Mexos Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Tenkte dette var spurt om tidligere, men søkte litt og fant ingen topicer så laget derfor en Jeg skal nå ta oljeskift på 325'en min og lurer på hvilken olje jeg skal bruke? Motoren har gått 203 000km og hverken tikker eller bruker olje. Jeg vet ikke hvilken olje som er brukt på bilen tidligere pga. har ikke hatt den så fryktelig lenge. Jeg ønsker en god olje som ikke koster skjorta. Hørte etter på Bmw idag og de brukte en olje til ca 200kr literen, noe som jeg synes blir litt dyrt. Finnes det et godt alternativ til en 100-120kr literen? Er vel 5W 40 helsyntetisk jeg skal bruke?
Superbeetle Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Biltema? fungerer fint for meg:P Funker fint den fullsyntetiske 5w50 oljen til biltema... Er vel fåtallet her som noengang kan komme med gode argumenter fra personlig erfaring for hvorfor en olje er bedre enn en annen. med tanke på økt slitasje ol. Det er ofte greit å vite hvilken olje som er på fra før F.eks hvis den tidl kun har gått på kjipeste mineraloljen så er det litt dumt å kjøpe castrol helsyntetisk... Du får vel castrol for rundt 400kr for 4l?(du skal vel ha 6,5l) ellers tror jeg mobil1 er en god olje..
Radeon Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 jeg kjører 5w40 castrol helsyntetisk på min å det fjernet endel ulyder når jeg byttet. Betalte rett under 1000 lappen for 8l på mekonomen. Går 6.5l på bilen ja. Men har et problem med at oljelampa av og til lyser i korte perioder selv om det er nok olje på den. Noen som har noe fornuftig svar på hvorfor?
VillKapping Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Oljenivåsensoren sliter. Det var det ihvertfall på min E46 med samme symptomer.
^B^M^W^ Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Bruker Agip semi-syntetisk 5w40 på min....koster 210,- for 4 liter der jeg kjøper det. Forrige gang brukte jeg den fullsyntetiske på felleskjøpet, 600,- for 10 liter. Kan ikke si at jeg merket forskjell eller noe dårlig resultat med noen av disse to...
Radeon Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Oljenivåsensoren sliter. Det var det ihvertfall på min E46 med samme symptomer. And what did u do? Må den byttes da kansje???
Ballder Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Biltema? fungerer fint for meg:PDet er ofte greit å vite hvilken olje som er på fra før F.eks hvis den tidl kun har gått på kjipeste mineraloljen så er det litt dumt å kjøpe castrol helsyntetisk... Endelig en som har skjønt det.
VillKapping Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 And what did u do? Må den byttes da kansje??? Byttes ja! Husker ikke hvor mye det kostet. Tror det var rundt 1000 lappen for jobb og sensor..
Mexos Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 ut ifra de svarene jeg har fått her virker det som om det nesten er et fett hvilken olje man kjører på så lenge det er 5w 40 helsyntetisk og at samme olje blir brukt hele tiden. Iogmed at jeg ikke vet hvilken olje som er på bilen nå får jeg rett og slett bare kjøpe en olje og prøve.
BMWBenny Skrevet Juli 2, 2007 Skrevet Juli 2, 2007 Har ikke hatt noe problem med biltema på min M50B20 med snart 280tkm på tellern, billig og fin olje, verken tikker eller bruker olje. 5w50 helsyntestisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå