Gå til innhold

En liten smell idag:(

Kobar
 Share

Anbefalte innlegg

Kom kjørende med min e30 på en langstrakt, øde og forholdsvis smal vei, da jeg finner ut at jeg må snu!

Kommer kjørende mot en liten lomme på høyre side av veien, det er grus inne på denne lomma (ca 1meter brei, og 25meter lang).

jeg ser om det kommer bil bakmeg og det er helt klart begge veier, jeg bremser ned svinger mot lomma og drar i brekket....

Idèt bilen legger seg ut oppdager jeg en sementklatt midt i denne lomma!!!! en jævla sementbilsjåfør har tømt tanken her! klatten var kansje 15cm høy, og var vanskelig å få øye på med èn gang!

Etter beste evne prøvde jeg å rette opp igjen, og idèt jeg nesten har den rett frem igjen smeller det så sinnsykt fra høyre bakhjul, og bilen slenger seg slik at jeg står halveis med fronten mot grøfta, og raua står uti veien :shock:

første jeg gjorde da, var å sette bilen i revers, og prøvde å rygge litt, bare for å få bilen vekk fra veien i tilfelle det kom bil. Det første jeg tenkte var at nå var hele bakakslingen knekt, for det føltes slik!

Så jeg ble TEMMELIG lettet da jeg kom ut og så at "bare" dekket hadde hoppa av felgen! Heldigvis hadde jeg ikke 17" på, kjørte nemlig med 14" dekk bak pga utslitt dekk på 17 tommerne.

Så jeg la om til reservedekk der og da, og kjørte til nærmeste bensinstasjon og fylte luft igjen i dekket som stod på felgen, og fikk på samme felgen rett etter!

Det hele endte kun med riper rundt nesten hele 14"felgen! utrolig nok ble den ikke skjeiv.!

Men sitter her og er litt forbannet over at di skulle tømme sementbilen nettopp der!! Men det var jo uansett helt og holdent min feil som ikke så meg bedre om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekket? Kjører du ikke bakhjulstrek da mann? hehe

Kjekt at det gikk bra

når det er såpass smalt foretrekker jeg brekket, for det "bremser" i forhold til å gi gass... kan fort komme ut av kontroll da gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og grøss, godt det ikke gikk verre.. bra du ikke lå sidelengs så du hadde tippet rundt da!!

Men slik er utrolig slurvete og unødvendig av folk som ikke gjør jobben sin som de skal!!! Du burde ringe og klage!!!!!!!

Selv har jeg ca 4 cm klaring foran pga moderat senking og GT-leppe så det hadde gått temmelig galt for meg, og sikkert mange andre her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke gikk verre med bilen da :D

(man bruker ikke håndbrekket til sladde med på bmw vel? Selv ikke på 316 :lol: )

hehe, er en 318i... men som sagt over! så er veien litt type: smal! så jeg valgte å brekke, for det bremser mer enn det gjør av å prøve å gi gass for å få den rundt. hadde vell møtt autovernet eller steinrøysa da ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...