Gå til innhold

HJELP!!! Motor går varm! E36 Coupe, 95 mod!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke lokket på ekspansjonstanken eller lufteskruen er skikkelig skrudd til dannes det ikke trykk i kjøleanlegget og kjølvannet vil koke ved en mye lavere temperatur.

Du skal aldri ha motoren i gang med lokket eller skruen oppe.

Jeg hadde ett problem en stund at bilen kokte over hver gang jeg slo av motoren og det viste seg rett og slett at lokket på ekspansjonstanken ikke var skrudd hardt nok igjen.

Skrevet
Hvis ikke lokket på ekspansjonstanken eller lufteskruen er skikkelig skrudd til dannes det ikke trykk i kjøleanlegget og kjølvannet vil koke ved en mye lavere temperatur.

Du skal aldri ha motoren i gang med lokket eller skruen oppe.

Jeg hadde ett problem en stund at bilen kokte over hver gang jeg slo av motoren og det viste seg rett og slett at lokket på ekspansjonstanken ikke var skrudd hardt nok igjen.

Vil det si at jeg skal lufte uten at bilen er i gang, og hvis jeg ikke åpner lufteskruen etterpå, så er den kanskje i orden?

Skrevet

Og den vil kanskje ikke opparbeide trykk hvis jeg ikke åpner lufteskruen igjen?

Høres merkelig ut men :roll:

Skrevet

Starter du bilen med kald motor, så vil du se at vannstanden stiger sakte men sikkert.

Åpner du da lufteskruer, så kommer det luft og vann om hverandre en stund skal du se.

Fyll expangsjonstanken helt opp og ut med luftingsene nå.

Men husk at termostaten kan også holde igjen litt luft om den er av den helt tette typen.

Ut å luft du nå. :)

Eller få en som har gjort det før til å hjelpe deg. ;)

Skrevet

Får ikke luftet i dag, for bilen står på et verksted et godt stykke herfra, men jeg har tatt ut termostaten for å se om den går seg varm. Og det gjør den!

Men takk for tipset :wink:

(Sorry for at jeg stjeler tråden din)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...