Gå til innhold

bilder av oppkobling stereo i E39, finner ikke på forum

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er sikkert tatt opp en million ganger, men kan ikke finne akkurat den info jeg søker her på forumet. Så vennligst ikke si "søk på forumet!!"

Skal sette inn en forsterker og sub i min E39, den har business spiller og derfor ingen aux utgang.

Har noe koblet dette før, og har bilder over hvilke ledninger jeg kobler meg til? forsto det slik at jeg måtte koble en adapter til høytalerledningene for å få signal.

Noen som vet hvordan jeg får tak i adapter for high/low signal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 2, eller 4 kanals?

Det er ikke noe stort problem, "alle" har høy->lavnivå omformer, hvis denne ikke er innebygget i forsterkeren (det er på det på min Sony). Husk å hente signalet før delefilteret og skal du bytte høytallerer bør du bytte delefilter ellers blir bassen vel fet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på nøyaktig det samme!

Jeg har en forsterker med høynivåinngang, men aner ikke hvilke ledninger jeg skal kutte.

Etter å ha studert mye, fant jeg et par som jeg kuttet. Da sluttet antispinn å funke :D

Så... hvilke farger har ledningene til høyttalerne bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på nøyaktig det samme!

Jeg har en forsterker med høynivåinngang, men aner ikke hvilke ledninger jeg skal kutte.

Etter å ha studert mye, fant jeg et par som jeg kuttet. Da sluttet antispinn å funke :D

he, he, den var kjip..... :D

Men det viser vel at det lønner seg å spørre andre som har peiling først, jeg tør ikke klippe ledninger før jeg er helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, ble *litt* klokere. Har sett de ledningene som går fra vensre hjulbue og mot/under baksetet. Kan prøve å tjuvkoble meg innpå der.

Men en ting har jeg stusset på. Alle snakker om forsterker og CD-veksler osvosv. Jeg har tittet bak dekselet på venstre side. Der er det ingenting. What gives? Har ikke min E39 med Business CD/RDS forsterker og mulighet for CD-veksler?

Det er snakk om en av de tidligste utgavene av E39 (1996-modell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kranglet mye med bilen.

Det er ingen forsterker, men det går noen ledninger til en plugg der hvor forsterker/cd-skifter skulle vært.

Når jeg drar ut pluggen, skrur stereoanlegget seg av. Det går fem ledninger fremover, hvor to av dem tydeligvis fører strøm, siden de er mye tykkere enn de andre.

Resten burde altså ha noe med lyd å gjøre. Men i de andre ledningene går det 12 V, og noe lavere spenning i en av de andre. Problemet er at det ikke er lyd i noen av dem. Måler med voltmeter, og det er konstant spenning på alle.

Kikket på venste side ved baksetet, og så de ledningene forsvinne ned og inn ved hjulbuen. Dette er de samme ledningene som er på den koblingen bak.

Det skal også nevnes at det ikke er lyd i høyttalerene i hattehylla i det hele tatt... Så nå lurer jeg fælt på hva i all verden problemet er, og om det har noen sammenheng.....

Finner forresten ikke noe klart svar på dette:

Hvilke farger er det på ledningene som går til høyttalerne i hattehylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er noenting i rommet på vanstre side, så har du ikke forsterker. Om du har mulighet til å koble opp en, kan ikke jeg svare på.

Jeg har navi og forsterker ligger bak ved siden av reservehjulet.

Er radio/forsteker som 1 enhet baki.

Men tror Business spillern har forsterker foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...