Gå til innhold

Min '98 Z3 Coupe

Share

Anbefalte innlegg

Se så. Da ble det litt klarkjøring i dag. Stor takk til Simen som stort sett gjorde alt. 8)

1dmn0lb7tz57up8sgo67.jpg

Yellowstuff klosser rundt om, ny bremsevæske samt oljebytte på motor, gir og diff. Ble faktisk merkbart lettere å gire. Litt overrasket over det.

07a6dvclot3npsfe14w7.jpg

Gul kloss. :)

meh545ratd16ihgfv3gr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som skivene er modne for utskiftning og? =) Blir bra med nye klosser og olje!

Hvor mye olje er det på din girkasse og diff?

Vet du forresten om Simen har tilbud for oss på AC påfylling iår og?

Girkassen tar 1.3l og diffen 1.7l.

Eller så var det omvendt, uansett så må du ha 2 liter av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre.. tja.. Inkl. frakt og moms fra tirerack ble det ca 1350,- pr dekk i 225/45/17 og 245/40/17. Synes ikke det er så ille.

Jøss, det var billig. Jeg mener jeg ga ca. 1700-1800 pr dekk i samme dimmensjon og hadde da fått 40-45% via en jeg kjente hoss bridgestone :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er årets første banetreff unnagjort. Impreza-klubben som arrangerte og det var et fantastisk bra treff. Herlig vær, ingen ukontrollert slædding (eller drifting som enkelte kaller det) og få biler på banen (= nok av kjøretid) gjorde dette til en flott dag.

Dekkene, Bridgestone RE01-R oppførte seg flotters. Senket trykket til ca 34 psi (bruker 38-40 på gate) og selv om grepet ikke er noe bedre enn gode gatedekk så holder det seg slik runde etter runde. Bilen ble forøvrig totalt forandret med nye dekk, nå slædder den ikke bare man ser stygt på den lenger. :)

Yellowstuffene fungerte også greit, men pedalfølelsen er elendig. Mye mulig det blir en bremseoppgradering en gang..

Litt bilder funnet på nettet tatt av diverse. Regner ikke med det er noe problem å linke dem opp her..

Nyvasket og klar til innsats!

P1010017-1.jpg

Closeup av møkkamotoren. En ting er det manglende toppdraget som er skikkelig frustrerende på bane, men den tikker jo som besatt etter litt hard kjøring også! Blæ!

P1010038.jpg

H&R coilovere stive...?

OHM_5571.sized.jpg

Beste bildet jeg fant. :)

IMG_0438.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Får vel oppdatere litt her også.

Kamerafestet fungerer greit nok. Filmer ligger i en annen tråd. Fredag den 20. var det kjøring med sportsvognklubben på Rudskogen. Været var, sett bort fra litt vind, helt topp! Det er litt kulere å kjøre på NSK-treff da det kommer en god blanding av tøffe biler.

Prøvde et lavere kaldtrykk denne gangen, ca 30 psi, men det viste seg overraskende nok å skli mer enn tidligere. Tittet litt på filmen og rundetidene uten trafikk og førerfeil ligger på høye 1.11, lave 1.12. Bremsene var irriterende til å starte med, og ga etterhvert nesten opp, så nå blir det en bremseoppgradering.

Var forøvrig greit av banen. En bil mistet kjølevæske og da blir det glatt gitt. :) Ingen skade skjedd heldigvis.

Litt bilder:

nsk1.jpg

nsk2.jpg

:wave:

nsk3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...