Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Håper dere kan hjelpe meg. I dag sluttet varmeanlegget (klima) i bilen min plutselig å blåse varmluft . Deretter begynte motor temperaturen å bli varm. Når jeg parkerte hørte jeg også noen klakke lyder (nesten som om det var en løs del inni motoren som klakker mot noe). Har sjekket at det er nok olje samt kjøleveske, dette så bra ut...

Noen som har noen tips her? Frykter det værste og håper på det beste...

Skrevet

Det er hvertfall for lite kjøleveske et sted, først kan du se om du kan se noe lekkasje? Slange som er dårlig festet inn mot radiatoren, vannpumpe osv. Raklelyden kan være strammehjulet til dynamoen, men da har du isåfall to forskjellige problemer, disse henger ikke sammen...men har hvertfall hatt begge deler på mine tidligere e36.

Skrevet
Nei, kan den føre til slike lyder? Hvordan sjekker man den evt?

Det letteste er å se om hjulet på vannpumpen beveger mye på seg når motoren går, eventuelt stoppe motoren ta av reimen å kjenne om det er slark i det, kan høres ut sm defekt lager i vannpumpe.

Skrevet

Ta av vannpumpen du, så ser du nesten garantert at skovlehjulet er løst/ødelagt.

Symptomene dine sier at du ikke har sirkulasjon i systemet mener jeg.

Kan med fordel fjerne termostat først for og se om det kan hjelpe, men er det termostat som er kaputt vil det eventuelt være sirkulasjon og alt vil virke ok helt til bilen er driftsvarm og litt til.

Skrevet

Jeg fikk samme problem som deg forrige helg (bortsett fra lyden) da var vannpumpen min gått.

Vannpumpen på disse bilene har plastskovler og de har veldig fort for å bli ødelagt, folk har hatt problemer med disse helt nede i 30'000km. Det er ikke så veldig mye jobb å ta ut vannpumpen for å sjekke om den har gått, -og utifra dine symptomer så er kjansen stor for at det er akkurat det den har gjort.

Skrevet

Hei

Vannpumpen var gåen, slark i lagret + skovel hjulet var knust. Jeg greide ikke finne alle plastdelene som evt. er igjen ini der. Gjør det noe??

Skrevet
Hei

Vannpumpen var gåen, slark i lagret + skovel hjulet var knust. Jeg greide ikke finne alle plastdelene som evt. er igjen ini der. Gjør det noe??

Det kan muligens tette igjen en plass, ta av alle slanger og spyl gjennom systemet med hageslangen du, husk å ta ut termostaten sånn at du kan spyle gjennom hele systemet.

Skrevet

Da var det gjort, da gjenstår det bare å få tak i en ny vannpumpe og få montert den :) Håper det gjør susen! Tusen takk for god hjelp folkens!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...