Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pratet med en forhandler som importerer mye biler om kjøp av E39 523. De frarådet meg å kjøpe E39 med akkurat denne motoren da den skal ha hatt problemer med oljekanalene og påfølgende skjæring, i følge BMW-forhandlere i Tyskland de importerer fra. De regnet med det var tidlige produksjonsserier dette gjaldt, men visste ikke sikkert. Noen som har hørt noe lignende før??

Jeg finner det litt rart da denne motoren har sitt teknologiske utgangspunkt i den gamle M50-motoren, som har vist seg å være svært driftssikker.

BTW:

Under motorguiden her har denne motoren benevnelsen M52B23 med volum 2,3 liter. Dette er da en 2,5-liters motor?? Er korrekt benevnelse B23 el B25?

Skrevet
Pratet med en forhandler som importerer mye biler om kjøp av E39 523. De frarådet meg å kjøpe E39 med akkurat denne motoren da den skal ha hatt problemer med oljekanalene og påfølgende skjæring, i følge BMW-forhandlere i Tyskland de importerer fra. De regnet med det var tidlige produksjonsserier dette gjaldt, men visste ikke sikkert. Noen som har hørt noe lignende før??

Jeg finner det litt rart da denne motoren har sitt teknologiske utgangspunkt i den gamle M50-motoren, som har vist seg å være svært driftssikker.

BTW:

Under motorguiden her har denne motoren benevnelsen M52B23 med volum 2,3 liter. Dette er da en 2,5-liters motor?? Er korrekt benevnelse B23 el B25?

har jeg aldri hørt om, er ikke dette samme motor som sitter i 525 da?

Skrevet

Kom forresten på at E39 M5 hadde de problemene du beskrev der, dette gjaldt de første modellene. Men har aldri hørt at 523 skulle ha slike problemer.

Skrevet

E39 525 er vel M54B25? E34 har kun M50, ikke M52, slik jeg har forstått det...

M52B25 ble alstå kalt 323 og 523

Skrevet

M52B25 er det korrekte ja.

Og jeg har heller kke hørt om disse problemene :) Har selv hatt en E46 med denne motoren. Fine motorer! ;)

Men er jo en her inne som har kjøpt en 323 nå, og den har visst skiftet motor. Vet ikke hvorfor. Men det kan du kanskje spørre han om.

I E39 og E46 er det M54B25 når vi snakker 525 og 325 ja. I E34/E36 var det M50.

Skrevet

Når E39 kom ny i 96 var det vannlekasje fra toppakning i bakkant på nesten alle bilene med påfølgende bytte av toppakning, etter dette har det ikke vært noe særlig med havarier ikke olje relatert i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...