Gå til innhold

JonEldaR`s E34 M5, Solgt og vraket av ny eier...


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 577
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer seg her nå ja.. du så ikke om det var lett og komme til boltene på girkassen når du var under der. skal skifte clutch på min og ser for meg at det er trangt og jævlig under der

Er nok trangt og jævlig ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer seg her nå ja.. du så ikke om det var lett og komme til boltene på girkassen når du var under der. skal skifte clutch på min og ser for meg at det er trangt og jævlig under der

å komme til boltene med alt på er nok veldig vanskelig ja, men d går sikkert for de som er veldi tålmodig:p mulig om du tilter motoren å girkassen litt bak ved hjelp av traversen.. men da tar bare motoren borti torpedoveggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer seg her nå ja.. du så ikke om det var lett og komme til boltene på girkassen når du var under der. skal skifte clutch på min og ser for meg at det er trangt og jævlig under der

regner med det er trangere mellom motor-topp og torpedo på m5 vs på min e34 med m50, jeg skifta utløserlager så måtte ut med kasse og det tok laaang tid å få opp de boltene på toppen av kassa, spesielt siden de satt j*vli godt fast :P

Men det gikk jo forsåvidt greit når jeg fikk fjernet litt plastikk og løsnet ledningsnett osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer seg her nå ja.. du så ikke om det var lett og komme til boltene på girkassen når du var under der. skal skifte clutch på min og ser for meg at det er trangt og jævlig under der

regner med det er trangere mellom motor-topp og torpedo på m5 vs på min e34 med m50, jeg skifta utløserlager så måtte ut med kasse og det tok laaang tid å få opp de boltene på toppen av kassa, spesielt siden de satt j*vli godt fast :P

Men det gikk jo forsåvidt greit når jeg fikk fjernet litt plastikk og løsnet ledningsnett osv ;)

Det blir nok veldig vanskelig ja, dere ser jo hvor boltene på girkassa er.. å mellom motor og torpedovegg så er det så trangt at der komme man ikke til vertfall.. tror det blir problemer å komme til under ifra også :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten hvordan var det å plukke ut innsug. må lakke mitt pga det er stygt etter motorvask. noe skruer ol. som er vanskelig og komme til eller? kan få lov å forklare hvis du vil :)

Det var overraskende enkelt faktisk, er bare disse skruene du ser på bildet under og så er det vel 2 slanger under om jeg ikke husker helt feil.. så skal det være 2 skruer som holder den til et feste på midten i underkant. legger ved noen bilder:

Her ser du åssn det ser ut fra denne vinkelen, under så ser du de 2 skruene som må løsnes, er greit å komme til med fastnøkler 13mm.

1rklkx769k1g8qmgiulf.jpg

de skruene på hver side der må ut, å vaieren der blir med når du tar av dette.

nww7kwd0wlg47kl3g7bk.jpg

sånn ser det ut under:

tkohvzwzb1t1zav2ck2h.jpg

Er ikke noe problem å få av dette :) sikkert litt rotete forklaring men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan love at det er trangt og komme til boltene på kass ja. tok ut motor uten kassa jeg. men det går vis du har små fingre å litt tålmodighet
Dette er bare tull viss du har litt innsikt å har skrudd litt før så er dette ingen problem. Brukte 2 timer jeg på å ta ut kassa skifte clutch å sette sammen igjen. Du har god plass på m5`n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg endelig bestillt meg inn noen småting jeg trenger til bilen:

- Nytt opphengslager til mellomaksling

- Verkstedmanualen til E34 på cd

- Kjedestrammern fra E36 M3 3,2

Er jo en start :lol:

Begynner vel å skru på toppen som sto i bilen fra før for å finne feilen med den.. mest sannsynlig en ventilløfter :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg gjort noe mere småtteri på motor, tenkte jeg sku ta av toppen i helga.. men manglet noe verktøy så d endte me at jeg bare fikk strippet vekk noen småting å rengjort motor litt etter en sesong med kraftig oljelekkasje fra simmeringen på veiva:p

De som hadde montert gearkassa hadde visst brukt uorginale skruer av flere sorter og det endte med at jeg ødela sporet i en umbrako skru, så får vel borre bort den :/

Etter å ha løsnet på innsuget så merket jeg at det hadde blitt frest opp litt også :P

5ntdf1promrk7qbe88i5.jpg

pfma0kf363a5mo6mgk6g.jpg

bhq8ze3h5ok334mfptq1.jpg

5f6rxkh3q5wsgz1vc5wq.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...