Oscillo Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Joda, jeg har lest igjennom diverse innlegg som omhandler det samme problemet, må bare få oppklart noen småting.. Den siste uken har jeg hatt instrumentpanelet ute av bilen, og bilen har av den grunn stått uten batteriet tilkoblet. Det har da gått greit å komme inn og ut av bilen ved å holde håndtaket på passasjersiden oppe samtidig som man vrir om nøkkelen. Igår var jeg ferdig med å fikse instrumentpanelet mitt, satt det inn i bilen igjen og koblet til batteriet. Etter en liten kjøretur for å sjekke at instrumentene virket satte jeg bilen fra meg og låste den. På morran idag skulle jeg inn i bilen igjen. Fjernkontrollen til sentrallåsen ga ingen reaksjon, antakeligvis pga at bilen hadde stått uten strøm ei stund tenkte jeg. Derfor gikk jeg rundt på passasjersiden og prøvde 'håndtaktrikset' igjen. Denne gangen funket det imidlertid ikke. Låseknappen beveger såvidt på seg, men kommer ikke opp. Dette gadd jeg ikke å stresse med på morrakvisten, så jeg tok motorsykkelen til jobb isteden. På ettermiddagen kom jeg hjem og fortsatte med problemløsinga mi. Det viser seg at bakluka lar seg åpne, så jeg strakk hodet og en arm inn gjennom skiluka og prøvde å få dyttet opp låsepinnen med isskrapa mi. Ingen reaksjon. Deretter lånte jeg et par nabounger som krøyp gjennom skiluka og dro det de klarte i låsepinnene. Ingen reaksjon. Betyr dette at låsene har inntatt 'central arrest' modus? Etter hva jeg har lest i liknende innlegg tror jeg at jeg må låne en nabounge igjen og få han til å åpne panseret mitt så jeg kan få satt litt strøm på bilen. Eller er det andre som har bedre forslag?
BMWtotti Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Kan få en av unga til å skru på tenningen på bilen. Vet ikke om det funker, men på bilen min så spretter låsene opp dersom man skrur på tenninga. Hadde en del problemer med sentrallåsen og presterte en gang å låse meg selv inne i bilen. Fikk ikke opp låsen ved å dra i låsepinnene. Ved ren flaks prøvde jeg å starte bilen og da spratt låsen opp! Er i alle fall vært et forsøk.
BoSJo Skrevet Juni 20, 2007 Skrevet Juni 20, 2007 Yep, bilen er sikkerhets låst, og du kan ikke åpne ved å dra i låseknappen. Prøvd på føresiden med å holde håndtaget oppe og vri nøklen? Hvis den er tom for strøm, kan man også kople strøm på lampen i bagagerommet, der må dog bare vere så mye strøm at du klare å måle deg frem til + og - først.
Oscillo Skrevet Juni 21, 2007 Forfatter Skrevet Juni 21, 2007 Prøvd på føresiden med å holde håndtaget oppe og vri nøklen? Hvis den er tom for strøm, kan man også kople strøm på lampen i bagagerommet, der må dog bare vere så mye strøm at du klare å måle deg frem til + og - først. Funker ikke å holde dørhåndtaket oppe nei. Skal sende ungene inn i bilen igjen i ettermiddag. Får de til å åpne panseret, så får jeg sjekket om det er strøm på batteriet i hvert fall. Men i utgangspunktet skjønner jeg ikke hvorfor dørene har gått i central arrest. Jeg låste jo bilen på vanlig måte dagen før...
Hansh Skrevet Juni 21, 2007 Skrevet Juni 21, 2007 Skal man ikke alltid kunne komme seg ut av en bil bare ved å dra i døråpneren pga. sikkerhet?
PIIIPower Skrevet Juni 21, 2007 Skrevet Juni 21, 2007 i min e39 går det ikke ann å åpne dørene inneifra hvis jeg har låst de med dørlås knappen. Dytter jeg bare ned låsepinen så kan jeg få opp døra igjen..
BoSJo Skrevet Juni 21, 2007 Skrevet Juni 21, 2007 http://www.bmwe34.net/e34main/trouble/Locked.htm Dørene går altid i Sentral Arrest (Dobbel lås) hvis du vri nøklen forbi punkt 3 @Hansh Bilen skal kun gå i dobbel lås ved bruk av nøkkel fra utsiden, noen gør det self. også med remoten, og det er ikke meningen at man skal bruke denne funktion hvis der er folk i bilen. Er ment som tyveri sikring. Vil jo se litt rart ut hvis noen stjæler bilen din ved å knuse en rute, og de må klatre ut og inn av vinduene mens de bruker bilen Kansje det er koplet videre sammen med EWS II (Sidste tyveri sys. som E34 kom med), så det er enda vanskeligere å starte bilen uten nøkkel. Tenker her på at om man greier å lure mekanismen som registere chippen i nøklen, ja da vil den kansje fortfarende ikke starte pga. dobbellåsen.......men dette var bare fri tenkning, ikke noe fakta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå