Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kjørte på en spurv engang, var ganske nedfor en ukes tid........

Jæ... Kødd, du eier ikke sympati for noen slags dyr. Har du husdyr? Trur neppe det!! men vis du har, så skjønner du nok om en av dyra dine blir påkjørt en dag og håper du er vitne til det selv, som det var med meg, og JA jeg kjørte selv på min egen hund, haha,så jæ... morsomt!!

Det er jo kjipt med bilen å, extra utgifter. Men sånn er livet, alt kan ikke gå på skinner..

Skrevet

Bimmers.no må jo ha den høyeste tettheten av umodenhet blant voksne folk jeg noen gang har sett. Greit nok å spøke litt, men må jo være grenser for hvor patetisk umoralske folk kan bli. Slike holdninger kan begrunnes hos uvitende barn og mentalt syke, ikke hos oppegående mennesker. Denne tråden i seg selv er jo et godt bevis på at det ikke bare er i østen det råder moralisme på kanten av det vi her i vesten ser på som akseptabelt. Med slike holdninger angående andre individer har jeg lett for å konkludere meg til at visse her på forumet ikke fungerer særlig bra sosialt i det daglige liv heller, men det er vel antakelig noe de ikke har selvinnsikt nok til å kunne vurdere selv. Og nei, jeg er ikke dyrevernsidealist. Jeg er av typen som gjerne tar hagla og skyter meg middag. Men det går jo an å ha en dråpe sunn fornuft likevel.

Skrevet

jeg var hos Tronrud bil i dag, de ville ha imellom 15 og 20 tusen for skaden.. syns det var drøyt, men jeg gidder ikke skru og fikse på denna nye bilen, det har jeg gammel bimmer for.. også har jeg 7,500 kroner i egenandel, men slapp bonustap, og de slo av 3000 på egenandelen, siden det var pgs dyr.. men 4,500 kroner PGA en stygg katt, var drøyt! medn skal si den ble pannekake etter at den var innom bakhjulet mitt 295 bak og 255 foran:P

men vurderer å sette på annen styling, men resten av bilen er m-tech, untatt felgene som er AC, så tror det kanskje blir dumt..

og sånne seriøse katte eiere, reis til helvette, jeg blir provosert, dere skulle blitt bindt fast, og satt 10bars trykk i ræva på, til det blås ut av øra på dere!

Skrevet
jeg var hos Tronrud bil i dag, de ville ha imellom 15 og 20 tusen for skaden.. syns det var drøyt, men jeg gidder ikke skru og fikse på denna nye bilen, det har jeg gammel bimmer for.. også har jeg 7,500 kroner i egenandel, men slapp bonustap, og de slo av 3000 på egenandelen, siden det var pgs dyr.. men 4,500 kroner PGA en stygg katt, var drøyt! medn skal si den ble pannekake etter at den var innom bakhjulet mitt 295 bak og 255 foran:P

men vurderer å sette på annen styling, men resten av bilen er m-tech, untatt felgene som er AC, så tror det kanskje blir dumt..

og sånne seriøse katte eiere, reis til helvette, jeg blir provosert, dere skulle blitt bindt fast, og satt 10bars trykk i ræva på, til det blås ut av øra på dere!

Vet ikke om du ser det, men det er jo faktisk du som er provoserende og kommer med uvettige uttalelser her da. :)

Skrevet
jeg var hos Tronrud bil i dag, de ville ha imellom 15 og 20 tusen for skaden.. syns det var drøyt, men jeg gidder ikke skru og fikse på denna nye bilen, det har jeg gammel bimmer for.. også har jeg 7,500 kroner i egenandel, men slapp bonustap, og de slo av 3000 på egenandelen, siden det var pgs dyr.. men 4,500 kroner

Så du fikk avslag på grunn av dyr som var årsaken, hmm var det fordi de var grei mot deg eller har du spesiell forsikrings avtale (forsikring mot elg etc..)?

4500,- er kjedelige kroner det også, samt alt bryet til og fra verkstedet etc.

Skrevet

Jeg foreslår at noen som har myndighet å stenge denne tråden, gjør det NÅ!!

Dette har sklidd helt ut, handler mest om hvem som hater katter mest! Jeg liker ikke katter selv, men kankke noe vis dem dukker opp forran bilen, sånn er verden, ikke alt går etter planen og alt er heller ikke perfekt på denne jord.

Håper siste ord er sagt nå...

