Gå til innhold

Bytte kam, hvilke deler trenger jeg?

whalebiter
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte kam (til trimkam) og registerrem (M40), hvilke andre deler bør jeg evt. bytte mens jeg har det åpent? Har hørt noe om et rør av et eller anna slag...? Ventiler? Løftere? Noen med erfaringer?

Kan du ikke søke litt her på bimmers da?

Mulig du finner noe på http://www.autopower.se/ også.

Det er ikke kamsett som bygger om vippearmene til ruller, slik M43 har hos motorrevision.de du har hørt om da? (koster rundt 5000kr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er oljerøret over kammen du tenker på vil jeg tro.. Dette har en tendens til å tette seg med smuss over tid, evt også gå i oppløsning. Rengjør dette og se etter at alle skruer sitter fast (det kan dele seg).

Når du første skal av med kam og registerreim ville jeg også bytta ventilløfterne, så er du forhåpentligvis kvitt tikkinga en stund framover.

Vippene bytter du sammen med kammen, noe som er standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir rappere og kvassere på øvre turtallsregister. Noe dårligere på lavere..

Men det er vel anvendte kr i forhold til andre trimdeler som har mindre hk pr. krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir rappere og kvassere på øvre turtallsregister. Noe dårligere på lavere..

Men det er vel anvendte kr i forhold til andre trimdeler som har mindre hk pr. krone.

Det inntrykket jeg også sitter med. M40 motorene har vel en tendens til å slite både kam og andre deler i "toppområdet" fortere enn normalt har jeg hørt. Men hva annet gir brukbar effektøkning pr krone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...