Gå til innhold

Skikkelig shine etter bilvask

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk bladet Motor i går og i heftet med naf-tilbud så jeg en ny greie fra Autoglym. Acqua Wax.

"Vask bilen på vanlig måte - og spray på Aqua Wax mens bilen er våt. Resultatet er imponerende" sier produkttesten.

Noen som har testet dette? Er det noe bra, har det noen mening?

Er det noe annet en kan bruke på nyvasket bil som skikkelig får fram glansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på akkurat det samme som deg, [space]. Har vært fornøyd med alle andre produkter jeg har prøvd fra Autoglym, så er fristet til å faktisk kjøpe denne også. Men hadde jo vært greit å vite om den var noe tess...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker vel på samme måte som TurtleWax sin "wetwax". Spruter den på mens lakken er våt og tørker med pusseskinn. Synes den var veldig fin jeg, blir blankt.

Pusseskinn? :shock:

Da kan du like godt tørke bilen med sandpapir.

Bruk microfiber eller andre håndkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker vel på samme måte som TurtleWax sin "wetwax". Spruter den på mens lakken er våt og tørker med pusseskinn. Synes den var veldig fin jeg, blir blankt.

Pusseskinn? :shock:

Da kan du like godt tørke bilen med sandpapir.

Bruk microfiber eller andre håndkle.

Dummeste jeg har hørt. Bruker ikke pusseskinn fra Esso heller, da.

Bruker kvalitetsskinn fra Cartec, vaskbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette skjønner ikke jeg heller. Er ikke pusseskinn det vanligste å tørke bilen med da?

Microfiberkluter riper ikke og absoberberer vann mye bedre enn tradisonellt pusseskinn. For eksempel "water magnet" fra Meguiars er mer skånomt og effektivt enn noe pusseskinn av skinn. Microfiberklutene kan vaskes om igjen veldig mange ganger slik at de alltid er rene og klar til bruk.

Etter å ha brukt de tradisjonelle svampene og skinnet i over 20 år, har jeg det siste året blitt microfiber-frelst. Vaskehanske, pusseskinn og polerklut/håndkle , alt i microfiber, er det jeg bruker.

Jeg må vel legge til at det er kvalitetsforskjell på svamper, pusseskinn, såpe og voks, og at en ofte får det en betaler for. For min del er det resultatet som gjør at jeg velger microfiber.

Jarle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme tilbake til topic. Det produktet der er meget bra! Min far brukte dette på sin bil her en dagen, og jeg må si meg meget imponert!

Når bilen er våt så sprayer du det på, så tørker du over med en ren svamp uten tilsatt såpe. Så må dette stå litt, 1-2 min. Så bruker du en mikrofiber klut (følger vel med to kluter) Tørk godt av, og så er det gullende bra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...