hagenisse Skrevet April 27, 2008 Forfatter Share Skrevet April 27, 2008 Se så. Da ble det litt klarkjøring i dag. Stor takk til Simen som stort sett gjorde alt. Yellowstuff klosser rundt om, ny bremsevæske samt oljebytte på motor, gir og diff. Ble faktisk merkbart lettere å gire. Litt overrasket over det. Gul kloss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 27, 2008 Share Skrevet April 27, 2008 Ser ut som skivene er modne for utskiftning og? =) Blir bra med nye klosser og olje! Hvor mye olje er det på din girkasse og diff? Vet du forresten om Simen har tilbud for oss på AC påfylling iår og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Anders Skrevet April 27, 2008 Share Skrevet April 27, 2008 Ser ut som skivene er modne for utskiftning og? =) Blir bra med nye klosser og olje!Hvor mye olje er det på din girkasse og diff? Vet du forresten om Simen har tilbud for oss på AC påfylling iår og? Girkassen tar 1.3l og diffen 1.7l. Eller så var det omvendt, uansett så må du ha 2 liter av hver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 27, 2008 Share Skrevet April 27, 2008 De bremseklossene hadde jo passet til min bil! Syntest bremseskivene så ut til å være i grei stand jeg da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet April 28, 2008 Forfatter Share Skrevet April 28, 2008 Skivene blir nok byttet i løpet av sesongen ja, men er vel en fare for at det blir en slags oppgradering av noe slag. Helt hva er litt usikkert... Dr_S: noe tilbud vet jeg ikke om, men det er jo bare sende en mail hvis du vil ha det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 28, 2008 Share Skrevet April 28, 2008 Jeg kjøper slissa/borra Brembo-skiver nå fra bromsmannen. 1500:- SEK Jeg kan jo gi deg tilbakemelding på hvordan de er, hadde samme skivene på is'en men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet April 28, 2008 Share Skrevet April 28, 2008 Dyre.. tja.. Inkl. frakt og moms fra tirerack ble det ca 1350,- pr dekk i 225/45/17 og 245/40/17. Synes ikke det er så ille. Jøss, det var billig. Jeg mener jeg ga ca. 1700-1800 pr dekk i samme dimmensjon og hadde da fått 40-45% via en jeg kjente hoss bridgestone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2008 Da er årets første banetreff unnagjort. Impreza-klubben som arrangerte og det var et fantastisk bra treff. Herlig vær, ingen ukontrollert slædding (eller drifting som enkelte kaller det) og få biler på banen (= nok av kjøretid) gjorde dette til en flott dag. Dekkene, Bridgestone RE01-R oppførte seg flotters. Senket trykket til ca 34 psi (bruker 38-40 på gate) og selv om grepet ikke er noe bedre enn gode gatedekk så holder det seg slik runde etter runde. Bilen ble forøvrig totalt forandret med nye dekk, nå slædder den ikke bare man ser stygt på den lenger. Yellowstuffene fungerte også greit, men pedalfølelsen er elendig. Mye mulig det blir en bremseoppgradering en gang.. Litt bilder funnet på nettet tatt av diverse. Regner ikke med det er noe problem å linke dem opp her.. Nyvasket og klar til innsats! Closeup av møkkamotoren. En ting er det manglende toppdraget som er skikkelig frustrerende på bane, men den tikker jo som besatt etter litt hard kjøring også! Blæ! H&R coilovere stive...? Beste bildet jeg fant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2008 Da er man klar for banetreff igjen; denne gang med kamera! Festet i plastdingsen i bagasjen. Og da blir det sånn ca slik: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet Mai 31, 2008 Share Skrevet Mai 31, 2008 Bra plassering av kamera! Var en tur der borte idag, og kommer en tur imorgen. Det var veldig lite kø mtp kjøring idag, så får håpe ikke alle har tenkt at de skal kjøre på søndag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mai 31, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2008 Ja, det ville jo bare vært utmerket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2008 Får vel oppdatere litt her også. Kamerafestet fungerer greit nok. Filmer ligger i en annen tråd. Fredag den 20. var det kjøring med sportsvognklubben på Rudskogen. Været var, sett bort fra litt vind, helt topp! Det er litt kulere å kjøre på NSK-treff da det kommer en god blanding av tøffe biler. Prøvde et lavere kaldtrykk denne gangen, ca 30 psi, men det viste seg overraskende nok å skli mer enn tidligere. Tittet litt på filmen og rundetidene uten trafikk og førerfeil ligger på høye 1.11, lave 1.12. Bremsene var irriterende til å starte med, og ga etterhvert nesten opp, så nå blir det en bremseoppgradering. Var forøvrig greit av banen. En bil mistet kjølevæske og da blir det glatt gitt. Ingen skade skjedd heldigvis. Litt bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Får du ikke veldig lite sidesyn med helhjelm? Og endel varmere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2008 Sidesynet gjør ingenting, men varmen er et poeng ja. Pleier egentlig kjøre med halvhjelm. Ble bare slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2008 eliseracing.net tok noen meget gode bilder på banen på lørdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå