Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med TAS. Jeg har samme bil som deg, litt modifisert utgave da... Kapp vekk eksos-stussene og kjøp eisenmann stusser i stedet for. Det har jeg gjort. Nedovereksos ser fælt ut! Fin bil, men gjør noe med eksosen.... Senere kan du gå til anskaffelse av Hamann pakke som jeg har eller M-pakken..... Lykke til med mods...

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hei

Grattis med en lekker 5`er. Jeg er selv en fersk eiger (1 mnd) av en 525 DA - 06 mod. Jeg digger denne vogna, kjørekonfor ta 1000 - men det var 530 DA som var drømmen!!! (ble for dyr....hhehe)

Min har org sportsunderstell - sportsete etc, har orginale felger dekk dim 225/50 -17.

Ønsker nok på sikt gå opp til 18" felger......er det noen som har noe tips på smekre felger å hvilke dekk dim??? Vil helst ikke at dette skal gå utover konfor på bilen da...?? Gjør de det..??

Skrevet

Du kan med god samvittighet sette på 19". Bilen sluker det og 19" er et fint kompromiss mellom utseende og komfort. Kjøper du en pakke med litt kvalitet (ikke sharifhjul) så blir du nok fornøyd. Jeg har disse på min i 8,5x19 og 9,5x19 med 245/35 ZR 19 og 265/30 ZR 19 med Advan Sport. Suverent! Syns også de kler bilen..

aco.jpg

acn.jpg

acl.jpg

Skrevet

Fin E60 :D

Har samme type selv, men valgte å skifte ut enderørene til en annen variant. Var inne hos Svendsen Eksos for å få utført dette. Rimelig og veldig god service.

e60enderrbe2.th.jpg

Beklager dårlig kvalitet på bildet, det er tatt inne i garasjen med mobiltelefonen.

Er det ikke litt mye sporing når man går opp til 19" ? Gikk fra 16" - 225 (E39) til 17" - 245 (E60) og har fått betydelig mer nervøs bil. (Skal også legge til at E60'en har sportsunderstell, noe som sikkert også har effekt).

Skrevet
Når man ser på bildene til T.A.S skulle man ønske at 19" hadde vært standard, som du sier - bilen sluker dem lett :D

Hva slags felger står på denne bilen? Ser i en annet tråd at det kan være SA 17 ... finner ikke helt ut hva dette er :roll: De ser ut til å være (i mangel av bedre ord) "sotet" - og dermed kunne passe godt til en grå bil.

Skrevet

Jeg har heller ikke vært helt klar over hva felgene heter, kun at typen er av SA 17. Etter å ha undersøkt litt ser det ut til at felgene heter Zito SA 17.. Felgene er sotet og "forandrer" farge etter hvordan lys det er. På dagen kan de være svært lyse og om kvelden kan de være så godt som svarte. Har et par bildeeksempler i "tråden om min bil" (Se signatur)..

• 3 weeks later...
Skrevet

Da er arbeidet med bilen så smått begynt. Har allerede montert på to nye eksosrør bak, og det gjorde at baken på bilen ble ganske mye finere. Andre ting som er bestilt er aluminiumspedaler, m-tech girkule (som er litt kortere enn standard) og det herlige M5-rattet. Skal kanskje forsøke å få til noen nye bilder utover høsten, og kanskje noen filmer etter jeg har fått lappen.

Nå legges det unna cash til Hartge 18" som skal kjøpes inn når sommerdekk skal settes på neste år, så blir det vel noe småsaker fram til det også.

Skrevet

Høres meget bra ut. Jeg går utifra at du har tenkt til å koble til F1 giring via Steptronic siden du har handlet M5 ratt? Hør med "Diezelpower", han gjorde dette på sin 530d. Er visst ikke bare sette på rattet, koble til det som skal kobles... :?

• 8 months later...
Skrevet

Lenge siden sist jeg har gitt ord fra meg, men det har vært relativt lite å fortelle om hva gjelder bilen. I dag er det derimot blitt skiftet om til sommerdekk, 18" Hartge-replicafelger, så her er noen raske bilder. Eksosrørene bak er også fikset på.

9szfocya6oiwi0ygw0vk.jpg

ouzbe1ptclsn2sjyz6jl.jpg

adf1fc76bnsjrk27xyir.jpg

Skrevet

Sprek og pen bil det her ja! Har du no nærmere bilde av eksosrørene, hva har du gjort med de? Ny potte eller kun stuss? Ikke pent med nedoverrør, skulle gjort no med min egen..

Skrevet

Pen bil. Ble veldig bra med felgene og eksosen. Har selv hatt gleden av å kjøre 530d i samme utgaven som du har. Er jo en vanittig herlig motor som har et vanvittig drag uansett ved lave eller "høyt" turtall. Er nok mer enn jeg som sikler på en motor som dette :)

Vurderes det M-pakke på denne? Det gjør seg jo veldig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...