse innsugene er visstnok endel annerledes en de gamle M50 innsugene. Men jeg har lest på nett at 52% av effektforskjellen mellom 328 og 330 ligger i innsuget, så noe må det være å hente :) Er spent på om det blir å fungere!

Må huske at M52B28 har samme innsug som 2litern, så er nok ganske skralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske at M52B28 har samme innsug som 2litern, så er nok ganske skralt.

Da er det snakk om M52B28 ikke M52B28TÜ som du har. Det er totalt forskjellige motorer. Den førstnevnte sitter i E36 og har enkel Vanos og den sistnevnte sitter i E46 og har dobbel Vanos. ALT er forskjellig på de motorene.

Du har forresten fått deler til en M52B28, altså orginal innsuget til en E36 med M52 motor. Jeg kan til og med se at det er fra en 328i/528i pga fargen på dysene.

Du klarer aldri i verden å montere det der og om du klarer det blir ikke bilen noe raskere i hvertfall.

Uansett vil du med større og kortere innsugskanaler få dårligere bunndrag. Er en grunn for at de er slik de er orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg synes jeg dro kjensel på serru. Og synes som sagt de kanalene var voldsomt små..

Jeg har jo ett slikt innsug liggende jeg også.. (Altså ett M52B28, med gassspjeld..) Noe som såklart ikke hjelper deg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er BMW som fikser den skaden ja, fikk beskjed idag at jeg får den tilbake i starten av neste uke.

Nå har jeg sjekket opp, å dere har rett! dette er fra en M52B28! Å mail er sendt til selger! Forbanna tater!

Hmm, men visst jeg skal kjøpe nytt ,er det bare selve manifolden jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...