Sigbjørn Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Holder på å bygger turbo på min 92 mod 325. Er snart i mål, men litt småtteri gjenstår. Har ikke gjort noe med selve motoren nå i første omgang, menn et større inngrep på motoren blir til vinteren tenker jeg, sånn at jeg kan kjøre med mere trykk. Nå første omgang så håper jeg kan få rundt 270.280 hk med 0,4-0,5 bar i ladetrykk. Motor: - turbo KKK 27/28 - rustfritt grenrør ifra a-dekk - intercooler 60*40 og trykkrør ifra a-dekk - HKS kopi wastegate - boost-controller - bensintrykksregulator - 3" downpipe - dumpventil i greddystyle. Håper på oppstart snart, har litt eksosarbeid igjen og få satt på en slange mellom returen fra turbo til bunnpanna. Legger ved noen bilder så dere får se hvor langyt jeg har kommet og hva jeg har gjort så langt:) Bare å komme med kommentarer og tips:) Noen bilder av bilen først. Rør til wastegate. Bare mobilbilder, så de blir ikke 100% dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Ser jo bra ut dette her. Keep up with the good work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 åh, rått=) tenkte å montere turbo på min e36 325 jeg og,driver å sparer penger så jeg har råa;) er det vanskelig med monteringen? noen hindrer på veien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2007 Nei det går da gansk greit med montering, men det er veldig trangt da. Mest arbeidet var å lage retur i bunnpanna, mye styr egentlig for å ta ned denne da jeg måtte ned med forstillinga for å få den ut. Det er vel dette som tar mest tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Juni 5, 2007 Share Skrevet Juni 5, 2007 Nei det går da gansk greit med montering, men det er veldig trangt da. Mest arbeidet var å lage retur i bunnpanna, mye styr egentlig for å ta ned denne da jeg måtte ned med forstillinga for å få den ut. Det er vel dette som tar mest tid. ja okey, blir det lettere vist mann tar ut bunnpanna ifra en bukk da som du heiser hele bilen i været? legg meg til på msn da? kunne vært kjekt å få høre litt nermere hvordan monteringen gikk;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 er det ikke litt skummelt med wastegaten under der? liten hump e.l. så? er det A-dekk kittet? og hvor breie er rondel felgene dine? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pusikatta Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 nei er ikke komplett a-dekk kit det der, står øverst hva som er hva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 Kult!! blir sikkert bra Veldig fin bil også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 rimelig rå bil! =) har fått opplevd demobilen til a-dekk! og jeg må si at turbo er djevelsk gøy vært å slura der før eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Juni 8, 2007 Share Skrevet Juni 8, 2007 blir nokk bra dette. men foringa på bærearmen din kommer til og smelte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mavoma Skrevet Juni 9, 2007 Share Skrevet Juni 9, 2007 Heisann... Har du fått senket ned bilen din? jeg må også ha trykkrøret på undersiden av traversen så jeg lurer på om det blir for lavt :S ikke noe serlig hvis det skulle falle av. Driver å bygger en 325 som er stroket til 2,8 borret opp smidd inmat, race portet topp osv, satser på 6-700hk, spørs hva turboen klarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2007 Heisann...Har du fått senket ned bilen din? jeg må også ha trykkrøret på undersiden av traversen så jeg lurer på om det blir for lavt :S ikke noe serlig hvis det skulle falle av. Driver å bygger en 325 som er stroket til 2,8 borret opp smidd inmat, race portet topp osv, satser på 6-700hk, spørs hva turboen klarer Ja bilen er senket, så trykkrørene blir liggende lavt, men får se hvordan det går når jeg er kommet på veien, den er rimelig stiv så. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2007 er det ikke litt skummelt med wastegaten under der? liten hump e.l. så? er det A-dekk kittet?og hvor breie er rondel felgene dine? Nei det skal gå bra, er ikke det laveste punktet så. Bare trykkrørene og grenrøret har jeg handlet av a-dekk. Felgene er 8.5 og 10*18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigbjørn Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2007 rimelig rå bil! =) har fått opplevd demobilen til a-dekk! og jeg må si at turbo er djevelsk gøy vært å slura der før eller? Slura der før? hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Juni 9, 2007 Share Skrevet Juni 9, 2007 Han tenker sikkert på svartspora på veien der du har tatt et av bildene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå