Sath Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Dro på jobb i dag som vanlig, men halveis så begynte oljelampen å lyse. Jeg stoppet umiddelbart på nærmeste verksted og satte igjen bilen der. De skal se på den i løpet av uken (når de får tid). Da jeg kom hjem fra jobb for 30 min siden fikk jeg meg en overaskelse, for parkeringsplassen min ser slik ut: Hva har skjedd her? Det er en 2000 mod 318 som var på hovedservice hos BMW for ca. 1 1/2 mnd siden. Den har kjørt ca. 110000 km. Jeg har lagt merke til at det har vært litt oljesøl nederst i motorrommet, men har sagt til meg selv at det er bare "svette". Disse flekkene har kommet i øpet av helga, for da jeg kom hjem fra jobb på fredag var plassen helt ren. Jeg har vært så uheldig med flere andre biler, så varsellampene mine begynner å lyse med en gang. Could it be serious? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Det bør sjekkes opp ja, så ut som mer en bare litt svetting! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Er ikke tappe pluggen det kan komme ifra? Eller bunnpannen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet Juni 11, 2007 Share Skrevet Juni 11, 2007 Er ikke tappe pluggen det kan komme ifra? Eller bunnpannen ja, har en kompis som var og tok oljeskift på verksted, han merket etter noen dager at oljenivået sank litt etter litt, verkstedet hadde ikke strammet tappeskruen godt nok. Det er alt for sløvt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja, dette ble jo en morsom affære. Lekkasje i stort sett alt som er av pakninger i og rundt motor. 10-20k i reparasjoner og 2 uker ventetid. Wohoo. Det var takk og farvel til den sommerferien. Si meg, hvor vanlig er slikt på en 2000 modell som er kjørt 100 000 km? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Da var jævlig surt, men ville godt på andre verksted å høre hva det koster for samme jobben. Kan være penger å spare, og kanskje det blir en sommerferie allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2007 Da var jævlig surt, men ville godt på andre verksted å høre hva det koster for samme jobben.Kan være penger å spare, og kanskje det blir en sommerferie allikevel Ja, det var det da. 1. Jeg ba dem ringe meg om det var noe store saker, de sa de skulle ringe uansett når de fant ut hva det var. Jeg ringte dem i morrest bare for å fortell dem hva jeg så i oppkjørselen min (se bildet), og da kom det fram at de allerede hadde bestilt opp deler og greier, og jeg fikk prisen levert ved en tilfeldighet. 2. Jeg får ikke flyttet bilen, for etter å ha stått og lekket i 2 dager på verkstedet så er den vel tilnærmet tørr for olje. Man får vel det som fortjent kanskje? Bor i Bærum og kjører BMW, de tror vel automatisk at 20k ikke er noe å ringe om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja, dette ble jo en morsom affære. Lekkasje i stort sett alt som er av pakninger i og rundt motor. 10-20k i reparasjoner og 2 uker ventetid. Wohoo. Det var takk og farvel til den sommerferien.Si meg, hvor vanlig er slikt på en 2000 modell som er kjørt 100 000 km? Dette er ikke vanlig etter kun 100 000km, men dette er jo en typisk ungdomsbil da så den kan jo ha vært ganske mye herjet av tidligere eier da, ser det er flere av de på rundt 18 med fete bimmere som trør på selv om bilen er kald som ett kjøleskap, selv kjører jeg aldri over 3000rpm så lenge bilen ikke er driftsvarm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Kan jo bo indre fjaler for den saks skyld. Mener å ha lest at verksted er pliktig til å ringe å opplyse kunden FØR de for lov til å ta i bilen din. Slik at du ikke skal få hjertestans når du henter den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja, dette ble jo en morsom affære. Lekkasje i stort sett alt som er av pakninger i og rundt motor. 10-20k i reparasjoner og 2 uker ventetid. Wohoo. Det var takk og farvel til den sommerferien.Si meg, hvor vanlig er slikt på en 2000 modell som er kjørt 100 000 km? Dette er ikke vanlig etter kun 100 000km, men dette er jo en typisk ungdomsbil da så den kan jo ha vært ganske mye herjet av tidligere eier da, ser det er flere av de på rundt 18 med fete bimmere som trør på selv om bilen er kald som ett kjøleskap, selv kjører jeg aldri over 3000rpm så lenge bilen ikke er driftsvarm. 318IA Touring vil jeg ikke se på som en herja ungdomsbil Men burde ikke de sett dette på hovedservicen du akkurat har hatt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sath Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2007 Dette er ikke vanlig etter kun 100 000km, men dette er jo en typisk ungdomsbil da så den kan jo ha vært ganske mye herjet av tidligere eier da, ser det er flere av de på rundt 18 med fete bimmere som trør på selv om bilen er kald som ett kjøleskap, selv kjører jeg aldri over 3000rpm så lenge bilen ikke er driftsvarm. Nja... jeg tror ikke det heller er tilfelle her. Bilen er kjørt av en sjømann/familiefar på ca. 50 som bare har brukt bilen når han var hjemme (ca. 1/3 av året). Derav den noe lave kilometerstanden på 7 år (15 000 km/år). Han har tatt godt vare på bilen, og virket ikke som noe racer akkurat. Bilen er også automatgir, så det er begrenset hvor mye julig den kan få også, men vil man jo mishandle den klarer man jo det uansett. Så... hvor mye har dette å si for videre drift av bilen? Er dette et sikkert tegn på at bilen faktisk er kjørt hardt? Alt annet på bilen virker veldig tight og fint og den har fulgt _samtlige_ servicer (senest Inspeksjon 2 for under 2 mnd siden) uten noe utenom det vanlige registrert. Uflaks rett og slett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Ja, dette ble jo en morsom affære. Lekkasje i stort sett alt som er av pakninger i og rundt motor. 10-20k i reparasjoner og 2 uker ventetid. Wohoo. Det var takk og farvel til den sommerferien.Si meg, hvor vanlig er slikt på en 2000 modell som er kjørt 100 000 km? Syntes det høres rart ut at det skal være så alvorlig, det burde vel ha blitt oppdaget på service? Det å begynne rep og bestille deler uten å først kontakte eier høres useriøst ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Høres merkeligt ut at plutselig må skifte en haug med pakninger pga. sannsynligvis EN litt større pakning/lekasje. Siden det kom plutselig, og ikkje over tid, er det sannsynligvis bare en lekasje som er seriøs, og resten kan være, som du sier, normal svetting. Ville tatt bilen hjem, og gjort motorrommet skikkeligt reint, kjørt bilen driftsvarm, og latt den stå over natta. Da bør du se hvor lekasjen er.... Ang verksted, så er det ingen som kan hindre deg i å ta bilen hjem i ventetiden, og viser det seg at det bare er en lekasje, er det deres problem om di har bestilt for mye/feil deler..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå