Gå til innhold

olje skift!

paulsen86
 Share

Anbefalte innlegg

heisann!

raskt spørsmål før jeg går i garsjen og setter i gang. tenkte å skifte olje nå. noe spess jeg bør tenke på da?

den bunnpluggen, hvor finner jeg den? rett under motor? går ikke ann å ta feil eller? hehe ;) har skiftet olje på en celica før.

noen spess olje som anbefales? tenkte å stikke på mekonomen. GS bildeler ble litt dyr syns jeg..

Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjem vel an på kva slags motor du har det...

Men sit nok heilt nede på bunnpanna, på M52 meiner eg at den sit heilt nede, på sida i allfall :)

Trur BMW anbefaler Castrol, men berre du har ein heilsyntetisk med passe viskositet, f.eks 5-40 eller 10-40 skal det gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du legger deg under så ser du enten en stor bolt i bunnpanna, eller som på M50 motoren, 3 skruer som holder ett lokk 10mm nøkkel der, ta disse ut, sett ett kar under å fjærn plata, all olja er ute på ekstremt rask tid :D hehe. Å bytt innsats filtret også ja, ta det ut å la motoren renne seg tør, sett inn nytt filter, inn med bunnplugg å begynn å fyll, peil, start opp, filtret trekker til seg olje, peil engang til får sikkerhets skyld. å bilen din er fårnøyd å redo för race :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...