bmwhans Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 grunnen er at det er så mange her som er så "tøffe i trynet" når det gjelder ting som har med lappen å gjøre. så mange som skriver at de bare skulle gitt på å dratt fra og alt sånt. er så teit å lese om.. at du lissom skal prøve å snakke deg fra å miste lappen. du skriver også, la dem smake. er lissom så tøffe og skal gi polisen sin egen medisin? sier ikke at de hjelper alle, men at de ser jo hva du har gjort galt. de ser jo på skadestedet om du har kjørt for fort eller ikke. og jeg mener at når du drar av pga høy hastighet kan du skylde deg sjøl og bare inrømme det du har gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 I hvilken sammenheng skrev jeg "la dem smake" Tenkte på rettsak og sånn ting jeg da.. Ikke bare samtykke! Skjønner at man ikke så høy i hatten når man blir stoppet og fratatt lappen. men er lov og ikke samtykke av den grunn! Ergo la dem smake! er ikke snakk om og kjøre fra de i 370 eller ofre livet sitt inn i en sving! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 Du store verden, her skriver enkelte om ting de ikke har peiling på. Du har all mulighet til å forandre mening om samtykke innenfor 3 uker, det står det svart på rosa (eller var det gult?) på den lappen der du krysser av for samtykke eller ikke samtykke. Du må ALDRI samtykke på et førekortbeslag, ALDRI aldri A L D R I!! Det som skjer når du samtykker i beslag er at purken kan bruke så lang tid dem vil på å tilby deg et forelegg eller hva værre er. Samtidig så sier du deg jo på en måte enig i at du har driti deg ut når du faktisk samtykker med at purken tar lappen fra deg. Politiet har nå 3 uker på å bestemme seg for å henlegge saken eller tilby deg et forelegg, om du ikke samtykker i beslag. Godtar du forelegget, er det "dommen" din og du slipper rettsak, nekter du blir det rettsak. § 3. Grunnregler for trafikk. Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Denne har du brutt da du dro av veien og kommer deg neppe ingen plass i retten. Jeg vil likevell anbefalle deg å ta det til retten, da du faktisk har en liten mulighet ved å si at det løp en elefant\katt\elg rett ut i veien framfor deg og du handlet i nødverge. Har du liten inntekt (student eller mellom jobb?) har du en god mulighet til å få redusert bota hvis du whiner til dommeren i retten. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 3, 2007 Share Skrevet Juni 3, 2007 "whiner":D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Fikk ingen svar jeg bmwhans./? (går mer enn 3 uker så blir det mere pes..). Kan nok være enige om at har du gjort noe dumt så ta ansvar. Uansett sitter jeg med enn følelse av som sagt i tidligere innlegg, at enn kan bli forfulgt av sin snillisme dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Gjør vel heller ikke saken din noe bedre akkurat når du på et åpent debattforum innrømmer at du kjørte for fort. Tror du ikke politiet leser her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Kan garantere deg at det er politifolk innom her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Fikk ingen svar jeg bmwhans./? (går mer enn 3 uker så blir det mere pes..). Kan nok være enige om at har du gjort noe dumt så ta ansvar. Uansett sitter jeg med enn følelse av at som sagt i tidligere innlegg at enn at en kan bli forfulgt av sin snillisme dessverre. med mere pes mente jeg rettsak ja. det er ikke sikkert alle har så veldig lyst til å ta saken videre til rettsak mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2007 nei, orker ikke rettsak og drit, ligger uansett ikke så bra ann her tror jeg...Det får nok bare gå sinn gang, så får jeg ta det som det kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Kan garantere deg at det er politifolk innom her:) Det VET jeg med 100% sikkerhet.... Var innom lensmannskontoret her i kommunen for en tid tilbake, og da lå faktisk bimmers oppe på data'n til vedkommende betjent.... "Mye fint på den sia der.....?" sa jeg, hvorpå betjenten svarte: "Både ja og nei....." Så vær litt kritiske til hva dere legger ut med navn+reg.nr osv, det kan bli en heftig backfire De ferdes både på bimmers, bmwccn, bilforumet og andre tilsvarende forum.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Fikk ingen svar jeg bmwhans./? (går mer enn 3 uker så blir det mere pes..). Kan nok være enige om at har du gjort noe dumt så ta ansvar. Uansett sitter jeg med enn følelse av som sagt i tidligere innlegg, at enn kan bli forfulgt av sin snillisme dessverre. med mere pes mente jeg rettsak ja. det er ikke sikkert alle har så veldig lyst til å ta saken videre til rettsak mener jeg. Jo sant nok bmwhans, da var jeg mere med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Kan garantere deg at det er politifolk innom her:) Det VET jeg med 100% sikkerhet.... Var innom lensmannskontoret her i kommunen for en tid tilbake, og da lå faktisk bimmers oppe på data'n til vedkommende betjent.... "Mye fint på den sia der.....?" sa jeg, hvorpå betjenten svarte: "Både ja og nei....." Så vær litt kritiske til hva dere legger ut med navn+reg.nr osv, det kan bli en heftig backfire De ferdes både på bimmers, bmwccn, bilforumet og andre tilsvarende forum.... Det bor nok en liten HARRY i oss alle. Klart de følger med. Det som blir notert ned her inne er jo forsåvidt håndfaste bevis/innrømmelser til tider. Tviler på at noen her inne kjører hundre% prosent anonymt på nettet. Mener at det hjelper lite og si at noen annen har skrevet her inne med "ditt nick" bare på faenskap når man kan route seg hjem til din pc. Nettet legger igjen spor like solid som et vogntog på 50 Tonn gjør på en nedbremsning fra 100 til 0 på under 30 meter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Jeg er politi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Jeg er politi Javel... ... og det er rimelig naivt å tro at politiet ikke bruker div. møteplasser på nettet i deres jakt på kriminelle, pedofile og andre tapere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juni 4, 2007 Share Skrevet Juni 4, 2007 Ja, jøss.. Men nå har det seg det at, politifolkene jeg kjenner er til tider like lovlydige som oss alle andre:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå