paulsen86 Skrevet Juli 7, 2007 Share Skrevet Juli 7, 2007 heisann! raskt spørsmål før jeg går i garsjen og setter i gang. tenkte å skifte olje nå. noe spess jeg bør tenke på da? den bunnpluggen, hvor finner jeg den? rett under motor? går ikke ann å ta feil eller? hehe har skiftet olje på en celica før. noen spess olje som anbefales? tenkte å stikke på mekonomen. GS bildeler ble litt dyr syns jeg.. Kristian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juli 7, 2007 Share Skrevet Juli 7, 2007 Kjem vel an på kva slags motor du har det... Men sit nok heilt nede på bunnpanna, på M52 meiner eg at den sit heilt nede, på sida i allfall Trur BMW anbefaler Castrol, men berre du har ein heilsyntetisk med passe viskositet, f.eks 5-40 eller 10-40 skal det gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 7, 2007 Share Skrevet Juli 7, 2007 Tror ikke du klarer å tappe feil. Eneste andre alternativet er oljen på girkassen. Er vel en 17mm nøkkel du trenger? Husk også oljefilter da! Det finner du oppe i motorrommet. Er innsatsfilter som sitter i en plast eller stålkopp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Juli 9, 2007 Share Skrevet Juli 9, 2007 Når du legger deg under så ser du enten en stor bolt i bunnpanna, eller som på M50 motoren, 3 skruer som holder ett lokk 10mm nøkkel der, ta disse ut, sett ett kar under å fjærn plata, all olja er ute på ekstremt rask tid hehe. Å bytt innsats filtret også ja, ta det ut å la motoren renne seg tør, sett inn nytt filter, inn med bunnplugg å begynn å fyll, peil, start opp, filtret trekker til seg olje, peil engang til får sikkerhets skyld. å bilen din er fårnøyd å redo för race Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 9, 2007 Share Skrevet Juli 9, 2007 Oljesuger er fint. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå