AnDtHo Skrevet Juni 26, 2007 Skrevet Juni 26, 2007 Hei! Har akkurat kjøpt meg en 97` BMW 520i.. Bilen er kjempe bra bortsett fra noen små feil.. Den ene er at utetempmålern viser konstant -40 grader Den andre er at lampa for airbags lyser konstant.. Jeg har også merket at servoen noen ganger går tyngre.. Det kommer en suselyd fra aircondition pumpa.. Noen som har vært borti dette som vet hva det skyldes? Vil nødig bruke mange tusen på feilsøking hos BMW om jeg kan unngå det.. Mvh. AnDtHo
MartinE39 Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Mitt airbag lys begynte nettopp å lyse også.. Lurer på hva det er, skal på service til uken så da får de skjekke det der! En kompis måtte bytte en sensor når det lyste i hans e46 og det var ikke så billig:( Så håper det ikke er det!
AnDtHo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Får ikke håpe det blir så ille.. Skrur selv og fikk bilen billig så litt har jeg råd å koste på den..
Ballder Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 vet at det er en matte i setene som føler om det sitter folk i setet fremme som har med airbag og gjøre. hur det funker vet jeg ikke, men har fått tips om at de pleier og gå i stykker og forårsaker lampelys. Mitt lyser også, og da skal vistnok airbag være satt ut av funksjon. Var en svensk side som mener at den mattefunksjonen kan kobles ut med det rette diagnose utstyr. Suselyd fra ac er vel ikke helt uvanlig.
Amzoch Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 jeg hadde samme på min E39. Byttet bryteren under setet. Da forsvant det.. Men mener å husker (er noen år sia) att airbagèn fungerte førde om det lyste.. va bare dårlig kontakt der.
TJ Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Dette kan være bryteren for beltestrekkeren som sitter i setet, det er hvertfall det mest vanlige. Den har en lei tendens til å ryke, er nok å sette kneet hardt ned i setet når man støvsuger f.eks... I følge Bmw så virker fortsatt airbag'en selv om bryteren er ødelagt og lampen lyser. Men da må du jo være sikker på at det ER denne bryteren som er gåen, så det ikke er noen andre feil ute og går, og det vises så vidt jeg vet kun på en diagnose.
PIIIPower Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 Hei!Har akkurat kjøpt meg en 97` BMW 520i.. Bilen er kjempe bra bortsett fra noen små feil.. Den ene er at utetempmålern viser konstant -40 grader Utetemp. Måleren er gåen koster ca 400på gs, eller så kan kabelen være slitt av. var det på min. Sitter på passasjer side foran under støtfanger. Den andre er at lampa for airbags lyser konstant.. Ser du har fått svar på denne og det var problemet med min også. Jeg har også merket at servoen noen ganger går tyngre.. Prøv å bytte servoolje og se etter lekasjer ved beholderen. Det kommer en suselyd fra aircondition pumpa.. AC'n virker ikke hvis ute-temp viser -40. Dette av sikkerhets messige grunner. (AC går i filler hvis den brukes i temp under +4) Noen som har vært borti dette som vet hva det skyldes? Vil nødig bruke mange tusen på feilsøking hos BMW om jeg kan unngå det.. Mvh. AnDtHo Har vært borti alle sammen
bad_ip Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 hvis det e sensormatten i setet er ikke det billig nei.. nesten 1000kr for matten og ca 2000kr i arbeid.
AnDtHo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 hvis det e sensormatten i setet er ikke det billig nei.. nesten 1000kr for matten og ca 2000kr i arbeid. Må finnes en måte å koble seg rundt den? Få bilen til å tro at alt er i orden.. Viktigste for meg er at airbagsa funker..
AnDtHo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Hei!Har akkurat kjøpt meg en 97` BMW 520i.. Bilen er kjempe bra bortsett fra noen små feil.. Den ene er at utetempmålern viser konstant -40 grader Utetemp. Måleren er gåen koster ca 400på gs, eller så kan kabelen være slitt av. var det på min. Sitter på passasjer side foran under støtfanger. Den andre er at lampa for airbags lyser konstant.. Ser du har fått svar på denne og det var problemet med min også. Jeg har også merket at servoen noen ganger går tyngre.. Prøv å bytte servoolje og se etter lekasjer ved beholderen. Det kommer en suselyd fra aircondition pumpa.. AC'n virker ikke hvis ute-temp viser -40. Dette av sikkerhets messige grunner. (AC går i filler hvis den brukes i temp under +4) Noen som har vært borti dette som vet hva det skyldes? Vil nødig bruke mange tusen på feilsøking hos BMW om jeg kan unngå det.. Mvh. AnDtHo Har vært borti alle sammen Aha.. Så det er derfor aircondition ikke blåser så kaldt som jeg synes den burde.. hehe.. Den funker, men ble litt skuffa at den ikke var iskald på full blås på maks kulde.. Skal se om jeg finner den tempsensorn etterpå, skal en tur ut i garasjen uansett..
TJ Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 hvis det e sensormatten i setet er ikke det billig nei.. nesten 1000kr for matten og ca 2000kr i arbeid. Må finnes en måte å koble seg rundt den? Få bilen til å tro at alt er i orden.. Viktigste for meg er at airbagsa funker.. Det KAN være at det bare er dårlig kontakt, hvis ikke så må du nok bytte. Men det skal som sagt i følge mekanikere på Bmw være uproblematisk å kjøre videre, siden airbag'ene fortsatt fungerer.
Ballder Skrevet Juni 27, 2007 Skrevet Juni 27, 2007 hvis det e sensormatten i setet er ikke det billig nei.. nesten 1000kr for matten og ca 2000kr i arbeid. Må finnes en måte å koble seg rundt den? Få bilen til å tro at alt er i orden.. Viktigste for meg er at airbagsa funker.. Jepp. Det ligger vel en slik do it your self på begagnat guiden for og fake den ja. På den svenske bimmersiden. Husker ikke url.
AnDtHo Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Skrevet Juni 27, 2007 Okey.. takker og bukker.. Skal undersøke litt ang den sensoren i setet, virker som feilen ligger der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå