Galskap Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 nå har jeg da ikke originalt krok på bilen, men nå som gatebil rudskogen nermer seg neste helg, har jeg tenkt og dra med meg campingvogna på bruksbilen e36 325... så spm er. er det mulig og sveise seg eget hengerfeste? finnes det punkter som er beregnet for dette? og hvor? har noen bilder? har nok av solid materialer og utstyr, kan mye om materiallære så veit ossn en solid konstruksjon bør være.. og legge opp lys osv til kontakt tar jeg fra baklysa, som feks bremse, kjøre rygge, og blinklys..
Haug530D Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 Det er nok mulig ja, men alt sånn utstyr skal være godkjent, så blir du stoppet så får du nok en saftig bot for å ha satt andre mennesker's liv i fare, da nytter det ikke om du er verdens mester i sveising og har sveise sertfikat. Men ja det er nok fullt mulig, sånn krok til å ha på bilen tror jeg de selger på Biltema.
BMWtotti Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 For det første vil det nok dersom man blir stoppet veldig dyrt. En annen ting er sikkerhet. Er viktig å huske på at det er enorme krefter som settes på spill dersom noe blir gjort feil. Er ikke bare selve sveisingen og materialer som blir brukt som har noe å si, men også hvordan det bygges opp fra grunnen av. Dersom det skulle forekomme en nødbremsing eller noe kan man ikke garantere at hverken campingvogn eller bil vil oppføre seg "normalt". Dette kan sette eget og andres liv i fare. Beklager at jeg er en gledesdreper men sånn er det nå bare. Vil sterkt anbefale å kjøpe orginalt hengerfeste til bilen da alle bergninger og lignende er tatt hensyn til. Dersom du sveiser dit eget og noe går galt vil du aldri kunne tilgi deg selv. Sikkerhet kommer før både funksjonalitet og utsende mener jeg.
BoSJo Skrevet Juli 7, 2007 Skrevet Juli 7, 2007 Ja fy faeeeen, ikke gjør dette selv. Går noe gernt, vil du aldrig leve et normalt liv igjen, hverken psykisk eller økonomisk.
Margarus Skrevet Juli 8, 2007 Skrevet Juli 8, 2007 veldig mye kraft ja som den henger kroken står får nor du drar ei camping vogn. ikke minst under bremsing. trossalt 500 \ 1000 kg som river å drar i sveisen. alt etter hvor tung vogna er. er ikke for bare på løye at hengerfestet er som regel boltet fast.?
ehrnst Skrevet Juli 8, 2007 Skrevet Juli 8, 2007 dropp det! ta løpefart inn i en murvegg å sjekk hvor vondt det gjør, eller kjør inn i en lyktestolpe i 10km/t det smeller mer enn du aner. da kan du tenke deg når du ligger i 100 å vogna på 500kg kommer
efjeldse Skrevet Juli 8, 2007 Skrevet Juli 8, 2007 å lage eget feste kan vel beskrives med nicket ditt
Superbeetle Skrevet Juli 8, 2007 Skrevet Juli 8, 2007 Det vil nok sikkert ikke lønne seg heller... Med mindre du er mer enn normalt interessert i å bruke timer/dager på måling, sveising og tilpassing..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå