Haug530D Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Så lenge man er i fart/bevegelse med bilen, så er faren for overoppheting uten vifte omtrent ikke tilstedet.Normal kjøring langs landevei med hastighet konstant over 30 kmt så går det helt fett. Men et par minutter i køkjøring gjør susen!! Det er da du ville ønske du hadde vifta der. Tull å tøys, Viskose koplingen røk på min 520 i fjor når vi var i Danmark, temperaturen steg oppover uansett om det var jevn fart eller om det var køkjøring, greidde heldigvis å låse fast vifta da jeg måtte kjøre 4 mil til nærmeste Bmw verksted. Da bør du bli bekymret mener jeg. Funker vannpumpe/termostat og kjøleanlegget ellers er som det skal, så går det uten problemer. Men!! Noe særlig poeng i å kjøre uten vifte er nå et annet kapittel. Skiftet Viskose koplingen og bilen ble normal igjen, tror det er fi flyt i kjølesystemet, nå skal det sies at det var ca 30 grader i skyggen å da, kan vel også ha noe å si, det som er litt morsomt oppi det hele er at det skjedde inne i Løveparken for de som vet hvor det er, mens vi kjørte blant løver begynnte tempen å øke, skal si jeg ble nervøs da ja, hehe.
Bjørn 320 Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Legge opp en bryter inni bilen så man kan selv bestemme når den skal kjøle eller ikke:D Er ikke noe stort problem. Men er det noen som har kjent at det har vært en effekt økning? Er vel like greit å montere termostat, så skrur vifta seg på sjøl når det trengs
Ballder Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 det som er litt morsomt oppi det hele er at det skjedde inne i Løveparken for de som vet hvor det er, mens vi kjørte blant løver begynnte tempen å øke, skal si jeg ble nervøs da ja, hehe. Ikke drømmeplassen og havarere på nei.
Bonden Skrevet Juni 1, 2007 Skrevet Juni 1, 2007 Noe som er et stort problem på bmw som har gått varme er ikke bare toppakning eller topp som ryker ,men att man drar gjengene ut av blokka ved tiltrekking av topploksbolter (etter toppakningsbytte) da koster det å kjøre varm motoren.En anen ting å nevne er at tempratur visern i bilene er "snill "og går ofte fort opp til normal temp ,men den står også litt lenge på normal selv om tempen øker endel.
Alpina B10 Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 Har et forslag til løsning på problemet ditt!! -Skru av "slurevifta" kok/smelt/ vri toppen. Pass på og hold gassen i bånn når den begynner å kveles (veldig effektift, har prøvd dette) så du får med deg stempel og stempelringer. Når motoren blir kald, skru ut motoren og KJØP EN STØRRE MOTOR!! Da blir bilen garantert noe sprekere! Og dette er vitenskapelig bevist og kommer til å bli støttet av alle som har prøvd!!! Lykke til!
-Anders- Skrevet Juni 2, 2007 Skrevet Juni 2, 2007 hehe.. hvordan bygger man om til el vifte egentlig?
Alpina B10 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 -Du må ha en eletrisk temeraturmåler som passer til din bil, et rele og gjerne en sikring. Hvis jeg var de ville jeg sett om det var noen andre som du kjenner som har BMW med el.vifte og sett på hvordan de er montert. Ta en tur på GS Bildeler på nettet og se på biler. Der er det tegninger av slikt utstyr. Eller vet jeg det er mange som selger aftermarket vifter, som Rally Design i England, Dalhems og sikkert Kollevoll...... Min 87 M3 har et relativt enkelt opplegg...
Alpina B10 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 http://www.kollevold.no/ http://www.dalhems.com/ http://nettbutikk.gsbildeler.no/
Azeton Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Skrevet Juni 3, 2007 Har et forslag til løsning på problemet ditt!!-Skru av "slurevifta" kok/smelt/ vri toppen. Pass på og hold gassen i bånn når den begynner å kveles (veldig effektift, har prøvd dette) så du får med deg stempel og stempelringer. Når motoren blir kald, skru ut motoren og KJØP EN STØRRE MOTOR!! Da blir bilen garantert noe sprekere! Og dette er vitenskapelig bevist og kommer til å bli støttet av alle som har prøvd!!! Lykke til! jeg hadde turbo før:) Men Har mer lyst på sugemotor nå! Så derfor blir det slik:P
Ivanrogov Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Lurer på om de har temp måler på biltema, som du har i radiatoren. Du stiller da inn hvor varmt du vil ha kjølevannet før vifta skal starte. Du kobler den smarte bryteren inn på strømmen. Altså den styrer hele showet.
Bjørn 320 Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 hehe.. hvordan bygger man om til el vifte egentlig? Er ikkje samme motoren, men mykje blir vel likt som på denne... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8924 Lykke til
Dr_S Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Viftereima på min forrige bil røk i fart den, og nåla la seg på illrødt ganske kvikt..selv om jeg hadde bra fart.
336mik Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Viftereima på min forrige bil røk i fart den, og nåla la seg på illrødt ganske kvikt..selv om jeg hadde bra fart. Dette har vel også med at vannpumpa ikke får dratt vannet rundt da.
Just-turbodiesel Skrevet Juni 3, 2007 Skrevet Juni 3, 2007 Elektrisk vifte trekker jo strøm og som gir dynamoen mer å arbeide med og som igjen gir mer motstand til motoren..Iallefall som jeg har hørt LOL, så du mener at ei svær vifte er mer motstand enn el vifta? LOOOL haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå