whalebiter Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Skal bytte kam (til trimkam) og registerrem (M40), hvilke andre deler bør jeg evt. bytte mens jeg har det åpent? Har hørt noe om et rør av et eller anna slag...? Ventiler? Løftere? Noen med erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Skal bytte kam (til trimkam) og registerrem (M40), hvilke andre deler bør jeg evt. bytte mens jeg har det åpent? Har hørt noe om et rør av et eller anna slag...? Ventiler? Løftere? Noen med erfaringer? Kan du ikke søke litt her på bimmers da? Mulig du finner noe på http://www.autopower.se/ også. Det er ikke kamsett som bygger om vippearmene til ruller, slik M43 har hos motorrevision.de du har hørt om da? (koster rundt 5000kr). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Det er oljerøret over kammen du tenker på vil jeg tro.. Dette har en tendens til å tette seg med smuss over tid, evt også gå i oppløsning. Rengjør dette og se etter at alle skruer sitter fast (det kan dele seg). Når du første skal av med kam og registerreim ville jeg også bytta ventilløfterne, så er du forhåpentligvis kvitt tikkinga en stund framover. Vippene bytter du sammen med kammen, noe som er standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Ventilløftere og vippearmer må nok byttes ja, hvis dem ikke er så og si nye. Men det regner jeg med at dem ikke er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 er det noe effektøkning på en trimkam på m40? Blir bilen litt kjappere?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 13, 2007 Share Skrevet Juni 13, 2007 Den blir rappere og kvassere på øvre turtallsregister. Noe dårligere på lavere.. Men det er vel anvendte kr i forhold til andre trimdeler som har mindre hk pr. krone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whalebiter Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2007 Takker for alle svar. Skal handle inn et kamsett. Men skal jeg bruker orginalt her? Jeg tenker da på at det er en trimkam. Skal også handle inn oljerør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whalebiter Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2007 Den blir rappere og kvassere på øvre turtallsregister. Noe dårligere på lavere.. Men det er vel anvendte kr i forhold til andre trimdeler som har mindre hk pr. krone. Det inntrykket jeg også sitter med. M40 motorene har vel en tendens til å slite både kam og andre deler i "toppområdet" fortere enn normalt har jeg hørt. Men hva annet gir brukbar effektøkning pr krone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå