EspenO Skrevet Juli 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2007 Alfa med firer har ikke så verst balanse, men det er klart det er forskjell Den korte akselavstanden hjelper jo også, så jeg synes Z3-en er ganske hendig i svingene. Som du sier så er styringen i 156 veldig følsom og direkte, det savner jeg litt. Når det er sagt så ligger ikke styringen i Z3-en så langt etter som fryktet. Den er mer kontant, men bra vektet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2007 Vel, del 2) har gått i hundene allerede. Den fine nye Alpine-stereoen var DOA, antakelig takket være sneglespiserne som sendte pakken uten tilstrekkelig polstring. Men lageret mitt av gamle Blaupunkt-kasettradioer uten RDS funker som en kule, så det er ikke feil på BMW-->ISO-adapteren i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 15, 2007 Share Skrevet Juli 15, 2007 Hva mener du med det egentlig? De har jo ett kollosalt bunndrag de motorene der. Mente ikke noe annet enn det jeg skrev. Det er en subjektiv vurdering. Uansett er det ingen tvil om at man må et godt stykke opp i registeret før man når maks dreiemoment og effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 15, 2007 Share Skrevet Juli 15, 2007 Både maks dreiemoment og maks effekt kommer da alt for tidlig på 2,8'en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Enten det, eller så er det noe feil med min!M50-innsug passer på M52, men du har M52tu, og om det passer der har jeg lest begge deler om.. Ikke undersøkt så mye ettersom jeg har M52 selv. M54B30 innsuget skal passe,det sjekket jeg opp da jeg selv hadde Z3 Coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shv Skrevet Juli 16, 2007 Share Skrevet Juli 16, 2007 Hva mener du med det egentlig? De har jo ett kollosalt bunndrag de motorene der. Mente ikke noe annet enn det jeg skrev. Det er en subjektiv vurdering. Uansett er det ingen tvil om at man må et godt stykke opp i registeret før man når maks dreiemoment og effekt. Hmm... Du vet at 328 motoren er laget spesielt for bra bunndrag? Den drar bra fra bunnen, til gjengjeld gir den seg tidlig. Effektkurven synker når den er på rundt 5800 såvidt jeg husker. Selvfølgelig, sammenligner du med M3 eller M5 er den nok treg, men det blir jo de fleste biler i så fall. Den er mye mer bunnsterk enn f.eks. 325, 323 etc. Den har 285 Nm på maks, og den har mer dreiemoment ved 2000 o/min enn f.eks. 325 har som MAKS. Ser ikke helt hvordan du kan mene at denne motoren må pushes på turtall for å få effekt. Det er jo akkurat motsatt! Selv kjører jeg ofte forbi på 4 eller 5 gir uten å overstige 3000 rpm, kommer fort forbi allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenO Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2007 Dere tåler et par bilder til, right? http://espens.org/bilder/minz3coupe/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå