Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
senere årgang E36 er jo av god kvalitet...

men jeg kan desverre ikke annbefale BMW til en som er fersk med lappen..

man blir fristet til å kjøre fort noe som ikke er bra spesielt når man er uerfaren.

Heller si "man kan bli fristet". Er ikke alle som kjører gris/fort selv om de har BMW, og de som hadde gjort det hadde nok kjørt relativt friskt selv om de hadde hatt en Yaris med automat.

Sorry for avsporing.

Hvorfor ikke bmw som første bil?

Trenger ikke kjøpe en 325 som har gått 300 000, da ber du jo om og skru bil!

Og blir man veldig fristet til og kjøre fort viss man har en 316 i forhold til en golf med lite ork?

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg fikk en stor BMW som førstebil pga at BMW er solide biler som tåler en støyt dersom man skulle være uheldig! :wink: ..Fikk den også pga at det var servo og ABS.. 8) Er en E23 732i det er snakk om.. :P

Skrevet

Ikke helt enig her om FWD og RWD.

Er det mye snø der du bor, er FWD å foretrekke. Kommer man seg ikke fram med den bilen, er det bare å snu og så rygge opp bakken. Vektfordelingen i en billig bil til FWD fordel (tyngre framme).

Hadde selv en Toyota i 13 år og den var da 7 år gammel da jeg kjøpte den. Ypperlig student bil. Eneste slitedelen jeg skiftet var en drivknute. noen støtdempere ble selvsagt skiftet og plugger og bremseklosser. Toyotaen kan jo selfølgelig ikke sammenlignes med BMW når det gjelder komfort.

Råd: Det er billigere å kondemnere en Toyota enn en BMW.

Skrevet

Det er vel dine egne penger det er snakk om? Da er det jo til syvende og sist du selv som velger? :)

Greit nok at du ikke kan ta ut pengene uten faren din sitt samtykke, men det er jo du som må velge hvilken bil du ønsker å kjøpe.. Om du velger en BMW og VET at du gjør dette under den forutsetningen at du kommer til å måtte skru mer (og dermed bruke mer penger), enn om du kjøpte f.eks. en Toyota, så er det det DU velger.. :) Faren din ønsker jo selvfølgelig å komme med gode råd, men så lenge du vet dette, så burde det være et godt nok argument for hvorfor du evt ønsker en BMW.. :) Og som det blir nevnt over her; du kan være kjempe heldig å få tak i et velholdt eksemplar..

Og bare en liten ting til: Det er nå som du er ung at det er gøy å ha en kul bil.. Å tenke økonomisk og 'korrekt' kan du gjøre senere i livet! 8)

Skrevet
Delene er dyre...verkstedprisene er dyre...

Merkeverksted er dyrt for alle merker, men deleprisene til BMW er faktisk lave i forhold til de merkene jeg har kjøpt deler til (opel, citroen, toyota og ikke minst mercedes).

Skrevet
Delene er dyre...verkstedprisene er dyre...

Merkeverksted er dyrt for alle merker, men deleprisene til BMW er faktisk lave i forhold til de merkene jeg har kjøpt deler til (opel, citroen, toyota og ikke minst mercedes).

ÅÅ toyota merkeverstad er et slit å berre ringe til,meir om og men skal en leite lenge etter :roll:

Skrevet

Pappa ville heller ikke at jeg skulle ha BMW, det var bakhjulstrekk og kun problemer i følge han. ringte på en E36 coupe 320 når han var på jobben, fikk overtalt han til å bli med å kikke, og BAM! Han bytta mening. Bilen er jo vanvittig komfortabel og godt utstyrt for å være en 92 mod.

Har kjørt 10 000km med den nå, har kun hatt 1 problem med den hittil og det var desverre...karosseribrudd ved et av festene til bakakselen. Men sånn er det bare med gamle biler, jævla rusta! Fikk fiksa det for 1500kr av en bekjent da. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte BMW, behaglige og stolte turer på veien 8)

Skrevet
blir 18 om under en måne og har lust til og instalere anlegg og slike ting slik at den blir klar til jeg får lappen!! :P:lol:

Du klarer ikke vente under 1 måned?? Hvis du skal handle bil for første gang, som du jo skal, er det vel kanskje litt lurt å roe ned litt... Ja, jeg vet hvordan det selv var da jeg var 18 og fersk lapp, men man MÅ ikke ha bilen klar til dagen man kjører opp... Ta deg god tid til å finne en bra BMW, er mitt råd. Ikke stress.

Skrevet
blir 18 om under en måne og har lust til og instalere anlegg og slike ting slik at den blir klar til jeg får lappen!! :P:lol:

Du klarer ikke vente under 1 måned?? Hvis du skal handle bil for første gang, som du jo skal, er det vel kanskje litt lurt å roe ned litt... Ja, jeg vet hvordan det selv var da jeg var 18 og fersk lapp, men man MÅ ikke ha bilen klar til dagen man kjører opp... Ta deg god tid til å finne en bra BMW, er mitt råd. Ikke stress.

Enig med Dr_S her, ta deg litt tid, det er snakk om mye penger og kan fort bli mye mer om du stresser og er litt uheldig med kjøpet. Mange sleipe jæ.... på markedet!

Skrevet

Hugs at du skal forsikre denne bilen også og BMW er ikke billig å forsikre for en som er 18 og nett har fått lappen. Selv ikke en 4sylinder utgave.

Forsikringsselskapene bruker mye statistikk når de setter prisene, og de vet hvordan bruke dette imot billistene.

Vet dette godt da min første bil var CorradoG60, og idag er den svartelistet hos mange forsikringsselskap pga dårlig statistikk. Var heldig da det ikke var mange av disse i Norge da jeg skaffet min :-)

Jeg ville funnet meg en grei fornuftig bil som er rimelig å eie og forsikre til du får mere erfaring bak rattet og får bygget opp bonuskvoten din. Senere kan du gjerne skaffe deg en BMW og da vil forsikringsselskapene være mye lettere å snakke med :-)

Hugs at du kan likevel ha det morro, men for en rimeligere penge.

Skrevet

Mange foreldre har tydeligvis sperrer for å anbefale ungene sine å kjøpe bmw. Dette kan muligens være pga fordommer som de har opparbeidet seg da de selv var 18-20år og skuffet over å ikke ha råd til en e30. hehe...

Kjøp BMW så får du en bil som er pen/tøff, driftsikker, har bakhjulsdrift, og oser av sportslighet og kjøreglede.

Skrevet

Hvis hovedproblemet her er at faren din ikke vil utløse pengene fra din konto fordi du er under 18 år, og ikke vil kjøpe den bilen han vil du skal ha, så ville jeg ventet til jeg fylte 18, tatt ut pengene, kjøpt bmw og gitt han finger'n idet jeg spant grus over hele gårdsplassen.

Skrevet
viss du er homo kjøper du golf. Da kan du henge deg på pink racing... En 17/18 år gammel gutt skal faen ikke ha noe 90hk golf. Nå kommer noen sikkert noen til og si, vr6/gti. Og her om dagen kjørte jeg fra en vr6 med e36 320. Så det kan ikke være så vilt. Og Fwd er faktisk det værste du kan ha på vinteren.

Når du først skriver et så usaklig innlegg bør du i det minste legge all fakta på bordet. Golf VR6 gjør nemlig 0-100km/t unna på 7,6 sekunder, til sammenlikning gjør E36 320i av samme årsmodell 0-100km/t unna på 9,8 sekunder. Toppfarten på modellene er på hhv. 220km/t mot BMW's 214km/t. At du har kjørt ifra fyren tviler jeg ikke på, men hadde han vært med på leken er det nok du som hadde ligget bak i denne 320i'en din! :roll:

Kan du begrunne hvorfor en 17/18 åring ikke skal kjøpe seg en Golf 1.6 med 90hk? Skal jeg være helt ærlig er det en av de mest fornuftigste valgene man kan ta i denne alderen. Om man har 200 000kr til rådighet får man faktisk en relativt ny Golf 1.6 mens kjøperen av en BMW må handle seg en 20 år gammal 320i (Alternativt er jo å kjøpe en relativt ny 316i, men det duger jo ikke for deg). Den smarteste velger også en relativt ny Golf fremfor en gammel ihjelkjørt BMW. Vedkommende får billigere forsikring, slipper alle reperasjoner, kjører billigere og ikke minst - kommer seg fram!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...