Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Fant min mondeo med sprekk i frontruta på morgenen. Var ca 20cm fra toppen og nedover på passasjer siden. Finner ingen steinsprut så jeg mistenker at det kan være noen som har rappa til ruta inatt. Så lurer jeg litt på hvordan jeg ordner dette på en økonomisk måte. Sjekke høggeri kansje? Hvordan er dette eventuelt bytte selv? (merklig nok ingen varme tråder i front ruta til ford giha være). Lurer litt på bytte etter vært på bimmeren også, da denne begynner bli litt slitt.
B m w 5 2 5 i Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Har du kasko eller del-kasko slipper du unna med 2000kr i egenandel. Er ikke ille pris det.
Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Har dele kasko. (Ellers så får jeg vurdere selge med små fiks. 2 stv`er og sambo flyttet ut så hadde klart meg med 2 setter nå egentlig).
Haug530D Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Har dele kasko.(Ellers så får jeg vurdere selge med små fiks. 2 stv`er og sambo flyttet ut så hadde klart meg med 2 setter nå egentlig). Er ikke sambo som har vært på ferde med din Mondeo da?
TSL Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 hvordan bil er dette? e??. tror ikke egenadelen er mere en 500kr på glass, men du kan risikere og miste bonus.
Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 he he nei utenkelig. Forsatt gode venner. Starte kansje egen tråd men sitter som sagt med 2 stv`er, noe små fiks på begge biler skulle som kunne vært utbedret. Mangler forsatt litt møbler og hue er i mange tanker om dagen. Skulle jeg solgt forden og beholdt bimmern, beholdt begge og parkert bimmern om vinteren eller siste alternativ solgt begge og kjøpt noe annet tro?
Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 hvordan bil er dette? e??. tror ikke egenadelen er mere en 500kr på glass, men du kan risikere og miste bonus. Bilen er ford mondeo giha 97mod, 50% bonus delekasko som ruta hadde sprekt på. (Bimmern 75% bonus på tja over 7 året).
Hedfelt Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Mister ikke bonus på glass-skader av denne typen. 2000 var egenandelen da jeg byttet i vår...
S.Arnesen Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 byttet forrige uke. egenandelen varierer mellom 1800 og 2200 avhengig av selskap
Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Har forsikring gjennom if. Får prøve sjekke ut da forsikrings dokumenter ligger på annen pc. Går her utifra at gjøre det selv ikke er lønnsomt her.
Haug530D Skrevet Juni 9, 2007 Skrevet Juni 9, 2007 Har forsikring gjennom if.Får prøve sjekke ut da forsikrings dokumenter ligger på annen pc. Går her utifra at gjøre det selv ikke er lønnsomt her. hverken lønsomt eller enkelt, det er jo limte ruter det er snakk om å har du aldri vært borti å skifte rute så anbefaler jeg ikke å gjøre det selv.
Glenno Skrevet Juni 9, 2007 Forfatter Skrevet Juni 9, 2007 Nei får vurdere om det blir tatt på forsikring eller selge det som fiks med bilen eller hva jeg finner på. Får takke for innlegg så langt
Storkaren Skrevet Juni 10, 2007 Skrevet Juni 10, 2007 Det er somregel ikke noe problem å skifte en rute, det eneste du trenger er en en spesiell type ståltråd med håndtak på hver side som du bruker til å dra deg igjennom rutelimen, så rengjør du rundt etter du har fått ut ruten. Deretter tar du rutelim (alla silicon) og sprøyter på ruten, dette skal vel tørke litt før du legger ruten nedpå. fordel å være 2 så du ser at ruten kommer riktig på bilen. For å løfte ruten bruker du sugekopper (store). Deretter skal dette tørke endel timer. men det billigste for deg er jo å ta det på forsikring, ruten koster jo sikkert mer enn 2000 så du vil ikke tjene noe på å gjøre det selv.. men dersom du ikke har forsikring så koster det jo fort over 6000kr så da kan det lønne seg. mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå