The_transporter Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Skrevet Juli 3, 2007 oi oi oi hehe jeg fikk byttet vannpumpa etter mye om og men i går... var innom mekonomen for å kjøpe 32mm fastnøkkel som jeg fikk høre at det var på viskosekoblingen.. men den passet ikke.. så jeg kjøpte 36 og en 1-1/8 " fast i tillegg fordi de ikke hadde 34 men INGEN passet.. så jeg måtte kjøpe skiftenøkkel og da ble dyrt med tengtools gitt hehe nok om det.. fikk byttet vannpumpa da.. denne har vert byttet før... for var metallimpellere.. men den var litt slapp uansett.. og slengte sammen alt med ny termostat.. slet endel med reima til vannpumpa og dynamo osv.. fordi det spennhjulet var så j%/¤& vanskelig og slakke opp... så fyra jeg opp... etter jeg hadde helt på vann selvfølgelig.. kjørte noen mil... og det viste seg at luftingen ikke var bra... fordi det er montert gassanlegg,som bruker vann til og fra varmeregisteret for å varme gassen,så var det noen slanger som det var MYE luft i.. og de var ikke lett å lufte ut.. men etter 3 til 4 timer med lufting og sliiit.. så virket alt som det skulle igjenn hehe ingen antydning til grå olje eller røyk fra eksos eller olje i vann.. bruker heller ikke olje så dette var bra men fant ut at det er sprekk i innløpet på radiatoren min.. så om noen har en radiator til e39 523i 97 så skrik ut det var en kurrant jobb å bytte vannpumpa!! lufting var Værst
fsundby1 Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Hadde en 320 coupe e-36 med vannpompe som var av plast.denne plast delen har nok blitt porøs etter lang og tro tjeneste.Man får tak i vannpomper som er av metall og har lengre levetid.Satt værtfall en slik på min og den tikker vist ennå så vidt æ vet:) Du med 523,sikkert samme som har skjedd med din bil.Skovelhjulet har nok "løsnet" fra aksling så dermed får du ikke sirkulert kjølevannet.Sætt i ei vannpompe som har metal innfestning istedefor plast.Jeg kjøpte mi pompe på bilxtra.
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Nå skal vi ikke se bort fra at det er fixet kanskje..
Simpel Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Vannpumper, kjølevann og sirkulasjon ser ut til å være gjengangere på BMW. Når en M50B25 motor nærmer seg 12 år og 180k, kan det være lurt å bytte vannpumpe sånn i tilfelle? Eller går det greit å vente til den ryker?
Ballder Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Vannpumper, kjølevann og sirkulasjon ser ut til å være gjengangere på BMW. Når en M50B25 motor nærmer seg 12 år og 180k, kan det være lurt å bytte vannpumpe sånn i tilfelle? Eller går det greit å vente til den ryker? Alltid bedre føre var!! De er etter hva jeg har skjønt helt klart klare for utskifting ved 150k. Kjøper man bil med plast pumpe så kan det vel nesten være greit og ta det som et av de første jobbene på bilen. Ikke det at jeg har gjort det da.
Odd-M Skrevet Juli 3, 2007 Skrevet Juli 3, 2007 Jeg tror rett og slett at det er sprekken i radiatoren som er årsaken til at den gikk varm. For lite kjølevæske så blir det til slutt dårlig sirkulasjon ettersom vannpumpen spinner i luft...
The_transporter Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 da stod jeg i kø i går da.. fordi vegvesenet skal jobbe i den beste tiden på døgnet å ta seg en biltur for min del... så da så jeg tempen gå drastisk opp... tok en usving jeg og kjørte bilen kald igjenn er fortsatt mye luft i slangene som skal varme opp gassen så må nok få de kara på verkstedet til å legge omm slangene ja.. skal uansett slenge på kjølevæske en dag snart og vil ikke lufte i flere timer da.. driiiiit... er det EN ting jeg hater med bmw.. så er det lufting av motor... hvorfor har ikke bmw automatisk lufting?
Odd-M Skrevet Juli 4, 2007 Skrevet Juli 4, 2007 Den har automatisk lufting, i den forstand at det skal være tilstrekkelig å åpne lufteskruen(e) når den går på tomgang ved gjennomvarm motor. Hvorvidt det gassanlegget ditt har fucka opp greiene vet ikke jeg...
The_transporter Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Skrevet Juli 4, 2007 er jo ikke automatisk da ? jeg vet at noen opeler lufter seg selv.. det er automatisk hvorfor har ikke bmw dette da? hadde ikke vært dumt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå