Gå til innhold

Endelig funnet bil....trodde jeg

geddi
 Share

Anbefalte innlegg

Etter å ha lett etter en e46 coupe i ca.3 måneder trodde jeg at jeg hadde funnet den "rette".....men neida.

Etter å ha blitt enige om pris, kommer jeg plutselig på rustproblemene på disse bilene og ber selger sjekke de vante stedene.

Og.....joda han fant rustbobler på panseret (og da er vel kanskje sannsynligheten stor for at det er andre plasser også, eller?).......og tror dere ikke at rustgarantien gikk ut for 2 måneder siden :evil:

Så mitt spørsmål til den kunnskapsrike forsamlingen her inne er:

Hva bør jeg gjøre? Hvis BMW ikke dekker dette på rustgarantien, bør jeg da kreve et nytt panser fra selger eller holder det å pusse ned og lakke det originale panseret på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns BMW burde være litt snille der, det er jo bare snakk om to mnd. Har du prøvd å få det på garantien?

Men du bør sjekke i dørene og bagasjelokket også, greit å sjekke alt.

Jeg snakket såvidt med Jæger i Bergen og de sa at det ikke var de som bestemte men BMW Norge. Og de var visstnok veldig strenge. Selv bare 1 dag over 6 år holdt ikke :evil:

Noen som har opplevd å få rust på garantien selvom den akkurat har utløpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gis ikke noe etter 6 år fra bmw norge,mulig forhandlern vil dekke det hvis bilen har gåt jevnlig til service , det jo litt rart at verkstedet ikke har sett det utviklet seg på 6 år ,da dette er kjent problem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gis ikke noe etter 6 år fra bmw norge,mulig forhandlern vil dekke det hvis bilen har gåt jevnlig til service , det jo litt rart at verkstedet ikke har sett det utviklet seg på 6 år ,da dette er kjent problem .

Ja, det er litt rart. Bilen var også inne til en taksering rundt tiden når rustgarantien gikk ut. Litt usikker om det var rett før eller rett etter utløp av garantien. Rart at de ikke sjekket rust da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket såvidt med Jæger i Bergen og de sa at det ikke var de som bestemte men BMW Norge. Og de var visstnok veldig strenge. Selv bare 1 dag over 6 år holdt ikke :evil:

Det skal holde å kun forholde seg til forhandleren. Som oftest vil de gjøre kunden sin fornøyd og sender dermed en søknad til BMW Norge om å få utberedt feilen. Jeg gjorde noe tilsvarende hos Autozentrum (ikke rust. dog), fikk avslag på søknaden til BMW Norge, men tok opp saken på nytt. Fikk da utberedt det som skulle gjøres kostnadsfritt - dog måtte jeg betale for arbeidet som kostet 1000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe tilsvarende hos Autozentrum (ikke rust. dog), fikk avslag på søknaden til BMW Norge, men tok opp saken på nytt. Fikk da utberedt det som skulle gjøres kostnadsfritt - dog måtte jeg betale for arbeidet som kostet 1000kr..

Du søkte 2 ganger til BMW Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholdt meg først til Autozentrum som forklarte at dette burde gjøres noe med, men at jeg ikke ville få det igjennom, men de ville alikevel sende en søknad til BMW Norge - som jeg fikk avslag på. Jeg sendte dermed en saklig mail til BMW Norge om forholdene og at det som var galt måtte byttes og tok dermed inn hva som stod på hjemmesiden mht. garantier og at jeg hadde så vidt vært i kontakt med forbrukerrådet som sa at jeg hadde krav på å få utberedt feilen. Fikk dermed et svar senere med masse bla-bla, regler osv, men pga. omstendighetene ville de alikevel utbedre feilen. Fikk dermed verkstedtime hos Autozentrum noen dager senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så på bilen idag. Litt rust på undersiden av panseret over venstre forlykt. Sjekket resten av panseret, dørene og bagasjeromslokket, men kunne ikke finne noe mer rust. Vi ble enige om å slå av kr.7500,- på prisen vi var blitt enige om. Tror det skulle være en grei deal.

Hadde også bilen på NAF test idag. Bilen er i god teknisk stand :D Eneste aberet var at det var en 7-8 feilmeldinger i sentralelektronikken :shock: Kunne visst være alt fra bare bagateller til noe alvorligere. Den ene feilmeldingen gikk på airbagen og 2-3 gikk på alarmen. Noen som har erfaringer med dette?

Vi ble enige om at selger skal få undersøkt dette på en BMW forhandler før et eventuelt salg.

Jeg håper inderlig at det bare er en bagatell [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting. Ifølge prisboken til NAF burde prisen på denne bilen være ca. kr.200.000,- :shock:

Bilen er en:

2001 320Ci med under gjennomsnittlig km-stand.

- Xenonlys

- Skinninterør med sportsseter

- El. klima

- Multifunksjonsratt

Virker som om disse bilene holder seg godt i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...