Skrevet

jeg kjørte og på en katt engang. det var liv den så jeg hev den i bilen og kjørte til der jeg skulle som var rett borti gata. broren til hun jeg skulle hente avliva katten. og det som gjorde meg fryktelig forbanna var at i stedet for å hente rifla/hagla så brukte han en spade og lang tid for den klarte å karre seg unna. hadde jeg vært der når de gjorde det så hadde jeg klikka rimelig i vinkel. synd med katten men ikke sånn jeg går og tenker på. har katt og 5 bikkjer her hjemme. så liker dyr. broren min sin hund ble forresten kjørt i hjel. heldigvis av en seriøs person som tok med seg hunden og ringte til politiet. bedre å vite hva som skjedde, enn å gå å lure.¨nå er det jo riktignok rimelig mange flere katter som streifer løst rundt, så kan være vanskelig å finne eier. men gjør nå i hvertfall et forsøk

Skrevet

nå som vi sitter å forteller historier drar jeg en.

Bilen (gammal ascona) gikk i fint driv (60-80km\t) bortover ei slette med 3-4 sultne mennesker i full gang med kebabspising inni. Brått og jævelig spretter katta fram, og den ferske sjåføren (hatt lappen i noen få deger, ikke meg) skvetter til og prøver en rask og lekker unnamanøver. Vraket, hmm...bilen..suger seg fast på utsiden av asfaltkanten og drar seg ut av veibanen. Der møtes bil og telefonstolpe, men heldigvis er stolpen bardunert, slik at bilen ender hengende på bardunen, med fronten ca. 2 meter over bakken.

Resultatet blir ingen person- eller katteskader, ny frontfanger og radiator, og en hælvetes vask av bilen som hadde kebab i alle kriker og kroker, tilogmed inni i hanskerommet.

Skrevet

har vært ut for det der selv jeg... kjørte på måse (knuse frontruta) og grevling ( knuste fronleppa) på samme dag... men kolliderte 3 dager etterpå... så fikk igjen alt det på forsikringa:P

Skrevet
jeg kjørte og på en katt engang. det var liv den så jeg hev den i bilen og kjørte til der jeg skulle som var rett borti gata. broren til hun jeg skulle hente avliva katten. og det som gjorde meg fryktelig forbanna var at i stedet for å hente rifla/hagla så brukte han en spade og lang tid for den klarte å karre seg unna. hadde jeg vært der når de gjorde det så hadde jeg klikka rimelig i vinkel. synd med katten men ikke sånn jeg går og tenker på. har katt og 5 bikkjer her hjemme. så liker dyr. broren min sin hund ble forresten kjørt i hjel. heldigvis av en seriøs person som tok med seg hunden og ringte til politiet. bedre å vite hva som skjedde, enn å gå å lure.¨nå er det jo riktignok rimelig mange flere katter som streifer løst rundt, så kan være vanskelig å finne eier. men gjør nå i hvertfall et forsøk

Hva med å knerte den med en gang? Tror nok katten gjennomgikk mye mer smerter ved å bli tatt inn i bilen, ut av bilen for så å bli slått ihjel med en spade, enn om du bare hadde rygga over den eller tatt den med hjulkryss eller hva du måtte ha for hånd.

Og om noen skulle lure, jeg er ikke noen stor kattehater som blir tent av å kjøre på katter for så å drepe dem, men jeg synes det er mer humant å avlive dem så fort som mulig istedefor å la dem lide.

For et par år siden ringte søstera mi til meg midt på natta og gråt fordi hu hadde kjørt på en katt. Det var uaktuelt for hun å avlive den.

Jeg fant fram kubeinet, heiv meg på motorsykkelen og kjørte dit så raskt jeg kunne for å gjøre det slutt for katten, men idet jeg kom døde katten.

Den måtte ligge i minst 10 minutter å pines istedefor at den kunne fått en rundte til under hjulet og fått korta ned tiden og smerten drastisk.

Det burde nesten være lovpålagt at man skulle avlive små dyr etter påkjørsel hvis det var innlysende at dyret ikke ville overleve ved behandling.

Skrevet

Det der var mer eller mindre provoserende altså.. så jeg syns jeg skal få lov til og være direkte drittsekk og si at om søsteren din tilfeldigvis sto iveien så skulle moren hennes dra til helvette?

yngvejos: det er en god holdning! dyret vil ikke bli påkjørt selvom det løper ut på veien. var veien der før i tiden?

Nå folkens får dere lov og stenge tråden så mye dere vil :lol:

Skrevet

Hahaha morsomste tråden jeg noensinne har lest på bimmers :) mange artige meninger. At dere gidder sier jeg bare. Men ja, tråden burde vært stengt for lengst.

Skrevet

kom nettopp inn nå! Etter å ha fronta med et rådyr i GODT over 100 på E6 med en golf. Golfen ble selvsagt meget kvadda, men det første vi gjorde når vi kom ut av bilen var å løpe å sjekke at rådyret var dødt. ETTER det var konstantert dødt ble viltnembda kontaktet deretter fikk vi tatt en titt på stakkars golfen. Blir så grinete av å se folk som kjører på dyr og løper ut å begynner å regne på hvor mye skadene kommer på, mens dyret ligger der og lider!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...