geddi Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Er det likegyldig hvilke microfiberkluter man bruker til polish/voksing. Kan man bruke microfiberkluter på Europris til kr.10 per stykk uten fare for å ripe lakken eller bør man kjøpe kluter spesielt egnet til biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Spiller vel ingen rolle så lenge papiret er ment til formålet. Det er støv, små sandkorn og andre partikler som lager små riper i lakken, ikke papiret. Det optimale er å stå innendørs beskyttet for vær og vind. Du må selvsagt gjøre en særdeles bra jobb med vaskingen for å få et fint resultat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 jeg har brukt autoglym sin "perfect polishing cloth" etter jeg har polert.. Denne virket meget bra for min del, støv etc.. Gikk fort vekk og bilen ble enda blankere enn ved bare poleringen! Dette er den røde kluten til autoglym og koster 115 kroner tror jeg... EDIT, ser jeg missforsto litt, trodde du mente microfiber klut etter polering og voksing jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Forskjellen på husholdningskluter og bilkluter, er at bilklutene bruker å ha sateng eller et annet mykt stoff rundt kantene. Husholdningskluter bruker å ha litt harde kanter som kan skade lakken. Men så lenge du bretter kluten slik at du ikke gnir kantene mot lakken, burde det gå fint med billigklutene. Ellers har de masse billige og fine kluter på www.autogeek.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geddi Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2007 jeg har brukt autoglym sin "perfect polishing cloth" etter jeg har polert.. Denne virket meget bra for min del, støv etc.. Gikk fort vekk og bilen ble enda blankere enn ved bare poleringen!Dette er den røde kluten til autoglym og koster 115 kroner tror jeg... EDIT, ser jeg missforsto litt, trodde du mente microfiber klut etter polering og voksing jeg Du misforstod ikke Det var kanskje litt upresist skrevet. Jeg tenkte først og fremst på å fjerne polish/voks. Har sett den autoglym microfiberkluten du snakker om, men det er jo stor forskjell i pris på den og de som selges på f.eks Europris til kr.10. Derfor denne tråden. EDIT: Så ikke Yngvejos sitt innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geddi Skrevet Juni 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2007 Forskjellen på husholdningskluter og bilkluter, er at bilklutene bruker å ha sateng eller et annet mykt stoff rundt kantene. Husholdningskluter bruker å ha litt harde kanter som kan skade lakken.Men så lenge du bretter kluten slik at du ikke gnir kantene mot lakken, burde det gå fint med billigklutene. Ellers har de masse billige og fine kluter på www.autogeek.net Høres bra ut! Det er jo bare til å klippe vekk den harde kanten da Enda billigere kluter finner du på http://www.microfiber-products-online.c ... -care.html Iforhold til Meguiar's og Autoglym's kluter er jo disse svinbillige, men Europris og andre billigkjeder selger til omtrent samme pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juni 17, 2007 Share Skrevet Juni 17, 2007 Chiffonkluter uten mikrofiber er best ingen protest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå