Gå til innhold

e36 325 turboprosjekt. nye bilder s.2


Sigbjørn
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på å bygger turbo på min 92 mod 325. Er snart i mål, men litt småtteri gjenstår. Har ikke gjort noe med selve motoren nå i første omgang, menn et større inngrep på motoren blir til vinteren tenker jeg, sånn at jeg kan kjøre med mere trykk.

Nå første omgang så håper jeg kan få rundt 270.280 hk med 0,4-0,5 bar i ladetrykk.

Motor:

- turbo KKK 27/28

- rustfritt grenrør ifra a-dekk

- intercooler 60*40 og trykkrør ifra a-dekk

- HKS kopi wastegate

- boost-controller

- bensintrykksregulator

- 3" downpipe

- dumpventil i greddystyle.

Håper på oppstart snart, har litt eksosarbeid igjen og få satt på en slange mellom returen fra turbo til bunnpanna.

Legger ved noen bilder så dere får se hvor langyt jeg har kommet og hva jeg har gjort så langt:)

Bare å komme med kommentarer og tips:)

Noen bilder av bilen først.

Bilde001.jpg

Bilde002.jpg

Rør til wastegate.

DSC00220.jpg

Bilde005-1.jpg

Bilde001-1.jpg

Bilde000.jpg

Bilde002-2.jpg

Bilde003-2.jpg

Bilde006.jpg

Bare mobilbilder, så de blir ikke 100% dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går da gansk greit med montering, men det er veldig trangt da. Mest arbeidet var å lage retur i bunnpanna, mye styr egentlig for å ta ned denne da jeg måtte ned med forstillinga for å få den ut. Det er vel dette som tar mest tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det går da gansk greit med montering, men det er veldig trangt da. Mest arbeidet var å lage retur i bunnpanna, mye styr egentlig for å ta ned denne da jeg måtte ned med forstillinga for å få den ut. Det er vel dette som tar mest tid.

ja okey, blir det lettere vist mann tar ut bunnpanna ifra en bukk da som du heiser hele bilen i været?

legg meg til på msn da? kunne vært kjekt å få høre litt nermere hvordan monteringen gikk;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Har du fått senket ned bilen din? jeg må også ha trykkrøret på undersiden av traversen :oops: så jeg lurer på om det blir for lavt :S ikke noe serlig hvis det skulle falle av.

Driver å bygger en 325 som er stroket til 2,8 borret opp smidd inmat, race portet topp osv, satser på 6-700hk, spørs hva turboen klarer :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Har du fått senket ned bilen din? jeg må også ha trykkrøret på undersiden av traversen :oops: så jeg lurer på om det blir for lavt :S ikke noe serlig hvis det skulle falle av.

Driver å bygger en 325 som er stroket til 2,8 borret opp smidd inmat, race portet topp osv, satser på 6-700hk, spørs hva turboen klarer :twisted:

Ja bilen er senket, så trykkrørene blir liggende lavt, men får se hvordan det går når jeg er kommet på veien, den er rimelig stiv så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke litt skummelt med wastegaten under der? liten hump e.l. så? er det A-dekk kittet?

og hvor breie er rondel felgene dine? :P

Nei det skal gå bra, er ikke det laveste punktet så. Bare trykkrørene og grenrøret har jeg handlet av a-dekk.

Felgene er 8.5 og 10*18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...