Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en alvorlig feil som må repareres? eller spiller det ikke no rolle om man kjører med det, foruten om at det er jævla irriterende? :P hører det er så dyrt å reparere..

Skrevet

Nei du kan kjøre en god stund med tikkinga, bare du ikke blir gal selv :P

Etter den gode stunda er det vel noe slite greier på kammen som går også stopper biln etter en ny stund. Hvertfall det jeg har hørt.

Fikse ventil tikking er ikke dyrt hvis du gjør det selv. Hvis motorn ikke er så slitt så kan du prøve å bare justere de, funker ikke det kan du kjøpe deg et nytt kamsett med vippere å alt.

Ser du bor i Narvik, hvilken bil er det du har? Bor selv der nå :-)

Skrevet

Etter den gode stunda er det vel noe slite greier på kammen som går også stopper biln etter en ny stund. Hvertfall det jeg har hørt.

Fikse ventil tikking er ikke dyrt hvis du gjør det selv. Hvis motorn ikke er så slitt så kan du prøve å bare justere de, funker ikke det kan du kjøpe deg et nytt kamsett med vippere å alt.

Bmw har hydrauliske ventilløftere så de kan man ikke justere, er ikke umulig at det er mye dritt å gørr i ventilene, man får kjøpt diverse rensemiddel man kan kjøre gjennom motor før oljeskift.

Kan være dysene som tikker også.

Skrevet

er hydrauliske ventilløftere på Bmw så de kan man ikke justere, man får rense stoff til å ha på før man skifter olje.

det kan også være dysene.

Skrevet

Bmw har hydrauliske ventilløftere så de kan man ikke justere, er ikke umulig at det er mye dritt å gørr i ventilene, man får kjøpt diverse rensemiddel man kan kjøre gjennom motor før oljeskift.

Kan være dysene som tikker også.

Så BMW har hydrauliske ventilløftere? Veldig, VELDIG merkelig at jeg kan justere mine da. Har du i det hele tatt peiling på BMW motorer?

Skrevet

hmmm gamle bmw'r har mekaniske ventilløftere mens nyere har hydrauliske.

hva slags bmw 318 har du? hvem årsmod?

Skrevet

har hørt at det går an å ha litt diesel i olja og la det stå litt. starte motoren og la den gå i et par sek. men IKKE lenge! så skrur du opp bunnpluggen og lar det renner ut og fyller helt ny olje.

Skrevet

Vil ikke anbefale dieselrens på noe annet enn lastebil motorer... Kjøp heller en ordenlig oljerens som er ment for bruksområdet. Diesel sliter veldig på motor, pakkninger o.l.

Er det en E30 du har så prøv å juster ventilene, funker ikke det så kan du bytte hvis motorn tikker irriterende mye. Er det en nyere bil, prøv en ordenlig oljerens, funker ikke det så bytt :P

Skrevet

for å si det slik, har du m40 så koster det 4000 for nytt kamsett med nødvendige deler.

Min motor tikket så jeg tok en sånn rens, dyrt stoff Forte hette det elns, kosta meg ca 750 kr.. det fungerte ikke litt engang.

prøvde så med diesel/whitepsprit, det funka.

slik gjorde jeg det: tappet ut i underkant av 1 liter av olja som var på og erstattet denne med whitesprit, lot bilen gå på tomgang i ca 20 minutter.

skifta ut oljen med ny olje og diesel, (ca 50/50 blanding), lot bilen stå på tomgang i ca 25 min

skiftet deretter dieseloljen min og filteret med ny olje og nytt filter. kan si det slik at ca 80% av tikkinga ble borte.

ma må være litt forsiktig når man bruker whitesprit da det ikke smører i det hele tatt, kjør heller ikke for lenge med diesel.

Skrevet

Noen som kan finne den tråden/tråder med disel rens da?

Mener det var snakk om bare en 45 sec på tomgang jeg, men selvsagt kan jeg huske feil. Mener huske at det ble tappet ut 1/2-1 liter olje, fylte opp med disel som lot bilen rusle ca 40 sec på tomgang, tømte olje og byttet olje filter og på med ny olje.

Qmi rens kostet meg iallfall rundt 400kr og var enklere operasjon.

Mener i en av de samme trådene om rens med disel var et firma fra Fredrikstad som gjorde det på en proff måte med utstyr for dette. Noen som husker eller har den tråden?

Mener sjefen her på bimmers (Gunnar)også prøvde dette, så kansje prøve søke i han sine innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...