KBF Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Som topic sier så døde bilen min for ca 15min siden. Det som skjedde var at bilen begynte å oppføre seg litt merkelig. ABS lampa, DSC lampa og div andre lys kom på i instrumentet. Merket også at servoen slo seg av. Motoren fjusket litt men gikk. Skullle til å parkere og da døde berre bilen. Absoulutt alt slo seg av, alt av lys, cdspiller slo seg av og motoren kutta. Og da prøvde jeg seff å starte på nytt men da er det ikke noe respons i det hele fra bilen når jeg vrir om nøkkelen. Har noen peiling på hva som kan være galt med bilen Det er en 97. 520i det er snakk om
Ballder Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Servoen slår seg nok ikke av på en måte, men om viftereima di har røket så blir den tung og ratte ja. Ta en titt der fremme. Høres rart ut at du har kunnet kjøre helt til batteriet var totalt dødt, men i beste fall så er reima di røket, hvorpå servo og lading forsvinner.
Gunnar Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Stemmer for Ballders diagnose, reima di har nok røket eller hoppet av, og så har du kjørt batteriet helt tomt.
KBF Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Vel, reima er helt ok den. Sitter som den skal og jeg begynner å mistenke at det er batteriet som har tatt kvelden. Så da er spørsmålet hvordan åpne bakluka siden den er låst med den "elektriske" låsen eller hva den heter
Bjørn 320 Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Kan vere dynamoen eller batteriet ditt som har tatt kvelden. Prøv først å få låne deg eit anna batteri. Viss det ikkje hjelper kan det vere dynamoen...mest sannsynleg børstane som er heilt utslitte...
MrBrum Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Det at diverse lys kom på før den kveldet kan være at dynamoen tok kvelden. Vet det er et ganske sikkert tegn på Opel. Der lyser det aller meste når dynamoen er kaputt.
KBF Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 Men er det noen som vet hvordan jeg skal få åpnet bakluka nå når bilen ikke har strøm?
icc Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 mål batteriet dit, ladd det, sjekk ladespenning når biln går. Er det ikke ladespenning så er det sikkert spenningsregulatoren på dynamoen som er gåen. Får du på bensinstatsjon for 200 spenn.
KBF Skrevet Juni 26, 2007 Forfatter Skrevet Juni 26, 2007 mål batteriet dit, ladd det, sjekk ladespenning når biln går. Er det ikke ladespenning så er det sikkert spenningsregulatoren på dynamoen som er gåen. Får du på bensinstatsjon for 200 spenn. Men batteriet ligger jo innelåst i bagasjerommet da. og jeg får fan ikke opp luka. det er heller ikke plass for meg å krype inn der som skiposen er heller. og jeg kan ikke legge ned setene
Ballder Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Koble til et batteri/starthjelp/lader eller startkabler foran i motor rommet.
icc Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Jah, eller eventuelt finn den manuelle knappen for å åpne:P Var nylig et par tråder på akkurat dette.
KBF Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Vel problemet er løst. Fikk opp bakluka og det var batteriet som var dødt. Kjøpte nytt og voila! alt fungerte igjen!
MrBrum Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Vær obs på om dynamoen din lader skikkelig. Ellers kan det nye batteriet ditt snart bli flatt det og.
-Roger- Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 som sagt over her, er IKKE sikkert du har fikset problemet ditt enda. Vil tro det er børstene på dynamoen din som er gåen! Selv om batteriet ditt er dårlig, har jeg liten tro på at det vil lade seg ut selv mens du kjører bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå