CrZyWiz Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Det er ikke helt likt som p E36, de forsterket det som røk på E36er flest, men testet ikke nok, så problemet ble bare flyttet til neste svake punkt. på E46 så er det venstre bak som ryker først. leste dette på e46fanatics. men uansett ikkeno problem når de dekker dette. Men at man klarer å gjøre dette på en 320 tyder på dårlig vedlikehold og hardkjør! slitte foringer bak, samt hard bruk vil gjøre det. en 320 har ikke nok motor til å dra istykker med bare motorkraft. er hovedsaklig 328 som klarer det.
Vegard Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Den bilen er ikke dårlig vedlikeholdt eller hardkjørt. Det er ingen ungdom som eier bilen. Hvor slitte foringene var har jeg ikke peiling på, men jeg vet det var orginale BMW foringer og ikke noe knallhardt aftermarked. Og du trenger ikke noen 328 for å få dette til! 325 holder i massevis, og det skjer på 320 også som sakt.
morteym Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Har lest litt rundt, ser ut som at bmwforhandler kan fikse dette på "good will" hvis bilen ikke er for gammel.. er ikke sikker på eksakt dato, men tror tiden er i ferd med å renne ut for '99 mod? Skal jeg tro det som ble skrevet i posten under her så er fenomenet veldig sjeldent i forhold til antall e46 som finnes.. Copy&paste: "February 18, 2007 - 11:33amFirst, let's clear up the semantics: There is nothing wrong with the rear suspension carrier (aka "subframe"). This rare problem is more properly called "rear floor failure," because it is the rear floor that actually fails, not the rear suspension carrier. The rear floor tears around the rear E46 suspension carrier mount, usually starting at the left rear. Secondly, it's important to recognize that rear floor failure is incredibly rare when considered in light of the number of E36 and E46 3 Series cars roaming the world. That said, I have only anecdotal evidence to rely upon in making this statement. As far as we know, BMW will repair or replace the rear floor if the failure occurs under warranty and if they have no basis to deny the warranty claim. It may also be possible to get a dealership service manager to agree to "good will" all or part of the repair after the warranty expires, but this is solely within his discretion. The people I've heard from who have had rear floor failure warranty claims denied cited all sorts of reasons from aftermarket shock absorbers or coil springs to larger wheels and tires and use of the car at driving events. My personal opinion is it's a design or manufacturing defect -- the rear floor area simply isn't strong enough. If you look at the site of the failure you can see that some of the drivetrain rotational torque is transmitted by the differential to the rear suspension carrier, where it winds up right there at the left rear mount. Miles and miles of loading and unloading at the mounting point on the rear floor cause the failure. In my humble opinion, rear floor failure has nothing to do with shocks, springs, or tires. Physically, one would think the probability of rear floor failure could be affected by significant power increases or use of the car at driving events. But then, sometimes the failure occurs on cars that are driven very sedately around town -- commuters and family transports, with absolutely no modifications or driving events. Once again, members should bear in mind rear floor failure is incredibly rare. As we once printed in Roundel Tech Talk, you stand a better chance of being struck by lightening on the toilet while reading Satch Carlson's book, Runnin' on Empty, during Mardi Gras. In fact, it's rare enough that it did not dissuade me from buying a 2005 325Ci. -- Best regards, Mike Miller Technical Editor BMW CCA Roundel Magazine"
CrZyWiz Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Den bilen er ikke dårlig vedlikeholdt eller hardkjørt.Det er ingen ungdom som eier bilen. Hvor slitte foringene var har jeg ikke peiling på, men jeg vet det var orginale BMW foringer og ikke noe knallhardt aftermarked. Og du trenger ikke noen 328 for å få dette til! 325 holder i massevis, og det skjer på 320 også som sakt. Ja, Men nå mente jeg E46, å den er noe bedre en E36. På E46 gjelder min påstand. Å eneste tilfellene jeg har sett på E36 så har det vært 325'er, og en misbrukt 320.
ola82 Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 oki, da går nok ikke d. har uansett bestilt time på schmiedmann t uka. de viste ikke hvor mye arbeid det var men de har satt av en dag og håpa d holdt. lang tid brukte de på din? dyrt blir d nok uansett.. Min sto ca en mnd. på Trondsen i Tromsø. Da byttet de plata som traversen er skrudd fast i. Mye jobb!!
