morten_2 Skrevet Juni 1, 2007 Share Skrevet Juni 1, 2007 har fått flatt batteri på en e36. får ikke låst opp bilen med nøkkelen. har prøvd å vri masse, men den vil ikke opp. hvordan skal jeg få låst den opp nå? trodde ikke at bilen er avhegig av strøm for å få opp bare førerdøra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 Hei! Hadde lignende problem på min, men kun bakdørene mine slo sæ vrange... Skal være en spesiell teknikk for å få de opp, men den husker æ ikke i farta. Du får ikke koplet til et startbatteri på noen måte? Da vil jo sentrallåsen kople inn. Sjekk ut: http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/Locked.htm ...mulig det er samme systemet på din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 hehe, hadde samme problemet på min når jeg ble fri får strøm men om du holder dørhåndtaket oppe å så vrir kommer den opp første gangen dette skjedde med meg måtte jeg fjærne subkassa slik at lille broren min fikk krøpet inn skiposehullet å inn og åpna panstret slik at jeg fikk på laderen og sluppent brodern løs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 Har vært borti dette selv. Prøv å løft håndtaket opp og ned flere ganger samtidig som du vrir på nøkkelen. Det funket for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 jepp er no dritt at det ikke skal gå å låse opp døra bare får at man er fri får strøm men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 dette problemet har jeg hatt 100x Har alltid vinduet litt på gløtt når jeg ikke skal bruke bilen på en stund.. Lærer etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 jeg kobla start kabler på +'en til subben jeg. så fikk batteriet akkuratt nok strøm til at sentrallåsen funka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2007 jeg har prøvd å lette på dørhåntaket både på førersida og passasjersida men det hjelper ingenting selv om jeg vrir og vrir. funker heller ikke å prøve å låse opp bagasjelokket. batteriet mitt har vært dårlig en stund, men kvelda i går desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zephyr23 Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 hadde netopp det samme problemet sjøl, men var en god blanding av flat batteri og slitt nøkkel da. fikk åpne bagasjelokket, åpna skiposehullet, laga en lang pinne som var v forma forann, og vippa opp låsen på en av bakdørene;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2007 hvis man har tilhengerfeste kunne man vel bare koble til en startbooster med minus på kroken og pluss på en av utgangene på tilhengerkontakta, men bilen min har ikke tilhenger feste. og batteriet sitter i bagasjerommet på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvalaracing Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 Det skal gå an å låse opp, må prøve og lirke med nøkkelen samtidig som du løfter på håndtaket.Så kjenner du når nøkkelen "tar". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 hvis man har tilhengerfeste kunne man vel bare koble til en startbooster med minus på kroken og pluss på en av utgangene på tilhengerkontakta, men bilen min har ikke tilhenger feste.og batteriet sitter i bagasjerommet på bilen. Kan du ikkje berre opne bagasjerommet og koble til ein ladar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten_2 Skrevet Juni 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2007 jeg har lirket og løftet håndtaket, men vil enda ikke opp, samme på bagasjelokket, vil ikke opp der heller. dette syntes jeg er utrolig at bmw har laget systemet sånn at du må ha strøm for å få låst opp dørene / bagasjelokket manuelt. skulle vel ikke hatt sentralås egentlig da. kan jo hende at batteriet kvelder, mine har i allefall gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 e36 er verdens enkleste bil å komme seg inn i. jeg selv hadde samme problemet på min. dørene ville ikke låse seg opp. det som er greit med e36 er at dørhåndtakene bak er skrudd fra utsiden. du må vippe av dekselet over dørhåndtaket, der er det to torx som løsner dørhåndtaket. dytt dørhåndtaket inn i døren, vipp av sentrallåsenheten og lås opp med fingrene. da er det bare å åpne døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 2, 2007 Share Skrevet Juni 2, 2007 jeg har lirket og løftet håndtaket, men vil enda ikke opp, samme på bagasjelokket, vil ikke opp der heller.dette syntes jeg er utrolig at bmw har laget systemet sånn at du må ha strøm for å få låst opp dørene / bagasjelokket manuelt. Det finnes garantert en måte å gjøre det på manuelt. Det gjør det jo til og med på E34 som er en eldre konstruksjon enn E36. Trikset der er å vri til vanlig opplåsning, og holde litt press, åpne håndtaket og vri videre, så låser den opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå