a_hansen Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 noen som har fått montert større ventiler på m50b25 ? hva slags ventiler som bør brukes og hvor man får kjøpt det?
Evopower Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 det er ikke bare bare å montere større ventiler. Ta kontakt med et motorbyggerfirma, vsmotor, tcmotor, engs-auto.no for å høre hva som må til. De må frese ut plass til de nye ventilene.
a_hansen Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 ja veit det ikke er bare bare og få det gjort.skal porte og plane toppen så tenkte å få gjort alt på en gang
Glenno Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Søk på bmwccn sitt fora også. Der leste jeg en tråd om dette en gang inkl bilder.
oddis Skrevet Juni 13, 2007 Skrevet Juni 13, 2007 Du får tak i overdim. ventiler hos f.eks www.pure-pf.com eller www.vacmotorsports.com. Hos PPF får du 1mm overdim med 6mm tefloncoatede ventilskaft. Ventilseter må freses opp. 6 lapper for 24 stk (!) Det blir jo fort litt maskineringsarbeid, men lurt å kombinere de med en portejobb. Enda M50n flower ganske greit orginalt.. Er det sugemotor du skal bygge? Hvis ikke så holder orginalventilene i lange baner for turbokonvertering. Flere som kjører opp mot 700hk med org. ventiler/kammer. Det ene drar med seg det andre og den onde sirkelen er i gang.. En ting er ihvertfall sikkert, en vass 24v topp koster flesk!
a_hansen Skrevet Juni 13, 2007 Forfatter Skrevet Juni 13, 2007 ok.takk for tipsene.har lyst på turbo bare lomme boka seier ja.hehe
a_hansen Skrevet Juli 5, 2007 Forfatter Skrevet Juli 5, 2007 på solør motor skulle de ha mellom 6 og 7 lapper+moms for å porte og plane toppen min.men tåler en orginal m50 b25 motor at man setter på kompressor uten å gjøre noe me motoren.?motoren har gått 160000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå