Mons1 Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Det koster ca. 1000-lappen. De setter av en time til dette for også å prøve kjøre bilen etterpå- Jeg betalte tilsammen 4500kr men da inkluderte det ei Xenon-pære og 3timers diagnostisering pluss oppgradering. Det er ikke så ille for jeg fryktet mer! Jeg anbefaler sterkeste at dere som har f.eks import fra av en 2002mod, så oppgrader autmoatkassen og motor. Automatkassen ble silkemyk i gearingen etter oppgraderingen. RS Hvor mye kostet oppgraderingen av software?
SubSonic Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 Noen som med sikkerhet har lokalisert årsaken til denne omtalte durelyden? Hardykobling? Mellomaksling? Har en 03 320dat(ikke importert) der jeg har merket denne duringen av og til, lyder akkurat som om man kjører på sånne oppdelte gule striper.
Mons1 Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 Hei! Som jeg har skrevet tidligere: Etter en oljeskift på automatkassen ble det mye bedre. Siden automatkassen ikke ble flushet så fikk jeg kun byttet 5 av 9 liter, så er det fortsatt noen gammelolje igjen. Vurderer å få flusha kassa. Det var stor forskjell etter oljebyte, så jeg tror her er løsningen! RS bumper denne! noe nytt?
mspec Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 akkurat ja.har vurdert oljebytte på kassa en stund nå,så det skulle jeg uansett gjøre
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Bare gjør det til en vane å bytte olje på automatkassen hver 100.000 km. De sier det er longlife olje som ikke skal byttes, men det er bare bull! All olje må byttes med tiden.
mspec Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 ikke sier,de sa etter altfor mange girkassehavari forandret de polisen eller hva det no heter til at olje bør skiftes etter 100.000km.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Virker derimot som om det er forskjellig fra forhandler til forhandler. Jeg vet derimot at Trondsen anbefaler bytte av olje hver 100k, men ikke alle gjør det.
Mons1 Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Lurer på hvor mange automatkassehavari som kunne vært unngått hvis man la inn oljebyte på storservicet? Der har BMW sviktet dramatist. Og for ikke å glemme veivhusfilteret som kan gå tett og forårsake turbo-havari. RS Virker derimot som om det er forskjellig fra forhandler til forhandler. Jeg vet derimot at Trondsen anbefaler bytte av olje hver 100k, men ikke alle gjør det.
eiriksen Skrevet Juni 22, 2010 Skrevet Juni 22, 2010 Hva ble konklusjonen på dette problemet? Jeg byttet olje på kassa men ble ikke kvitt lyden
Mons1 Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Vel hvis alt annet ikke fungerer, så er det stor sannsynlighet at det er et problem med konverteren. Ikke mulig å reparere og man må bytte. Man risikerer også totalhavari Dette er dyrt, så da kan det lønne seg å få kontakt med en GM-spesialist. GM-kassene finnes også på endel Am-Cars ala Cadillac. Skal selv til flushing om 1uke. Tok selv for et år siden en tapp av/fyll på skift som gjorde ting merkbart bedre. Vil være helt sikkert og satser på en skikkelig flushing slik at all olje blir byttet. RS Hva ble konklusjonen på dette problemet? Jeg byttet olje på kassa men ble ikke kvitt lyden
eiriksen Skrevet Juni 23, 2010 Skrevet Juni 23, 2010 Ok. Da spørs det om jeg ikke må flushe den da, jeg tappet bare av og fyllte på. Kan du ikke si ifra om du ble kvitt lyden/vibrasjonen etter du har gjort det?
Autonils Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Har omtrent samme problemer med min '03 320dAT. Vibrasjoner ved 14-1600 omdreininger som virker å kommer fra midt under bilen eller bak. I tillegg: kraftige svingninger i turtallet i området 900-1800 omdreininger, som kommer og går. Svinger med ca. 1-200 omdreininger, opp og ned. Uavhengig av motortemperatur osv. Begge problemene oppstår helst ved svakt gasspådrag, og gjerne i oppoverbakke. Svingningene har etter hvert også begynt å komme på slett vei og uten gasspådrag. Begge problemene forsvinner ved å lette litt på gassen. Verkstedet konkluderte med defekt konverter. Ble byttet, sammen med motorfester og gearkassefester. Pris ca. 30.000.- Muligens en liten bedring i vibrasjonene (placebo-effekt?) Ellers ingen forskjell (dog en merkbar forskjell for lommeboka!!) Verkstedet driver i skrivende stund og bytter svingningsdemper på motor, og hardykopling på differensial, samt tettering differensial pga lekkasje (som vel antakelig kommer av vibrasjonene). Pris ca. 10.000,- Spent på utfallet, men tviler nå veeldig sterkt på at det vil fikse variasjonene i turtallet. Hvorfor får jeg følelsen av at BMW-verkstedene er helt på jordet når de stilles overfor problemer som dette? Det finnes flere eksempler på at folk nærmest blir ruinert av deres prøve-og-feile-fremgangsmåte. Skal prøve å få oppgradert software i gearkasse og motor for å fjerne turtallsvariasjonene. Kommer med tilbakemelding... Autonils
Kjennern Skrevet Juli 1, 2010 Skrevet Juli 1, 2010 Burde vel strengt tatt kreve at verksted ikke fakt. ting de bytter men som ikke løser problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå