Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det var litt rart, men du har vel allerede fått svar på det du lurte på! :)

Bilen min er jo byttet potte på, og bråker mer enn den gjør orginal, men fikk ikke noe feil pga. det..

Skrevet
Syntes det var litt rart, men du har vel allerede fått svar på det du lurte på! :)

Bilen min er jo byttet potte på, og bråker mer enn den gjør orginal, men fikk ikke noe feil pga. det..

Da kommer det nok ann på hvilke vekrsted du godkjenner på fordi der jeg var så sa de at det ikke skulle bråke mer en originalt.

Men er går for den stålrullen azz og ikke handler mer av eye candy racing. hehe

Skrevet
Snakka med en kamerat nå..

Det som ligger inne av feil på en eu-kontroll kan alle bilverksted få opp... Det blir lagret i en felles database..

Om du kommer til ett annet verksted nå får de opp anmerkningene dine, og da sjekker de jo selvfølgelig den.. igjen..

stålull.. pleier å hjelpe.. De bruker det i bilcross... Få tak i en hel haug med det.. Sånn uten såpe..

edit: kameraten min jobber i service skranken på verksted.. han vet at det er ett felles register.... Det som blir lagret som feil i registret, vises uansett hvor du måtte dra hen.. De verkstedene som kan ta eukontroll, har tilknytning til registeret..

Er du helt sikker på dette?? En kamerat av meg som er bilmekaniker sa at de ikke kunne finne ut om jeg hadde hatt Eu kontroll på annet verksted. Snakker av samme erfaring da jeg fikk feil på kontroll, som jeg ikke var enig i. Dette løste seg med ny kontroll på annet verksted, ingen mangler.

Tilbake til tema, de har vært sære. På min forrige Nissan 200sx hadde jeg "hjemmesveiset" 3" anlegg, hadde ikke noe problem med dette. Hadde til og med bilen på visning til biltilsynet for senkesett. De sa ingen ting på dette heller. Det skal bråke rimlig mye før de kan si noe på dette.

Skrevet
Snakka med en kamerat nå..

Det som ligger inne av feil på en eu-kontroll kan alle bilverksted få opp... Det blir lagret i en felles database..

Om du kommer til ett annet verksted nå får de opp anmerkningene dine, og da sjekker de jo selvfølgelig den.. igjen..

stålull.. pleier å hjelpe.. De bruker det i bilcross... Få tak i en hel haug med det.. Sånn uten såpe..

edit: kameraten min jobber i service skranken på verksted.. han vet at det er ett felles register.... Det som blir lagret som feil i registret, vises uansett hvor du måtte dra hen.. De verkstedene som kan ta eukontroll, har tilknytning til registeret..

Er du helt sikker på dette?? En kamerat av meg som er bilmekaniker sa at de ikke kunne finne ut om jeg hadde hatt Eu kontroll på annet verksted. Snakker av samme erfaring da jeg fikk feil på kontroll, som jeg ikke var enig i. Dette løste seg med ny kontroll på annet verksted, ingen mangler.

Tilbake til tema, de har vært sære. På min forrige Nissan 200sx hadde jeg "hjemmesveiset" 3" anlegg, hadde ikke noe problem med dette. Hadde til og med bilen på visning til biltilsynet for senkesett. De sa ingen ting på dette heller. Det skal bråke rimlig mye før de kan si noe på dette.

Jepp, alt går på data i dag, så de kopler seg opp på ett felles system hvor de kan hente ut info om akkurat din bil, hvis den har vært på EU kontroll å merke, jeg har selv tatt mange EU kontroller og brukt dette systemet, så det stemmer nok det ja.

Er maskin arbeider for tiden, var bilmekaniker før.

Skrevet

Snodig.... Dette har funket to ganger for meg iallefall. Rart at Naf gikk ut og sa at hvis man ikke var enig i kontrollen, kunne man jo bare ta en ny et annet sted, for de hadde ikke mulighet til å sjekke dette fra andre. Men men, kanskje kommet noe nytt da, er jo 1,5 år siden jeg gjorde det sist.

Skrevet

Alle verksteder som har buspek kan sjekke hvilke mangler bilen hadde ved forrige visning, så lenge det verkstedet hadde buspek som overførings program av kontroller. Ikke sikkert de er enige i manglene.. :)

Skrevet

Ser du bakpå papirene vil du se at man kan ta ny kontroll på nytt verksted. Dette skal skje upartisk og de sjekker ikke registeret hvis du ikke sier at du skal ha etterkontroll. Hvis verksted nr2 godkjenner bilen skal du faktisk få utgiftene ved kontroll 1 ettergitt såfremt du ikke har gjort endringer..

Bruk den lokale bensin stasjonen.. det går stort sett veldig bra :wink:

Skrevet

Som PIIIPower sa. ikke be dem sjekke registeret. og du kan ha en god del over før dem sier noe.

så lenge du ikke har hull i eksospotta så skal det gå, da har dem bare vært veldig sære med deg.

tror det var noe på litt over hvertfall 95db, heller mer, før u blir sagt nei til på EU pga det. det jeg ble fortalt når jeg sjekka bilen min sist.

Skrevet

Jeg har laga hele eksosen selv i 2" rustfritt, så jeg merka at det bråka littegrann mer med rustfritt, men det er langt under 95db. Vet ikke helt hvor mye men. Ska godkjenne den et annet sted til uka. De andre var så forbanna sære at, Fikk 2 på at lysa mine var feil innstilt, men det kunne de jo bare stilt inn der og da, tar jo bare 2sek!

Skrevet

Er rart du ikke får den gjennom pga det. Selv har jeg kjøpt en Supersport effektpotte til min bmw, men denne har TUV papirer. Var på biltilsynet for godkjenning av senkesett og etterkontroll, og da bilen stod på tomgang inne i hallen, ville de sette på avsugingsrør på eksospotta mi slik at eksosen forsvant ut av bygget, men dette passet ikke. Da bare åpnet de garasjeporten, og sa ingenting. Bare at potta var for stor til slangen og lo. Måtte ikke vise tuv papirer eller noenting.

En kamerat av meg har fått bilen sin godkjent med en DTM effektpotte på sin bmw, den bråker værre enn værst, så rart du ikke skulle få det godkjent. :?

Skrevet
hei folkens

Jeg hadde nettop bilen min på eu gokjenning og fikk ikke den i mellom fordi de sa at den overskrydde støynivået som var lov. De sa at den ikke skulle bråke mer en det den gjør når den kommer ut av fabrikken ny. Har bare bytta bakpotta til en litt mindre effektpotte, fordi den andre er rusta istykker. Må jeg da kjøpe en ny bakpotte eller kan jeg putte noe rockwoll eller annet dritt i den potta eller sveise inn enda en midtre potte?

JÆVLA satans veigvesen ass!

Vis du har kjøpt en potte som er laget akkurat til din bil (orginal) da følger det med tuv papirer og det er ingen problemer da, men vis du bare kjøper en uorginal og hiver den på og det er for høy lyd, ja da har du svaret på spm ditt, og regner med denne potta kom uten tuv papirer? Sånn er dessverre regelverket.

Hiv på ditt orginale potte så lenge til du får den godkjent, er det enkleste :D

Slipper du mer problemer med statens trangsynhet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...