Gå til innhold

Tips: 20% tileggsbonus på forsikkring

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje dette har blitt nevn tidligere, men greit å påminne folk.

Som medlem i bondelaget får du 20% billigere forsikkring i gjensidige uten at du trenger å være totalkunde (tre forsikkringer).

Mange betaler innbo og reiseforsikkring for å få 14% prosent rabatt som totalkunde, men endel har de samme forsikkringene igjennom f.eks fagforeninger etc.

Ikke bare sparer du summen disse koster, du får 6% mer. (du kan ikke både ha totalpakken og bondelagrabatten, pga maks tillegsbonus er nettopp 20%)

Medlemskapet i bondelaget koster 300-400 kroner i året og du trenger verken eie ei ku eller en åkerlapp, jeg kryssa ut 0 i alle feltene å ble likevell medlem.

I mitt eksempel sparer jeg 1.800 kroner på to forsikkringer (BMW 530ia, og 320ia) samt at jeg sparer 1.400 kroner på å opphøre reiseforsikkringa og innboforsikkringa (har disse gjennom EL & it forbundet).

Håper dette er til hjelp for noen, 20% er mye for en 18 åring som skal kjøpe seg førstegangs BMW! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forsikkringselskapene er nådeløse.

Det merkelige er at jeg betaler like mye for 530 som 320... delkasko riktig nokk. Statistikken har mye å si.

Det er da ikke så merkelig, 320 er en typisk ungdomsbil og det hever jo prisen opp en del, men det er jo flott at alle ungdommene velger biler i 3 serien da, så kan vi voksne kara kjøre rundt med 5 serien å ikke betale så mye i forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...