Gå til innhold

Hva er symptomper når Veiv/KAM aksel føler ryker?

PenguiN-
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd at enten Kamakselføler eller Veivakselsføler ryker ? når denne røk på en calibra jeg hadde fikk jeg opp et gult motorlys i dashbordet...men, ingenting på 7`ern, så da er det kanskje ikke noen av di to ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Veivakselgiver røyk på min bil i januar i år, men det var ingen forvarsel på at denne begynnte å bli dårlig..Jeg parkerte bilen om kvelden, og neste morgon var den kaputt..Det som en merket best var at bilen trakk mye dårligere en vanlig, bensin forbruket økte og bilen kunne til tider bli meget tungstartet..Skiftet føleren/giveren ein uke etterpå og bilen ble "normal" igjen.. :) Det var ingen lys eller lignende som kom opp i min bil heller, det kom opp som en feilmelding på dignose apparatet til Bmw..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva lød feilmeldingen på? hm, min er ikke tungstartet og går normalt..MEN den kutter på 4500 RPM, kassa girer ikke og har ujevnt og høy tomgang...ellers så stod det Turtallsgiver fastemerke verdi FEIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke si hva feilmeldingen var, jeg berre fikk beskjed at di hadde funne en feil med med dignose apparatet og at det var denne giveren..Min bil gikk også helt fint når den var startet, ingen juksing eller liggnende..Det var heller ingen "jaging" på turtallet på min når den gikk, slik som du beskriver på din bil :? Girkassen mi var heller ikke påvirket av feilen, og virket som normalt..Men var dette den eneste feilmeldingen du fikk i fra dignose/verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at jeg var et på et lokalt bil verksted og tok diagnose på bilen før jeg reiste til Bavaria, og hos di kom det ingen feil opp i det hele tatt! Men hos Bmw dukket den tydligvis opp, så visst du ikke har vore på merkeverksted vil jeg anbefale at du tar en tur, det er verdt det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feil på min camshaft sensor i følge avlesning.

Bilen min har også den mnd. jeg har hatt den stoppet ved lavt turtall 3 ganger og merket et nykk under kjøring 3-4 ganger.

Dette var en fin bekreftelse på at avlesning stemte fikk jeg da beskjed om.

Det resulterer i at bilen til slutt ikke vil starte, eller stopper opp for godt til slutt.

Jeg har kjøpt ny føler, men sløvheten lenge leve.

Den ligger fremdeles i hanskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde at veivaksel føleren på min e34 88 mod 520i tok gradvis kvelden.

Symptomene kom gradvis. Til tider tung å starte. Etterhvert gikk turtelleren som en jojo bare jeg satte på tenninga. Og en efta stoppet pukete midt i rushtrafikken. Bilen ble tauet hjem og stod et par døgn. Da startet den igjen......

Flissundet Motorservice som fikset bilen kalte denne veivaksel føleren for turtallsgiver...og sa at hvis turtelleren går på egenhånd, så er det garantert denne føleren.

Så vidt jeg vet, så har ikke BMW noen slik motor lampe på verken e34 eller e36 som jeg har erfaring med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...