surbotaab Skrevet Juni 30, 2007 Skrevet Juni 30, 2007 Hei. Kom ei varselslampe på bilen til dama her i går kveld (2002 e46 1,9L) det er denne lampa som lyser: Hva er dette for lampe? står i instruksjonsboka at når den lyser så er det "unormale" eksosverdier... merker ingenting på bilen, men lampa slokker ikke. Er dette en vanllig feil på e46? Og i tilfellet hva er det som normalt fororsaker denne feilen? Lambda, LMM, tett luftfilter, feil på dyse, coil, osv? har noen noe peil på hva som plager å forårsake denne feilen? På forhånd takk
surbotaab Skrevet Juni 30, 2007 Forfatter Skrevet Juni 30, 2007 Få tatt en diagose så får du svaret Yepp... Har Bmw eget diagnose app, eller er det univeral? For det er vel ikke så enkelt som på gamle LH2.4 der man kan kjøre test og lese av feil på en diode?
surbotaab Skrevet Juli 1, 2007 Forfatter Skrevet Juli 1, 2007 Da fikk jeg lest av feilkoder i dag... var Lambdasonden før kat.
Bonden Skrevet Juli 1, 2007 Skrevet Juli 1, 2007 Var feilen mager/fet blanding lambda utenfor reg omerådet ? eller noe lignende kan det fort være falskluft problem ,det er byttet mange lambda sonder uten at det hjelper da feilen er relatert til dette også ,uftmassemåler gir feil på lambda . Let etter falskluft på motoren før du bytter lambda føler.
surbotaab Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 Var feilen mager/fet blanding lambda utenfor reg omerådet ? eller noe lignende kan det fort være falskluft problem ,det er byttet mange lambda sonder uten at det hjelper da feilen er relatert til dette også ,uftmassemåler gir feil på lambda . Let etter falskluft på motoren før du bytter lambda føler. Hei. Bytta lambda i går... var selve lambdaen som var defekt... Men takk for tipset...
Blame Skrevet April 18, 2008 Skrevet April 18, 2008 Eg har fått opp den samme varsel-lampa på min e46 og har fått kjørt diagnose, med følgende resultat: 18 Kamaksel - posisjonssensor utblåsning - kamaksel signal uforståelig 227 Blandingsavvik (rekke 1) for stor 228 Blandingsavvik (rekke 2) for stor Antall feil 3 har byttet posisjonssensoren på kamaksel (utblåsning) da vi trodde den var defekt pga. at det stod signal uforståelig, men varsel-lampa kom tilbake etter ca en dag med ny sensor.. Noen som har anelse om ka som kan være problemet her?? Edit: etter at Kamaksel - posisjonssensor ble byttet forsvant denne feilen, men dei to andre står fortsatt igjen: 227 Blandingsavvik (rekke 1) for stor 228 Blandingsavvik (rekke 2) for stor Noen som veit årsaken til desse to feilmeldingene?
Aquarius Skrevet Mai 5, 2008 Skrevet Mai 5, 2008 Hei, tillater meg å kaste meg på denne tråden da jeg før helgen fikk samme uhyggelige "belysning" på dashbordet i min E46 318i - 2000. Ringte forøvrig Stenshagen for å spørre om jeg kunne komme inn for en diagnose (har brukt Stenshagen i maaange år inntil deres service de siste år har stupt - prisen dog har gått rett til værs ) Fikk beskjed om at jeg IKKE måtte kjøre med dette, men komme til verkstedet straks og sette igjen bilen der. De kunne dog ikke gjøre noe før 21.mai!!!. Kunne alternativt ringe Stenshagen på Lillestrøm for å høre om de kunne ta den før!!! Service ???? Ringte et annet mindre verksted i dag, og fikk beskjed om å komme innom i morgen ettermiddag . Han nevnte da at dette ofte var en lekkasje/feil i noen luft eller oljetrykksgreier. Luftmengdemåler var i alle fall det siste han byttet, da denne var dyr og ofte ikke feilkilden. Tilbakemelder når jeg får kjørt diagnose og feilsøkt .
aloebiz.net Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Jeg har en gåen lambda.. får det opp på diagnose.. men motorlampa mi lyser ikke :S
BMWtotti Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Får opp denne lampa jeg også, men kun i to/tre sekunder rett etter at jeg har startet bilen. Så slukker den. Noen som vet hva feilen kan være?
cubetito Skrevet Mai 7, 2008 Skrevet Mai 7, 2008 hei. jeg har hatt dette problemet tidligere med min 318 2001 modell. etter mye feilsøk og bytting av lmm, ble det ikke no bedre. fikk opp alle de ovennevnte mld på diagnose. men feilen lå på del nr 15 og/eller 13. byttet dette og siden har bilen vært fin. håper dette kan hjelpe:)
Aquarius Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Da har jeg fått kjørt diagnose. Eneste melding som kom opp var Blandingsavvik, for mager blanding. Ingen feilmeldinger fra komponenter!! Avstilte feilen og kjørte en halv times tid uten at feilen kom tilbake. Kjørte også ny diagnose uten at noe unormalt da ble registrert. Har forsatt ikke fått opp feilen igjen, men skal innom og kjøre en ny diagnose til uken. Som BMWtotti skriver, lyser også min lampe noen sekunder etter at motoren har startet. Er ikke sikker på om denne alltid har vært slik, eller blitt slik nå i det siste. Er jo mulig det er et diagnose program som trenger noen sekunder for å kjøre ferdig før status avgis. Skal visst være to kjente svakheter på denne modellen, LMM og slangen mellom topplokket og veivhusventilen. Sistnevnte har vært av for dårlig kvalitet og kan suges flat (den korte slangen #3 på bildet). Skulle feilen oppstå eller ny diagnose vise magert blandingsavvik, vil første tiltak være utskiftning av bensinfilter. Hjelper ikke dette er det trolig LMM som er defekt. Kan være Lamba også, men det er visst ikke så ofte Lamda feil på denne modellen, dersom ikke eksosanlegget er i dårlig forfatning (tilstanden på disse har visst en tendens til å følge hverandre).
Inline six Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Får opp denne lampa jeg også, men kun i to/tre sekunder rett etter at jeg har startet bilen. Så slukker den. Noen som vet hva feilen kan være? Det skal være slik, det er bare styreenheten som kjører en rask test når du starter opp. Er slik på alle biler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå