ESveen Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 Kanskje dette har blitt nevn tidligere, men greit å påminne folk. Som medlem i bondelaget får du 20% billigere forsikkring i gjensidige uten at du trenger å være totalkunde (tre forsikkringer). Mange betaler innbo og reiseforsikkring for å få 14% prosent rabatt som totalkunde, men endel har de samme forsikkringene igjennom f.eks fagforeninger etc. Ikke bare sparer du summen disse koster, du får 6% mer. (du kan ikke både ha totalpakken og bondelagrabatten, pga maks tillegsbonus er nettopp 20%) Medlemskapet i bondelaget koster 300-400 kroner i året og du trenger verken eie ei ku eller en åkerlapp, jeg kryssa ut 0 i alle feltene å ble likevell medlem. I mitt eksempel sparer jeg 1.800 kroner på to forsikkringer (BMW 530ia, og 320ia) samt at jeg sparer 1.400 kroner på å opphøre reiseforsikkringa og innboforsikkringa (har disse gjennom EL & it forbundet). Håper dette er til hjelp for noen, 20% er mye for en 18 åring som skal kjøpe seg førstegangs BMW! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 spørs om dette er tingen for meg, betalte 14000 omtrent i fjor, og i år ligger jeg tynt an pga bonustap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESveen Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2007 Ja, forsikkringselskapene er nådeløse. Det merkelige er at jeg betaler like mye for 530 som 320... delkasko riktig nokk. Statistikken har mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 Ja, forsikkringselskapene er nådeløse. Det merkelige er at jeg betaler like mye for 530 som 320... delkasko riktig nokk. Statistikken har mye å si. Det er da ikke så merkelig, 320 er en typisk ungdomsbil og det hever jo prisen opp en del, men det er jo flott at alle ungdommene velger biler i 3 serien da, så kan vi voksne kara kjøre rundt med 5 serien å ikke betale så mye i forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 jeg betaler nesten 15000 på min 523. synes det er dyrt. men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juni 16, 2007 Share Skrevet Juni 16, 2007 jeg betaler nesten 15000 på min 523. synes det er dyrt. men men Ja det var dyrt, jeg må betale i overkant av 14000,- fullkasko på 328i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå