Gå til innhold

Politi til irritasjon!

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Her på onsdags kveld kom eg kjørne på e39 mot jølster, hadde 3 biler foran meg, en sierra, en vento og en mazda 626. Så vart alle sammen tatt inn på ei busslomme av politiet til teknisk kontroll.

Snitt tida på dei bilane foran meg var ca 1min sjekk, og der va fleire småting som politet ikkje gadd å bry seg med.

Og da dei kom til meg, eg var sistemann.

Første purken sa:" jaa, det her va en strøken bmw, ka motor som står i den?" og masse spm, han hengte seg opp i dekkdimensjona og alt mulig dill, virka som han leite for å finne feil, men bilen er 100% strøken.

Eg sto der i 10min, einaste han sa noke på det var dekkdim. eg har 235/35/19 og standard er vel 205/55 etter eller anna.

eg skulle ikkje få noken mangel lapp fordi han va usikker på ka som var lov og ikkje.... men han måtte ha mobilnr, personnr, bustadadresse og bla bla bla.

IDIOT POLITI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Samme skjer her jeg bor, blir stoppet hver eneste gang jeg kjører forbi en kontroll, de spørr om motor osv.. De er bare misunnelige på at ung-gutter kjører rundt i bmw'er som dem ikke har råd til og kjøpe selv pga lønnen til noen av disse lokale tullingene ikke rekker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjer her jeg bor, blir stoppet hver eneste gang jeg kjører forbi en kontroll, de spørr om motor osv.. De er bare misunnelige på at ung-gutter kjører rundt i bmw'er som dem ikke har råd til og kjøpe selv pga lønnen til noen av disse lokale tullingene ikke rekker til.

Dette innbiller du deg selvfølgelig bare for å booste ditt eget ego. Spiller vel ingen rolle om du blir stoppet så lenge du ikke har noe å skjule? De fleste politimenn har dessuten råd til å kjøpe en gammel e46 om de hadde hatt lyst på en.

Dere her på forumet som tror dere befinner dere i en egen elite fordi dere kjører BMW bør ta en reality-check. Nyt for all del bilen, men ikke kjør rundt i den tro at alle andre bilister, inkludert politiet, er noen suppehuer fordi de ikke kjører BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de spør dere om motor og slikt, sjekker de det opp mot noe? Hvis de gjør det kan det jo tyde på at de er ute etter å ta ombygde biler. Hvor ofte er en sliten Sierra, Vento eller 626 ombygd?

Godt poeng. Mange fler BMW'er er ulovlig ombygd enn Sierra, Vento og 626. Politiet gjør bare jobben sin, i likhet med alle andre. De er vel vant med at BMW er kanskje det bilmerket som det finnes flest ulovlige ombygde biler av(?).

Men hvis bilen din er helt original så er det ingenting å frykte, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt skjønne hvordan de kan sjekk opp det, det krever jo at de har innsikt i bilmerke/motoren.

Hvilken random person vet forskjellen mellom en M20B25 og en M50B25?. Så lenge det står "BMW" på toppdekselet så virker det å være greit. For dere med S motorer holder det jo i lange baner å fjerne "M Power" skiften. Ihvertfall den erfaringen jeg har med de folka. "6syl er 6 syl".

En E30 320i med S50B30 med sort toppdeksel, hvem ser forskjell? Individuelle spjeld og ikke tviler jeg sterkt på at de stakkarene ser forskjell på..

Men det er klart, kommer du med en svær intercooler med lysende blå slangeklemmer og polert kompressorhus + hull i panseret, da er det nok slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet i teknisk av vegvesenet tidlig i vår (dagen før jeg tenkte å legge på sommerdekkene:))

Frem med vognkortet, og "Jahaja, 320 dette her altså?"

Da sto det plutselig tre karer på huet ned i motorrommet for å sjekke om dette var original motor. Om de hadde funnet det ut om det var en 2.5 er jo ikke sikkert, men de har helt sikkert vært borti ombygde bmw'er mer enn noen ganger før, for å si det slik.

De snuste rundt litt, så fikk jeg kjøre videre med skryt for fin bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da klart at Politiet stopper mange ung gutter som kjøre BMW.

De vil lage preventiv virkning, man tenker seg nok litt om inden man propper 200HK mere i bilen hvis man veit at de stopper seg ofte.

Politiet har da like godt råd til å kjøre BMW som alle andre, ser hvertfall ikke dette som en grund til at de ofte stopper ungutter i BMW, nok mere idiot kjøring som dette http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=54284

Og det er bra, veit f*** ikke hvad jeg hadde gjort hvis en lille snør unge med friskt førekort hadde drønt rett over gutten min på 4år.......tenk litt på det.

Der er en grunn til at Politiet opføre seg som dom gjør, og akkurat som dom faktigst også bør gjøre.

Heia for Politiet :police: siger jeg, uten dem hadde det vert rein kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på onsdags kveld kom eg kjørne på e39 mot jølster, hadde 3 biler foran meg, en sierra, en vento og en mazda 626. Så vart alle sammen tatt inn på ei busslomme av politiet til teknisk kontroll

IDIOT POLITI!

Politiet holder vel ikke teknisk kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har null myndighet til og røre bilen uten tilatelse.

Men klart at de vil nok sørge for en etterkontroll om du nekter dem en liten titt under panseret om de er nyskjerrige, men som sagt. Har ikke lov til og titte eller åpne noe som helst om du nekter dem det.

Har hatt litt med dem og gjøre for noen år siden, så jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde, de spør etter førerkort/vognkort, bilbelte, mobilbruk og ruspåvirket kjøring når de stopper deg.

De står nok ikke og holder teknisk kontroll, det gjør biltilsynet.

Men ved mistanke om ulovligheter er det nok rett på vegstasjonen, eller innkalling dit innen 14 dager (siste alt mest brukt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...