Dirty Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 E36 har dette problemet før 96. har revet min bil 318 iS måtte ned med bakstillingen og sveise inn ny fester! tok bare noen timer i garasjen uten bukk! går veldig fort! og trenger ikke bli en kostbar afære! men på verksted tror jeg det nermer seg 10-15 Høvdinger! og når man først er i gang! så sveiser man opp 3.2 Forsterkningsplater! koster 500,- ca for alle 4. da kan du rykke og rive så mye du vil! da er det bilen som ryker før festene
Dirty Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 oki, da går nok ikke d. har uansett bestilt time på schmiedmann t uka. de viste ikke hvor mye arbeid det var men de har satt av en dag og håpa d holdt. lang tid brukte de på din? dyrt blir d nok uansett.. Min sto ca en mnd. på Trondsen i Tromsø. Da byttet de plata som traversen er skrudd fast i. Mye jobb!! 1 måneded HAha tar max 30 min med luftverktøy og bukk å ta ned bakstillingen! svisingen max 1 Time! , så tar det litt lenger til å skru på bakstillingen igjen! 1 grei time! ( da stresser man ikke ) så hjulstillingskontroll! så er den klar for veien! vis det tok 1 måned, ville jeg ikke godt der igjen. kompis av meg satt det på verksted da brukte de 2 dager her i mandal!
shv Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Ta kontakt med merkeforhandler. De fikser det gratis. Min 7 år gamle 328 ble også fikset, selv om garanti var utløpt for lenge siden. De hadde bilen min inne noen uker, ikke forvent å få den igjen på dagen.
shv Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 E36 har dette problemet før 96. har revet min bil 318 iS måtte ned med bakstillingen og sveise inn ny fester! tok bare noen timer i garasjen uten bukk! går veldig fort! og trenger ikke bli en kostbar afære! men på verksted tror jeg det nermer seg 10-15 Høvdinger!og når man først er i gang! så sveiser man opp 3.2 Forsterkningsplater! koster 500,- ca for alle 4. da kan du rykke og rive så mye du vil! da er det bilen som ryker før festene De kutter ut og bytter hele blekket, ikke kun forsterkninger akkurat i innfestingsområdet. Taksert til ca. 75000.
_e30 Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Ta kontakt med merkeforhandler. De fikser det gratis. Min 7 år gamle 328 ble også fikset, selv om garanti var utløpt for lenge siden.De hadde bilen min inne noen uker, ikke forvent å få den igjen på dagen. oki, ska ringe bmw i morra, men har ikke så høye forhåpninger iogmed at bilen nå er 9 år gammel,har gått over 200k og i tilegg er senka og chippa, men skader jo ikke å høre me de da:)
ost_ost_89 Skrevet Februar 8, 2009 Skrevet Februar 8, 2009 Ta kontakt med merkeforhandler. De fikser det gratis. Min 7 år gamle 328 ble også fikset, selv om garanti var utløpt for lenge siden.De hadde bilen min inne noen uker, ikke forvent å få den igjen på dagen. oki, ska ringe bmw i morra, men har ikke så høye forhåpninger iogmed at bilen nå er 9 år gammel,har gått over 200k og i tilegg er senka og chippa, men skader jo ikke å høre me de da:) Lurer veldig på hvordan dette gikk jeg...
steinar84 Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 min fikk dette dekt på goodwill. 99mod var inne i 3-4uker. hørte om en som hadde en 98 320d med over 400000km på tellern som fikk det dekket. skader ikke å spørre på merkeverksted. har hørt om dette på nyere utgaver også en 2003mod.
///NJD Skrevet Februar 9, 2009 Skrevet Februar 9, 2009 Noen som har at bilde av undersiden på en e36 hvor dette problemet oppstår? Tror jeg må ta en titt under min snart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå