Diesel power Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Som head`n sier. Bilen skal litt ned. Det jeg lurer på er valg av sett i ett mylder av utgaver. Prisene er meget variable, og jeg lurer egnetlig på om ett sett til 5-6000,- duger like bra som det til 11.000,-? Bilen skal ikke heeeelt ned, men bare så 18" kler bilen litt bedre. Kom gjerne med anbefalinger. Står også justerbart på de fleste. Betyr dette at det justeres ved montering og blir slik, eller kan dette endres når man måtte ønske? Skal også slenge på ett stabstag framme, er det andre ting man bør ta i samme slengen(bortsett fra forstillingskontroll self)? Tærer en moderat senking og 18" mye på understell? Bilen er særs behagelig som den er nå, og jeg ønsker ikke å endre dette alt for mye. Ser masse av de ihjelsenkede bilene, stort sett japs, som minner meg om når båten treffer en liten bølge i 60mil. Litt dumt når bilen oppfører seg som en strandloppe Skjønner ikke at det skal være en forbedring av kjøreegenskaper?
Harald386 Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Slenger meg med på denne Aha.. en i samme situasjon som meg.. Fikk beskjed på sist service at demperne forran lekker , og det er nå på tide å bytte disse. Ikke akkurat behagelig å kjøre med dårlige dempere for tiden Vurderer selvfølgelig å bytte fjærer og en grad av senking også.. Ser på GS sine sider at de har Einbach fjærer med 25mm senking. Men lurer på om disse vil passe til Bilstein dempere jeg har hørt pris på.?! Noen som kan avkrefte dette? Har fått pris på dempere framme hos Auto-trio til 1860,- pr stk og 40mm senkefjærer (HR) til 1680,- De har visst nok et kit også, med dempere rund baut og fjærer forran til 8590,- Da med senking 40/15. Er dette en fornuftig pris? Om noen kan fortelle meg hva som er det mest fornuftige valget i forhold til hvordan det ser ut og kjørekomfor takker jeg for svar. Jeg fikk bekreftet hos Tronrud Bil at jeg hadde nivåregulerende dempere bak på bilen, slik at det her ikke er fjærer som skal byttes. Spurte om det var mulig å programere om høyden bak, men det kunne de ikke.. så da blir det dårlig med mulighet for senking bak, eller har jeg misforstått? Noen andre som har byttet nivåregulerende demper bak? Takker for alle svar!
Ca///e Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Så vidt jeg har hørt om nivåregulerende biler så regulerer denne seg selv om du setter på lavere demper/fjær-løsning foran. Arrester meg om jeg tar feil, men dette har jeg i alle fall hørt. Edit: Hehe. Nivåregulerende biler... jaja, skjønner hva jeg mener
Diesel power Skrevet Juni 8, 2007 Forfatter Skrevet Juni 8, 2007 Hmmmm, høyre demper framme til meg også som lekker. Falt inn på samme tankegang som deg, legg penger i få bilen ned på samme tid. Virker som disse demperne er heller dårlige i orginalutførelse? Min har akkurat rundet 100.000km. Trodde ikke behov for demper skulle komme så kjapt? Skulle virkelig hatt svar på det med nivåreguleringen bak jeg også. Står jo "komplette sett" for biler MED nivåregulering på salgsidene? Håper det sitter en der ute med fasiten. Kan ikke kjøpe meg 18" uten å få bilen noe ned først. Det blir ikke fint. Skal også revurdere eksteriørdetaljer jeg har fått pris på, om bilen blir lavere. Jeg hadde planer om å montere BMW-aerodynamikkpakken siden bilen ikke var senket, men blir den lavere tror jeg nesten M-pakken kommer istedet.
Ca///e Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Fattern har en E39 01 mod som fikk amerikaner-feeling på demperne foran. Da hadde bilen gått ca. 140.000 km. Ble jo sjøsyk av å kjøre
Bonden Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 De fleste med nivåregulering kan nok slippes ned 2-3 cm ved å justere verdiene på tester hos bmw,har gjort det på flere biler ved korigering av sjevhet ,vet ikke om man får gjort det andre steder da dette gjøres med orginal bmw tester.
Steffan C Skrevet Juni 8, 2007 Skrevet Juni 8, 2007 Vet ikke om nivåreg. er lik på E39 som E34. Men har akkurat senket min E34 Touring bak med H&R fjærer som senker 10mm. Er vel som Bonden sier at det skal være mulig å senke yttligere ved å justere. Når det gjelder pris, så spørs det vel hvordan bilen brukes!? Skal du kjøre 3- 400km i året på bane, så ville jeg ha investert i et skikkelig sett. Er det frem & tilbake til jobb, barnehage, butikken o.l., så hadde jeg shoppa ett 4- 5000kr sett .
Harald386 Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Vogna mi har nå rullet 140 000 og tiltak må gjøres snarest.. Alle norske 530d ble vist levert med nivåregulering. Men om det gjelder 525 også vet jeg ikke. Ved å oppgi chassinr på Auto-trio fant de hva jeg trenge. Syntes kanskje ikke prisen var så ille heller? 8500,- for fult kit fra Bilstein, med HR fjærer? Har hørt at det er vanlig å bytte dempere etter ca 100 000 litt ettersom hva slags underlag bilen lever på, men ingen som har auto-bane overalt el? Hvordan vil det bli med plass etter en 40mm senking forran? Trengs det spacers for å kjøre med 18-tommer der? Har tenkt meg nye med eventuelt 245/40 - 18? Noen som kan bekrefte at jeg får full svingradius uten at dekkene går i hjulbuene?
Diesel power Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Blir vel lite med banekjøring med diesel`n, men jeg skal uansett ikke ha ett sett som bare er "bra nok". Jeg hadde ikke akseptert at f.eks noen hadde lakkert bilen "bra nok", om dere skjønner hva jeg mener. Det skal være bra, meget bra eller sinnsykt bra, alt etter hva det gjelder Det bilstein-settet med HR er vel ett bra sett, eller? Var jo en god pris, men jeg skal ikke ned så veldig mye. Skal bare fjerne litt luft mellom skjem og dekkene. Tror det blir en av disse felgene, men klarer ikke bestemme meg for sort eller ei På bilen idag står det 17" med 235 framme og 255 bak. Dette står ikke i vognkortet. Blir dette ett problem, eller er det greit å også få stemplet 235 + 265 bak i 18"?
Haug530D Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Blir vel lite med banekjøring med diesel`n, men jeg skal uansett ikke ha ett sett som bare er "bra nok". Jeg hadde ikke akseptert at f.eks noen hadde lakkert bilen "bra nok", om dere skjønner hva jeg mener. Det skal være bra, meget bra eller sinnsykt bra, alt etter hva det gjelder Det bilstein-settet med HR er vel ett bra sett, eller? Var jo en god pris, men jeg skal ikke ned så veldig mye. Skal bare fjerne litt luft mellom skjem og dekkene. Tror det blir en av disse felgene, men klarer ikke bestemme meg for sort eller ei På bilen idag står det 17" med 235 framme og 255 bak. Dette står ikke i vognkortet. Blir dette ett problem, eller er det greit å også få stemplet 235 + 265 bak i 18"? Angående felger, ta å finn ut impress på felgene å hør med Bmw Norge om det går greitt på din bil, følger det med TUV papirer til felgene? 235 foran og 265 bak går helt greitt på disse bilene ifølge Bmw, men da med felger med riktig impress.
Diesel power Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Er TUV papirene nok for å få dette godkjent og stemplett? Eller må, som noen har forklart meg tidligere, biltypen orginalt ha blitt levert som option med bredere dekk bak. Vil da også, pga av dette, evt papirer fra BMW måtte hentes inn?
TSL Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 du kan blende nivå teg bak tenker jeg. jeg har gjør det på fuas e34ixat og den er senket 40-40. dette er er kurant til normal bruk, den er akurat passe. men ix er vel i utganspungtet litt høyere en rwd. så 30-35,, tror jeg vil funke bra på e39, dog med nye dempere. bilstein sport eller gule koni. fruen går på orginale. og de henger liksom ikke helt med. men fruen skal bestille nye bilstein eller koni. og da tror jeg den blir perfekt. denne e34 touringen, går men 2 voksne 2 barn på 6 og 1 år. rrotweiler på 60 kg og alt mulig pikkak som trenges til . suns dette virker meget greit . nå men blir nokk helt 100, m nye dempere. så gå får h&r eller ebach 30-35 mm men bilstein sprint.
Bonden Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Nivå reg bak på E39 går kun på luft ,dette er et system som ikke kan blokeres på en ny høyde uten å gjøre det med tester.
m-blå Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Hvorfor ikke gå for det beste når man først skal bytte fjærer/dempere? Jeg mener nå at originalt sportsunderstell som senker moderat(ca.15mm), er litt stivere og fremdeles behageligt er den beste løsningen. Dette er jo laget til denne bilen og utprøvd. Legger ved en link med bilder av min 530d med originalt sportsunderstell og 19" hjul. Så kan dere selv se hvordan det ser ut i forhold til høyde dekk-hjulbue osv. http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=167
Diesel power Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Skrevet Juni 10, 2007 Hvorfor ikke gå for det beste når man først skal bytte fjærer/dempere?Jeg mener nå at originalt sportsunderstell som senker moderat(ca.15mm), er litt stivere og fremdeles behageligt er den beste løsningen. Dette er jo laget til denne bilen og utprøvd. Legger ved en link med bilder av min 530d med originalt sportsunderstell og 19" hjul. Så kan dere selv se hvordan det ser ut i forhold til høyde dekk-hjulbue osv. http://www.bmwccn.no/hjemmesider/hjemmeside.aspx?Id=167 Der ja. Akkurat slik høyde jeg hadde sett for meg, og dette kan jeg få orginalt? Vet BMW-dealer dette, eller bør jeg komme med en ønskeliste? Hadde da vært greit å fått ramset opp det jeg trenger, om noen gidder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå